Dan Șova: Realizăm Sebeş-Turda cu 900 milioane euro. Ministrul vrea să continue lucrările și la Autostrada Transilvania
Dan Șova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, a făcut din nou referire vineri la viitoarea autostradă din județul Alba, la care au demarat chiar ieri lucrările de ridicări topografice și prospectări geologice. “Vom construi Sebeş – Turda. Între Turda şi Braşov nu s-a făcut nimic, nici exproprieri, nici studii, nici proiecte. Realizăm Sebeş – Turda din alocarea 2007 – 2013. Va costa 900 milioane euro”, a menţionat ministrul.
Acesta a mai declarat că intenționează, după rezilierea contractului cu Bechtel, să găsească soluții pentru continuarea lucrărilor la toate cele nouă tronsoane ale Autostrăzii Transilvania rămase, autorităţile având rolul de a găsi în acest sens investitori privaţi. În acest sens se va intalni cu autoritatile si companiile din Ardeal pentru a discuta despre potenţialii investitori în proiect .
”’Informaţia bună este că sunt multe companii din multe părţi interesate de Autostrada Transilvania. De la Borş până la Turda mă îndoiesc că se va găsi un investitor pentru restul de 200 km. Trebuie văzute tronsoanele în concesiune, nu în parteneriat public privat. După 30 aprilie, după rezilierea contractului cu Bechtel, voi merge în Ardeal pentru a discuta cu oamenii de afaceri, parlamentarii, toţi liderii autorităţilor locale, pentru a găsi soluţia de a finanţa fiecare din cele nouă tronsoane ale Autostrăzii. Voi avea o transparenţă totală. Când o terminăm depinde de cum găsim finanţare. După 30 aprilie facem studiile şi o introducem în concesiune. Constructori sunt, finanţarea bancară este importantă’, a declarat Dan Şova pentru Agerpres, vineri, la dezbaterea ”Atelierele Viitorului” organizată de departamentele Consiliului Naţional al PSD.
Acesta a adăugat că pentru toate cele nouă tronsoane ale Autostrăzii Transilvania autorităţile vor încerca să găsească investitori privaţi.
‘După rezilierea contractului cu Bechtel vom vedea care este propunerea finală de despăgubiri. Continuarea autostrăzii prin finanţare bugetară nu era posibilă. Rezilierea ţine de o logică economică. Din momentul în care reziliem, principala preocupare este să găsim firme care să construiască. Noi am făcut ce depindea pentru a o aduce cât mai aproape de ideea de profitabilitate. Vom construi Sebeş – Turda. Între Turda şi Braşov nu s-a făcut nimic, nici exproprieri, nici studii, nici proiecte. Realizăm Sebeş – Turda din alocarea 2007 – 2013. Va costa 900 milioane euro’, a mai spus Dan Şova.
AGERPRES
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO Au început lucrările de modernizare a iluminatului public la Stremț: Finanțare nerambursabilă de aproape 1 milion de lei
Au început lucrările de modernizare a iluminatului public la Stremț: Finanțare nerambursabilă de aproape 1 milion de lei La Stremț au început săptămâna aceasta lucrările de modernizare a iluminatului public, a anunțat primarul comunei, Traian Ștefan Popa. Potrivit edilului, lucrările în valoare de aproape 1 milion de lei se vor realiza printr-o finanțare nerambursabilă, fiind […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Florii 2024: Ce nume de flori sunt sărbătorite în Duminica Floriilor
-
Opinii - Comentariiacum 7 ore
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Floriile 2024. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2025, 2026. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Curier Județeanacum 14 ore
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Florii 2024. FELICITĂRI și URĂRI în Duminica Floriilor pentru apropiați, rude și cunoștințe
-
Actualitateacum o zi
Sâmbăta lui Lazăr. Obiceiuri și tradiții cu o zi înainte de Florii: Se fac plăcinte cu mere și se dau de pomană