Dan Șova: Realizăm Sebeş-Turda cu 900 milioane euro. Ministrul vrea să continue lucrările și la Autostrada Transilvania
Dan Șova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, a făcut din nou referire vineri la viitoarea autostradă din județul Alba, la care au demarat chiar ieri lucrările de ridicări topografice și prospectări geologice. “Vom construi Sebeş – Turda. Între Turda şi Braşov nu s-a făcut nimic, nici exproprieri, nici studii, nici proiecte. Realizăm Sebeş – Turda din alocarea 2007 – 2013. Va costa 900 milioane euro”, a menţionat ministrul.
Acesta a mai declarat că intenționează, după rezilierea contractului cu Bechtel, să găsească soluții pentru continuarea lucrărilor la toate cele nouă tronsoane ale Autostrăzii Transilvania rămase, autorităţile având rolul de a găsi în acest sens investitori privaţi. În acest sens se va intalni cu autoritatile si companiile din Ardeal pentru a discuta despre potenţialii investitori în proiect .
”’Informaţia bună este că sunt multe companii din multe părţi interesate de Autostrada Transilvania. De la Borş până la Turda mă îndoiesc că se va găsi un investitor pentru restul de 200 km. Trebuie văzute tronsoanele în concesiune, nu în parteneriat public privat. După 30 aprilie, după rezilierea contractului cu Bechtel, voi merge în Ardeal pentru a discuta cu oamenii de afaceri, parlamentarii, toţi liderii autorităţilor locale, pentru a găsi soluţia de a finanţa fiecare din cele nouă tronsoane ale Autostrăzii. Voi avea o transparenţă totală. Când o terminăm depinde de cum găsim finanţare. După 30 aprilie facem studiile şi o introducem în concesiune. Constructori sunt, finanţarea bancară este importantă’, a declarat Dan Şova pentru Agerpres, vineri, la dezbaterea ”Atelierele Viitorului” organizată de departamentele Consiliului Naţional al PSD.
Acesta a adăugat că pentru toate cele nouă tronsoane ale Autostrăzii Transilvania autorităţile vor încerca să găsească investitori privaţi.
‘După rezilierea contractului cu Bechtel vom vedea care este propunerea finală de despăgubiri. Continuarea autostrăzii prin finanţare bugetară nu era posibilă. Rezilierea ţine de o logică economică. Din momentul în care reziliem, principala preocupare este să găsim firme care să construiască. Noi am făcut ce depindea pentru a o aduce cât mai aproape de ideea de profitabilitate. Vom construi Sebeş – Turda. Între Turda şi Braşov nu s-a făcut nimic, nici exproprieri, nici studii, nici proiecte. Realizăm Sebeş – Turda din alocarea 2007 – 2013. Va costa 900 milioane euro’, a mai spus Dan Şova.
AGERPRES
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii