Sebeșul și investitorii. Compania de transport Oprean investește milioane de euro în creșterea flotei auto
După ce Daimler, unul dintre cele mai puternice consorții din lume, a anunțat recent că își va dezvolta capacitatea de producție în județul Alba, pentru care va investi peste 300 de milioane de euro – investiția anului în România, toată țara și-a ațintit privirea spre Sebeș.
Ca și când mii de angajați ar avea de mâine locuri de muncă și salarii decente, unele televiziuni naționale dezbăteau subiectul la modul de divertisment, titrând pe burtiere texte precum “Sebeș, orașul cu 0 la sută șomaj”. Invitații din studiourile emisiunilor, majoritatea politicieni, încercau să își aroge cât mai multe merite pentru această poveste frumoasă, în nume personal sau în numele partidului.
Trebuie amintit însă faptul că la Sebeș funcționează de ani buni, creând plus valoare și locuri de muncă, multe alte companii. Una dintre ele este compania de transport Oprean din Sebeş, unul dintre cele mai mari societăți de transport din țară.
Potrivit Ziarului Financiar, firma controlată de omul de afaceri Ion Oprean își va extine în acest an flota auto cu 30 de camioane Mercedes, alocând pentru această investiție cel puțin 3 milioane de euro. Explicația oferită de firma Oprean pentru această updatare este alinierea parcului auto la cerinţele clienţilor.
Camioane Mercedes sunt produse de Daimler, iar cutiile lor de viteze vor fi asamblate în viitor și în uzinele din Sebeș.
Un alt investitor important la Sebeș este și compania Savini Due și multe altele cărora imi cer scuze că nu le pomenesc în acest articol.
Ce vreau să spun cu toată această introducere este faptul că Sebeșul s-a dezvoltat până acum tocmai acestor companii, investitori locali și din afara țării, care au avut inițiativă și au rezistat condițiilor vitrege de dezvoltare, mai ales din punctul de vedere al infrastructurii rutiere.
Trebuie salutată intenția Daimler de a investi la Sebeș, dar trebuie amintiți deopotrivă cei care au făcut din acest oraș, un pol de dezvoltare economică.
Motivele Daimler de a veni în județul Alba sunt pur economice, strategice. Sunt de fapt aceleași motive care i-au făcut pe romani în urmă cu 2.000 de ani, pe austrieci și mai târziu pe austro-ungari, să-și stabilească la Alba Iulia un centru administrativ și economic – poziția geostrategică, poziționarea la o intersecție de drumuri importante. Și Daimler mai are un motiv – accesarea unor importante sume din fonduri europene pentru investiția din România.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
Anunț prelungire apeluri de selecție proiecte măsurile: M1/6B, M2/2A, M3/6A EURI, M3/6A FEADR, M6/3A
Anunț prelungire apeluri de selecție GRUPUL DE ACŢIUNE LOCALĂ ASOCIAŢIA ŢARA SECAŞELOR ALBA-SIBIU anunță public prelungirea sesiunilor de cereri de proiecte LEADER aferentă măsurilor: I.MĂSURA M1/6B-,,Dezvoltarea si modernizarea satelor din microregiunea Ţara Secașelor” Număr de referință al sesiunii cererii de proiecte: M19.2-M1/6B-07/18.10.2024-31.10.2024 Data limita pentru depunerea proiectelor: 27 noiembrie 2024. II.MĂSURA M2/2A – ,,Soluţii inovative […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii