18 euro pe an – Suma medie alocată de un român pentru asigurările de viaţă. Media Uniunii Europene este de 1.326 de euro
18 euro pe an este suma medie alocată de un român pentru asigurările de viaţă, în timp ce ţări precum Danemarca, Finlanda sau Luxemburg alocă peste 3.000 de euro anual, media Uniunii Europene fiind 1.326 de euro, arată studiul „Trăieşte Viitorul”, realizat de KPMG la solicitarea APPA şi prezentat marţi.
În prezent, ponderea asigurărilor de viaţă din România este de 20% din totalul pieţei de profil, comparativ cu media Uniunii Europene, care este de 60%, iar – dincolo de diferenţa veniturilor disponibile – una dintre cauzele acestei situaţii o reprezintă nivelul scăzut al educaţiei financiare a românilor, arată rezultatele studiului.
„În medie, noi, românii cheltuim 18 euro pe an, pe asigurări de viaţă. Tot în medie un cetăţean European cheltuieşte 3.000 de euro pe asigurări de viaţă, iar dacă vorbim de Cehia şi de Slovacia, ei cheltuiesc de 10 ori mai mult decât cheltuieşte sau alocă un român pentru asigurările de viaţă (180 de euro pe an)”, a precizat Tudor Grecu, Partener&Head of Insurance KPMG, în cadrul conferinţei de prezentare a studiului „Trăieşte viitorul”.
Studiul a fost realizat de KPMG la solicitarea Asociaţiei pentru Promovarea Asigurărilor (APPA), iar scopul campaniei este de informare şi educare privind resursele şi instrumentele de economisire puse la dispoziţia românilor pentru păstrarea aceluiaşi standard de viaţă la momentul pensionării şi în cazul întâmplării unor situaţii neprevăzute precum accident sau îmbolnăvire.
„La nivel european, România se plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte nivelul de educaţie financiară. Doar 1 din 5 adulţi are o bună înţelegere a conceptelor financiare. Acesta este contextul în care am demarat proiectul Trăieşte Viitorul, cu obiectivul ambiţios de a contribui la schimbarea acestei realităţi, precum şi la îmbunătăţirea relaţiei pe care românii o au cu instrumentele de economisire pe termen lung, esenţiale pentru siguranţa lor financiară”, declară Alexandru Ciuncan, secretarul general al APPA.
Alexandru Ciuncan a mai precizat că din campanie face parte şi lansarea în luna iunie a unui portal informativ care va ajuta la creşterea educaţiei financiare a populaţiei din România şi va constitui o sursă eficientă şi usor accesibilă de informare cu privire la
Studiul realizat de KPMG mai arată că doar 19% din români economisesc pentru bătrâneţe, fapt deloc surprinzător având în vedere că 4 din 10 români nu deţin un cont bancar (conform datelor publicate recent de Banca Mondială).
„Studiul include exemplul ilustrativ al unei persoane care iese la pensie în 2048 şi care, în baza contribuţiilor plătite, se estimează că va obţine beneficii post pensionare de cca. 52% din salariul lunar dinainte de pensionare, din care 37% din pensia publică şi 15% din pensia de Pilon II. Rămâne astfel o diferenţă semnificativă până la nivelul de înlocuire a venitului de 70% recomandat de OCDE, ce va trebui acoperită prin economisire individuală”, a precizat Angela Manolache, Partener în cadrul KPMG.
„Pe lângă responsabilitatea fiecărei persoane de a se preocupa de propria siguranţă financiară, şi asigurătorilor – în calitatea lor de furnizori de produse de protecţie şi de economisire – le revine responsabilitatea de a face aceste produse accesibile pentru clienţi şi de a comunica transparent caracteristicile, riscurile, beneficiile şi costurile acestora. Reglementările emise recent la nivel european vin cu cerinţe noi în acest sens, dar şi campaniile de educaţie financiară cum este cea lansată astăzi au rolul lor foarte important în creşterea transparenţei şi informării consumatorilor”, a subliniat Tudor Grecul, Partener şi coordonator al departamentului Insurance în cadrul KPMG.
Sursa: zf.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
În România ”se cântă, râde și dansează”, în timp ce în Germania, Volkswagen anunță măsuri dure
În România ”se cântă, râde și dansează”, în timp ce în Germania, Volkswagen anunță măsuri dure CEO-ul Oliver Blume, consideră necesară implementarea unui program pentru grupul auto german Volkswagen, care să reducă costurile pentru a remedia problemele structurale persistente ale companiei, din ultimele decenii, transmite Reuters, informează News.ro. Citește și: Volkswagen închide 3 fabrici, la […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Actualitateacum o zi
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a