Actualitate
Un medic ATI din România solicită un sistem de sănătate bazat pe prevenție și educație: „Terapia Intensivă nu este linia întâi, ci ultima șansă la viață”
Un medic ATI din România solicită un sistem de sănătate bazat pe prevenție și educație: „Terapia Intensivă nu este linia întâi, ci ultima șansă la viață”
Laura Zarafin, medic specialist ATI la Spitalul Colentina, din București, a scris un mesaj emoționant și dramatic în același timp, în care explică ce înseamnă, mai exact, secția de Terapie Intensivă.
O caracterizează ca fiind ”secția dintre viață și moarte”, ”nu linia întâi, ci ultima șansă la viață”, dar și locul unde, din păcate, se moare.
”ATI-ul este secția dintre viață și moarte. Din păcate, da, se moare în ATI.
Pentru că în ATI ajung cazuri extrem de grave, pacienți, oameni cu dezechilibre majore date de diverse boli grave, de multe ori descoperite foarte târziu, în stadii terminale, oameni care necesită suport al funcțiilor vitale, oameni care se operează de cancere în stadiul 4 de prea multe ori sau oameni care se operează când ajung la complicații ale unor tumori ce ar putea fi tratate cu succes dacă ar fi descoperite mai devreme; cu AVC-uri ajunse mult după debut la mai mult de 24-48 de ore si aș putea continua lista pe zece pagini”, scrie Laura Zarafin pe Facebook.
Medicul punctează importanța prevenției și a controalelor periodice, în special după 40-50 de ani. Ea adaugă că nu se pot întâmpla minuni la ATI sau la UPU dacă oamenii și-au neglijat sănătatea toată viața.
”Ideea este că oamenii ar fi bine să știe că de prevenit este mai bine decât de tratat, că e normal să mergi la controale medicale periodice, după 40-50 de ani anual sau măcar la 2 ani.
După părerea mea, ATI-ul nu este linia întâi, ci reprezintă ultima șansă la viață.
Din păcate există boli și complicații ale unor boli care au o mortalitate extrem de mare și în loc să întelegem asta, tot mai mulți învinovățesc cadrele medicale.
Starea de sănătate nu se obține niciodată neglijându-te toată viața, pentru ca apoi să speri că la UPU și în final la ATI se întâmplă minuni.
Cumva, nu știu cum, intreaga politică sanitară trebuie schimbată și început cu educația sanitară, prevenție, screening”, mai scrie Laura Zarafin.
Actualitate
Greva profesorilor 2023: Bugetul de stat, păgubit cu 1.6 miliarde lei. Dascălii au făcut 60 de milioane din meditații
Greva profesorilor 2023: Bugetul de stat, păgubit cu 1.6 miliarde lei. Dascălii au făcut 60 de milioane din meditații
Bugetul de stat a fost păgubit cu peste 112 milioane de lei pe zi, în cele două săptămâni de grevă a profesorilor, dincolo de problemele cauzate de pierderea orelor sau de stresul cauzat elevilor din ani terminali, care nu mai știu dacă dau sau nu examene.
Sunt pierderi estimate pentru societatea și economia românească. Cele 14 zile de grevă costă în total de 1.6 miliarde lei, pe zi de 112 milioane lei. Cea mai mare vine din alocările din buget pentru preuniversitar – bani care au fost alocați și cheltuiți fară nicio eficienta un aceste 14 zile – școlile sunt goale, copiii sunt pe străzi sau acasă, profesorii sunt în strada.
Acești bani au un cost de oportunitate ridicat, puteau fi folosiți mai eficient în învatamant sau în alte domenii. A doua categorie, sunt bani care se pierd la producerea PIB și în încasările la buget. Daca presupunem că pentru 50% dintre copii, un părinte salariat trebuie să stea acasă cu copilul sau copiii și acel părinte nu mai merge la munca, nu mai produce nimic, deci este pierdere de valoare economica și implicit de bani încasați la buget. A treia categorie de costuri vine din costul cu meditațiile. 61, 6 milioane sunt costurile estimate pe care părinții le-au plătit pentru meditații în aceste 2 săptămâni de greva, ptr a suplini macar parțial pierderea orelor de scoală.
Actualitate
Caz șocant la Spitalul din Sibiu: Un pacient, intubat după ce a căzut de la etajul 3. A fost deschisă o anchetă
Caz șocant la Spitalul din Sibiu: Un pacient, intubat după ce a căzut de la etajul 3. A fost deschisă o anchetă
După ce un pacient a căzut în urmă cu două zile de la etajul trei al secţiei de Neurochirurgie, „în circumstanţe necunoscute”, reprezentanții Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Sibiu au anunţat, sâmbătă dimineaţa, că urmează să facă o anchetă administrativă.
„În cursul serii de 1 iunie, pacientul a căzut de la etajul 3 al secţiei Neurochirurgie, în circumstanţe necunoscute. S-a intervenit de urgenţă conform protocoalelor şi procedurilor şi pacientului i s-a acordat primul ajutor, atât de personalul secţiei şi din Unitatea de Primiri Urgenţe. Medicul şef al secţiei a informat conducerea spitalului precum şi familia pacientului, cu care a discutat personal. De asemenea, s-a intervenit chirurgical de urgenţă, pacientul fiind operat de o echipă mixtă (chirurgie – ortopedie). Ulterior bărbatul a fost internat în cadrul secţiei ATI, intubat. Spitalul urmează să declanşeze o anchetă administrativă pentru a identifica exact toate circumstanţele acestui caz regretabil”, se precizează în comunicatul de presă.
Potrivit spitalului sibian, „pacientul a fost adus la spital în cursul zilei de marţi 30 mai, cu o plagă fronto-parietală dreapta, care a fost suturată în cadrul Unităţii de Primiri Urgenţe. Examenul tomografic a evidenţiat şi fisurarea cutiei craniene, motiv pentru care pacientul a fost preluat pentru supraveghere şi tratament în cadrul Secţiei Clinice Neurochirurgie. Subliniem că la momentul prezentării in UPU şi în momentul internării pacientul a fost perfect conştient, cooperant, nu a fost agitat psihomotor şi nu a prezentat halenă etanolică. Prin urmare nu a fost necesară nicio măsură specifică suplimentară. Pacientul a comunicat permanent cu personalul pe toată perioada internării şi nu a existat suspiciunea unui posibil sevraj. În ziua de joi, 1 iunie, în urma reexaminării la Computerul Tomograf s-a evidenţiat o evoluţie favorabilă. De asemenea, în cadrul vizitelor medicale de la orele 11.00 şi 14.00 pacientul a continuat să fie cooperant, comunicativ şi fără semne de agitaţie psihomotorie care se determine măsuri speciale, situaţie consemnată. de altfel, aşa cum am menţionat, pe tot parcursul internării.”
UPDATE: „Având în vedere informațiile apărute în spațiul public privind un bărbat care ar fi căzut de la etajul 3 al Spitalului Clinic Județean Sibiu, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu s-a dispus verificarea aspectelor sesizate în vederea stabilirii circumstanțelor în care s-a produs accidentul, iar în funcție de rezultatul acestora, dispunerea unor măsuri în consecință.
Precizăm faptul că Poliția Municipiului Sibiu nu a fost sesizată cu privire la acest eveniment”, au tansmis reprezentanții IPJ Sibiu.
Sursa: stiripesurse.ro
Actualitate
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online sau din magazin. Ce poţi face dacă nu ţi se acceptă returul
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online sau din magazin. Ce poţi face dacă nu ţi se acceptă returul
Una dintre noutăţile cu care a venit pandemia de coronavirus în vieţile noastre a fost ideea de a comanda multe produse online aşa că este important să vedem ce se întâmplă dacă produsul solicitat nu este pe măsură noastră sau nu ni se potriveşte, respectiv în cât timp am putea returna produse cumpărate online sau chiar din magazine.
Românii au, în general, două săptămâni la dispoziţie pentru a returna un produs cumpărat online sau din magazin – Profimedia
Returnarea unui produs cumpărat online sau din magazin se face în anumite circumstanţe.
Pandemia de coronavirus a adus numeroase schimbări în viaţa noastră. Obligaţi de circumstanţe, românii au fost puşi în situaţia de a paria tot mai mult pe shoppingul online. Iar cifrele arată că, chiar dacă pandemia de coronavirus a trecut, românii au păstrat această obişnuinţă, fiind convinşi că au posibilitatea de a câştiga timp.
Shoppingul online nu diferă chiar cu mult faţă de cumpărăturile efectuate în magazin, românii având în general la dispoziţie o anumită o perioadă de timp pentru returnarea unui produs cumpărat online şi care nu este pe măsură sau nu se potriveşte.
În ce condiţii poţi returna un produs
În principiu, există o prevedere conform căreia clientul are la dispoziţie o anumită perioada de timp pentru a returna un produs achiziţionat online. Perioada se calculează din momentul în care clientul a intrat, efectiv, în posesia produsului.
Returul se efectuează în anumite condiţii, respectiv produsul să fie returnat în ambalajul original, cu toate componentele, dar şi însoţit de bon sau factură. Anumite produse sunt exceptate de la posibilitatea de a le returna, iar aici intră în special produsele cu caracter intim, cum ar fi pamperşii sau lenjeria de corp.
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online, conform legii
Concret, în cele mai multe cazuri clientul are la dispoziţie 14 zile pentru a returna un produs cumpărat online. Conform legislaţiei în vigoare, clientul nu este obligat să-şi justifice decizia de a returna produsul, iar comerciantul are obligaţia de a accepta bunul returnat, cu mici excepţii.
Legea în vigoare prevede că nu beneficiază de drept de retur produsele care se încadrează la „protecţie a sănătăţii” sau „drept de igienă”, bunurile susceptibile a se deteriora sau expira rapid ori bunurile care, după livrare, sunt inseparabil amestecate cu alte elemente.
Ce spune legea despre returnarea produselor cumpărate din magazinul fizic
Returnarea produselor cumpărate din magazinul fizic diferă, într-o oarecare măsură, de returnarea produselor cumpărate online. Doar termenul avut la dispoziţie se menţine cumva asemănător, clientul având, de cele mai multe ori, circa două săptămâni la dispoziţie pentru a returna produsul.
Pe de altă parte, returnarea produsului trebuie să se facă în baza unui motiv temeinic. Două dintre motivele ce ar putea fi invocate sunt – clientul a descoperit ulterior o defecţiune mica sau mare ori produsul nu corespunde cu descrierile vânzătorului, chiar dacă este în stare de funcţionare perfectă.
Cum poţi depune plângere la ANPC dacă nu ţi se respectă dreptul de retur
Românilor cărora li se refuză dreptul de retur li se recomandă să se adreseze de urgenţă Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Solicitarea trebuie făcută în scrisă, trebuie să fie argumentată, să se prezinte datele exact, când s-a intrat în posesia produsului şi când s-a solicitat returul, etc. De asemenea, solicitarea ar putea fi însoţită de dovezi care să o susţină, eventual imagini care să demonstreze că produsul nu este potrivit sau prezintă defecţiuni.
Conform scutarilaw.com, „având în vedere că legislația privind protecția consumatorului sancționează orice încălcare a dreptului de retur, este recomandabil ca orice profesionist care comercializează diverse bunuri să elaboreze o politică de retur care să respecte legislația privind returnarea produselor”.
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
Mesaje de RUSALII 2023. Urări și felicitări de „La mulţi ani” pentru cei dragi
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
LIVE VIDEO| Trofeul Alba Iulia Super Rally 2023: Start în manșele de recunoaștere și antrenamente cronometrate
-
Sportacum 20 de ore
LPS Alba Iulia, zestre de 55 de medalii și premii speciale la a 50-a ediție a concursului internațional de înot de la Arnsberg
-
Sportacum 16 ore
FOTO: Campioana Industria Galda încheie „en fanfare”: 5-0 cu Voința Stremț | Meci spectaculos la Daia Română
-
Ştirea zileiacum 20 de ore
Un cetățean german acuză o femeie din Alba că l-a „țepuit” cu aproape 200.000 de euro: „Reparație morală pentru o agresiune sexuală”
-
Actualitateacum 16 ore
Greva profesorilor 2023: Bugetul de stat, păgubit cu 1.6 miliarde lei. Dascălii au făcut 60 de milioane din meditații