Rămâi conectat

Politică Administrație

150.000 de lei pentru promovarea Cetăţii Alba Carolina în 2012

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

După prea mulţi ani în care a fost “oraşul interzis”, aflându-se în administrarea MapN, şi după un lung proces de reabilitare şi punere în valoare, Cetatea Alba Carolina străluceşte din nou. Şi-a redeschis porţile şi îşi aşteaptă turiştii.

            Pornind de la premisa că nu e suficient să ai Cetatea pentru a o transforma într-un motor turistic de dezvoltare a oraşului, ci e obligatoriu să o şi promovezi, să ştie şi alţii că există şi cât de mult s-a schimbat, municipalitatea din Alba Iulia a derulat pe parcursul ultimului an o campanie consistentă de promovare a Cetăţii Alba Carolina. Eforturile de promovare turistică sunt susţinute de cifre: peste 40 000 de vizitatori la 7 târguri naţionale şi internaţionale de turism (Bucureşti, Cluj, Braşov şi Lugano, în Elveţia), mai mult de 200 de agenţii de turism contactate, zeci de mii de materiale promoţionale realizate (ghiduri turistice multilingve, broşuri, steguleţe, cărţi poştale, film de prezentare a Cetăţii şi campanii de promovare mediatică, în mediul online, tv si outdoor). Acestea  sunt doar câteva din eforturile imediate ale campaniei de promovare a Cetăţii cu fonduri europene nerambursabile, prin proiectul “Respiră Aerul Istoriei”. Deosebit de îmbucurător este faptul că marea majoritate a vizitatorilor de la standul de promovare turistică al municipiului Alba Iulia au auzit de investiţiile şi schimbările majore din Cetate. Valoarea totală a proiectului accesat şi implementat de Municipiul Alba Iulia a fost de 1.033.249,95 lei.

            Deşi proiectul european s-a încheiat, planurile de promovare a Cetăţii continuă şi în următorii cinci ani, prin latura de sustenabilitate a proiectului. Pentru anul 2012 a fost deja alocată suma de 150 000 de lei pentru continuarea acţiunilor de promovare. Demersul nu este unul izolat, municipalitatea având structurat un plan clar de promovare a acestui obiectiv important pentru Alba Iulia şi pentru România.

            Alba Iulia este primul oraş din România prezent în revista Unesco World Heritage, precum şi primul municipiu cu un manual de branding propriu, realizat profesional.  În 2009, Alba Iulia a intrat în Cartea Recordurilor pentru cea mai mare îmbrăţişare umană în jurul unui obiectiv istoric, la nivel mondial.

             “Din fericire nu suntem singuri în aceasta “luptă”, avem de partea noastră parteneri serioşi, inclusiv companii de prestigiu din judeţ, care ne susţin şi care au fost alături de noi la târguri, pentru a da şi “gust” istoriei, indiferent că e vorba de vinuri celebre din regiune sau de produse tradiţionale”, spune Iulia Manolescu-Dan, managerul proiectului “Respiră Aerul Istoriei”.

În paralel cu eforturile de promovare externe, în Cetatea Alba Carolina au avut loc evenimente importante, menite, la rândul lor, să arate lumii noua faţă a Cetăţii. Festivalul Dilema Veche, Festivalul Internaţional de Teatru “Poveşti”, Noaptea Muzeelor şi Zilele Cetăţii Alba Carolina sunt câteva exemple. Beneficiarii direcţi ai tuturor acestor acţiuni sunt albaiulienii: “Fiecare albaiulian are dreptul să se bucure de Cetatea lui. Împreuna am refăcut Cetatea, tot împreună trebuie să-i  dăm şi viaţă. Pentru că toate eforturile acestea, de refacere şi promovare, nu au fost doar ca să avem un “bibelou” cu care să îşi facă poze turiştii ci, în primul rând, pentru albaiulieni, să aibă unde să îşi petreacă timpul liber, unde să îşi plimbe copiii sau nepoţii şi unde să se poată retrage din agitaţia oraşului. E limpede că turismul este esenţial pentru Cetate şi pentru dezvoltarea oraşului, însă Cetatea, înainte de a fi un obiectiv turistic, e 100% a albaiulienilor”,  a declarat Mircea Hava, primarul Municipiului Alba Iulia.

 În Cetatea Alba Carolina, istoria îşi retrăieşte gloria. La prezentul continuu!


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea