Rămâi conectat

Cultură Educație

Virgiliu Gheorghe la Alba Iulia: “Nu lăsați copiii la TV pentru ca veți avea niște copii tâmpiți! Le va lipsi motivația”

Publicat

în

Biofizicianul Virgiliu Gheorghe a ținut recent la Alba Iulia o conferință, la invitația Arhiepiscopiei Ortodoxe, cu tema: ”Efectele televiziunii aspura minții umane – despre creșterea copiilor in lumea de azi”.

“ Nu lasati copiii la TV pentru ca veţi avea niste copii tâmpiti! Le va lipsi motivaţia! Vor resimti lipsa de sens!”.

Televizorul, internetul si  jocurile pe calculator nu ne mai dau răgazul reflecției. Nu mai avem timp să ne dumirim și să înțelegem ce se întamplă și care sunt intențiile din spatele mesajelor care ni se transmit.

Profesorul a explicat pe înțelesul tuturor cum funcționează sistemul nostru cognitiv (mintea umană). Orice imagine pe care o vedem are un cadru (ex: malul mării,) niște personaje (ex: 2 tineri) și anumite comportamente care răzbat din imagini.

Elit - Gustul Desăvârșit

În publicitate mai ales, o asemenea narațiune are de cele mai multe ori un happy end.  Așadar, noi asociem la nivel inconstient comportamentele respective,  pe care le vedem in imagini, cu un final fericit. Ceea ce însemană că atunci cand ne vom afla in situații similare, vom adopta respectivele comportamente, pentru că, sperăm noi, vor fi urmate de un final fericit. Ca atare vom cumpăra diverse produse, vom cheltui bani, ne vom sacrifica pentru a ne cumpara o casa luxoasa sau o mașina de top. Astfel, televiziunea vinde! Însă omul descopară că, în realitate respectivele achiziții nu aduc fericirea garantată,  promisă în mod subliminal.

Şi in trecut existau naraţiuni de acest fel, care modelau comportamentele oamenilor însa ele erau mult mai generoase cu libertatea individului si ne conditionau in termeni generali, de bine si rau. Astfel de natatiuni sunt basmele sau miturile. Insa astazi, naratiunile TV sau cele din filme si jocuri ne definesc in amănunt pasii. Pentru că, toate posibilile situaţii sunt reproduse la TV.

Televiziunea si calculatorul ne oferă o reprezentare prin excelență falsă a realitatii, prin simplul fapt că este trecută prin mintea altor oameni, deci pentru noi este o experiență mijlocită de perspectivele si intențiile oamenilor respectivi. Camera de vederi “ vede “ ce vrea producatorul sau cameramanul. Pe de alta parte, acțunea de “a privi la televizor” se pliază peste o stare mentală de semihipnoză (lucru dovedit de studiile stiintifice). În această stare a minții, mesajele pătrund fară a trece printr-un filtru critic, se sedimenteaza la nivel inconștient și mai devreme sau mai târziu consecințele negative nu vor intârzia să apară.

Nu trebuie să uitam ca televiziunea are un interes major: acela de a vinde. Ca atare, cele prezentate la TV se vor subordona acestui scop principal. Tinerii crescuți în fața televizorului nu inteleg lumea asa cum este  ea în realitate, ci așa cum au dorit sa le-o prezinte oamenii din televiziune. Ca atare, ei vor dezvolta așteptări false, care nu le vor fi satisfacute in viața reală. Iar acest lucru duce la conflicte majore în familie si în societate.

Profesorul a dat exemplul reprezentării cuplului la TV. Femeia si barbatul au niste reprezentări false, care nu converg cu realitatea. De aceea, atunci cand întemeiază o familie, mulți dintre ei ajung la conflicte. Televizorul, pornografia si jocurile le-au creat alte asteptari. Le-au dat o reprezentare falsă asupra a ceea ce înseamnă femeia sau barbatul. Ei caută să-și valideze în viața reală respectiva reprezentare, însă nu o vor găsi niciodată. Pentru că realitatea este alta!

Rata foarte mare de divorțuri și incidența crescută a depresiei arata ca modelele furnizate de mass media nu functionează.

Proiecțile mentale false pe care le inoculează televiziunea, pentru a crea dependența si pentru a vinde produse, servicii, emisiuni, duc la o inadaptare in lumea reala.

Pentru o educație sănătoasă, profesorul recomandă excluderea televizorului din viata copiilor si inlocuirea lui cu: afectivitate si inţelegere între parinţi dar si între parinţi si copii; comunicare, sport, muzică, matematică si gramatică.

Deasemnea, in școală ar trebuie fundamentată o nouă paradigmă pentru a se inlocui treptat sistemul de invatamant axat exclusiv pe acumularea de cunostinţe cu o forma progresista si adaptativa de invaţare, care sa se bazeze pe dezvoltarea abilitaţilor si a capacitaţii de implementare in viata reala a celor invaţate.

Virgiliu Gheorghe consideră televiziunea si internetul una dintre cele mai mari probleme ale secolului nostru.

Cercetarile americane citate de profesor, arată ca noua generatie de tineri are creirul altfel dezvoltat. Se pare ca de vină ar fi timpul prelungit pe care copiii il petrec in fata televizorului si al calculatorului.

În opinia biofizicianului român, se preconizează un nou profil al omului de mâine, care nu este foarte optimist, pentru ca mass media creaza o noua lume, un nou mediu de reprezentari și ca atare noi vom avea o noua constiință.

Televizorul si internetul ar avea două funcții esentiale. Prima functie este aceea de a prelungi anumite capacități ale noastre, dar, pe de altă parte ne amputează anumite funcții. Astfel, “deși văd ce se întampla si sunt foarte atent, în timp, se deterioreaza memoria si capacitatea atentională.”

Potrivit studiilor din domeniul neurostiintelor, cand ne uitam la TV, dupa 3 minute, intram in starea alfa, starea de “semihipnoza”. Starea alfa se deosebeste de starea beta care e caracteristica gandirii efective.

In starea semihipnotica, comportamentele pot fi foarte usor conditionate, in maniera pavloviana.

Televiziunea este un mediu de condiţionare şi nu de învaţare.

Profesorul propune o moarte urmată de o renaştere spirituală, prin refugierea in ceva ce presupune o alta perspectivă asupra vietii: biserica.

Au urmat întrebari din partea participanţilor la conferința susținută în Aula Mare a Facultății de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia. Întrebările au fost scrise pe biletele. Cineva din sala a trimis un bilet in care intreba:

“Ca asistent social, as putea sa vizionez filme porno, pentru a ma documenta?”

Răspunsul profesorului a fost ferm: “ Eu am scris o carte despre pornografie si nu am văzut in viata mea un film pornografic.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Cultură Educație

24 ianuarie 2022: Unirea Principatelor Române, sărbătorită de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba în mediul online

Publicat

în

24 ianuarie 2022: Unirea Principatelor Române, sărbătorită de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba în mediul online

Luni, 24 ianuarie 2022, Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba propune publicului un program dedicat Unirii Principatelor Române, care poate fi urmărit online, pe pagina de socializare a instituției, începând cu ora 09.00.

Citește și: 24 ianuarie 1859: Mica Unire – Unirea Principatelor Române sub Alexandru Ioan Cuza

Pornind de la simbolistica evenimentului rămas în istorie și sub numele de Mica Unire, documentat în colecțiile bibliotecii de Ana Maria Pienar, bibliograful instituției, echipa bibliotecii a pregătit diverse momente și materiale, care vor fi postate pe tot parcursul zilei.

Elit - Gustul Desăvârșit

Recomandări de carte pentru copii și adulți, expoziții tematice, lecturi și prezentări video, informații inedite despre evenimentul care a contribuit la realizarea statului național unitar român, dar și incursiuni în memoria culturală a românilor, oferite de prof. Daniela Floroian, prin intermediul unor tablouri și fotografii celebre ce ilustrează atât portul popular la 24 ianuarie 1859, cât și hora la români, Hora Unirii, toate se regăsesc în programul Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba.

Dincolo de oferta online, vă așteptăm să ne treceți pragul și să descoperiți numeroasele titluri dedicate primului domnitor al Principatelor Unite, volume în care puteți găsi atât corespondențe, acte, scrisori și documente, cât și legende și mărturii despre Alexandru Ioan Cuza și Mica Unire.

Activitățile sunt organizate de Consiliul Județean Alba și de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba și se derulează în cadrul proiectului 4.7 Zile Speciale.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Cultură Educație

24 ianuarie 2022: Un mini-documentar dedicat unuia dintre cele mai cunoscute tablouri despre Unirea Principatelor va fi lansat la New York

Publicat

în

24 ianuarie 2022: Un mini-documentar dedicat unuia dintre cele mai cunoscute tablouri despre Unirea Principatelor va fi lansat la New York

Un episod special al seriei permanente „Istoria României într-un obiect”, dedicat uneia dintre cele mai cunoscute lucrări de artă asociate acestui important moment istoric, „Proclamarea Unirii Principatelor – un tablou de Theodor Aman”, va fi lansat la ICR New York pe 24 ianuarie.

Citește și: 24 ianuarie 1859: Mica Unire – Unirea Principatelor Române sub Alexandru Ioan Cuza

Luni, începând cu ora 21.00, ora României, pe canalele de social media ale Institutului (Facebook, Instagram, YouTube) va avea loc premiera mini-documentarului „Proclamarea Unirii Principatelor – un tablou de Theodor Aman”, care va explica publicului american circumstanţele unirii Moldovei şi Ţării Româneşti pornind de la viziunea plastică a unuia dintre întemeietorii picturii româneşti moderne.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul este realizat în parteneriat cu Muzeul Naţional de Istorie a României din Bucureşti (MNIR), textul şi prezentarea video aparţinându-i specialistei MNIR, dr. Cristina Păiuşan-Nuică. Conceptul filmului este semnat de Bogdan Opreanu.

Tabloul „Proclamarea Unirii Principatelor” surprinde momentul în care, la Bucureşti, în sala Adunării Elective, Alexandru Ioan Cuza este ales domn al Ţării Româneşti după ce, în prealabil, avusese loc alegerea sa în fruntea Moldovei. Potrivit Cristinei Păiuşan-Nuică, „Proclamarea Unirii Principatelor, capodoperă din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a României şi simbol al naţiunii române, poate fi asemănat, ca importanţă istorică şi tehnică de a surprinde tensiunea momentului, cu lucrarea lui John Trumbull Declaration of Independence, păstrată în rotonda Capitoliului, tablou-simbol al naţiunii americane”.

Una dintre seriile cel mai bine primite ale programului nostru, „The History of Romania in One Object”/ „Istoria României într-un obiect” a fost lansată în luna mai a anului 2020 şi derulată în parteneriat cu câteva mari muzee româneşti: Muzeul Naţional de Istorie a României din Bucureşti, Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din Cluj, Muzeul de Istorie a Moldovei din Iaşi, Muzeul Naţional al Banatului din Timişoara, Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia şi Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie din Constanţa.

Prin intermediul acestui proiect au fost prezentate până acum nu mai puţin 38 de exponate, artefacte şi vestigii reprezentative pentru istoria ţării noastre.

sursa: news.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Cultură Educație

Bacalaureat 2022 la MATEMATICĂ: Programa pentru profilele mate-info, tehnologic, științele naturii și pedagogic a fost anunțată de Ministerul Educației

Publicat

în

Bacalaureat 2022 la MATEMATICĂ: Programa pentru profilele mate-info, tehnologic, științele naturii și pedagogic a fost anunțată de Ministerul Educației

Oficialii de la Ministerul Educației au publicat programa pentru examenul de Bacalaureat din acest an.

Citește și: CALENDAR BACALAUREAT 2022: Programul probelor pentru sesiunile din VARĂ și din TOAMNĂ

Reprezentanții Ministerului Educației au publicat noile programe pentru examenul de Bacalaureat 2022, care sunt, în mare măsură cele ce au fost aprobate prin ordinul de ministru nr. 3.237 din 2021.

Din fiecare disciplină pentru examen, care se învață în anul terminal, ministerul a eliminat anumite conținuturi, dar diferențele sunt mici față de acum doi ani, când a fost tăiată toată materia din semestrul al II-lea.

Elit - Gustul Desăvârșit

CLICK AICI PENTRU PROGRAMA LA MATEMATICĂ LA BACALAUREATUL 2022

Citește și: ADMITERE la colegiile militare 2022: CALENDARUL probelor birourile de RECRUTARE. La Colegiul Militar Mihai Viteazul Alba Iulia, 120 de posturi sunt scoase la CONCURS

Pentru clasele terminale din învățământul liceal (clasa a XII-a zi, clasa a XIII-a seral și frecvență redusă), anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 mai 2022.

Perioada de înscriere pentru sesiunea de vară începe din 23 mai. În perioada 20-23 iunie sunt probele scrise, iar afișarea primelor rezultate va avea loc pe 27 iunie.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare