Restructurări la nivelul Cancelariei primului ministru. 40% mai puține posturi în Guvernul României. Unde se vor face schimbări
Restructurări la nivelul Cancelariei primului ministru. 40% mai puține posturi în Guvernul României. Unde se vor face schimbări
Într-o conferință de presă susținută vineri, 18 iulie 2025, după-amiază, de șeful Cancelariei premierului, Mihai Jurca, a fost anunțat modul în care va fi reorganizată instituția. Acesta a afirmat că 40% din posturile din anumite departamente vor fi eliminate.
„Principiile de reformă și de eficiență, pe care administrația Bolojan le-a anunțat, trebuie implementate și la Cancelaria primului-ministru. Sunt măsuri obligatorii pentru a eficientiza și pentru a realiza munca pe care această Cancelarie trebuie s-o facă. Cu un număr mai mic de oameni și, desigur, cu un cost mult mai mic”, a declarat Jurca.

Reducerea personalului din Guvern
Guvernul Bolojan a anunțat, prin intermediul șefului Cancelariei, noua organizare a cabinetului, care vizează o restructurare semnificativă a numărului de angajați. În prezent, cabinetul funcționează cu un total de 176 angajați, dintre care 77 sunt demnitari și consilieri, iar 99 fac parte din Cancelarie.
Această nouă structură vine în contextul încercărilor Guvernului Bolojan de a reduce personalul considerat supradimensionată și ineficient, respectiv înaintea prezentării celui de-al doilea pachet de austeritate.
În noua organizare, numărul total de angajați va scădea la 105, din care doar 40 vor fi demnitari și consilieri, iar cancelaria va fi redusă la 65 angajați.
Modificările includ, printre altele, reducerea numărului de consilieri de stat de la 16 la 11, scăderea aparatului demnitar de la 42 la 15, precum și transformarea unor direcții în servicii cu un efectiv mai redus, cum ar fi Direcția Protocol Relații Internaționale, care devine Serviciul Protocol cu 12 angajați, față de 27 anterior.
Reorganizarea Cancelariei este următoarea:
- Consilieri de stat, 11 în loc de 16;
- Secretari de stat, 4 în loc de 5;
- Aparat demnitari (consilieri), 15 în loc de 42;
- Cabinet Prim-ministru, 5 în lo de 8;
- Aparat cancelar, 2 în loc de 3;
- Direcția Protocol elații Internaționale, 12 în loc de 27;
- Direcția comunicare, 18 în loc de 28;
- Direcția Asigurare Resurse (Contabilitate, Juridic, Buget Achiziții), 22 în loc de 25;
- Serviciul Politici Publice și Reziliență, 7 în loc de 13;
- Audit public, 0 în loc de 2;
- Compartiment juridic, 4 în loc de 2;
- Demnitari și consilieri, 40 în loc de 77 (-48,05%);
- Cancelarie, 65 în loc de 99 (-34,34%).
Per total, vor rămâne 105 posturi în loc de 176, adică -40,34%.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen
Instanța a amânat pronunțarea pe contestația lui Călin Georgescu. Dosarul în care este acuzat de tentativă de lovitură de stat a primit alt termen Instanța a fixat data de 19 decembrie pentru pronunțarea asupra cererii privind administrarea probelor în dosarul lui Călin Georgescu, acuzat de tentativă de lovitură de stat. De asemenea, următorul termen în […]
Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea
Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea Medicamentele folosite pentru obezitate la nivel mondial ar putea fi decontate din 2026 şi în ţara noastră pentru cei care se luptă cu kilogramele în plus. În acest moment, e compensat […]
TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată
TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată Pensionarii din România cu venituri mici beneficiază în 2025-2026 de vouchere pentru plata facturilor la energie electrică, însă mulți se întreabă ce se întâmplă cu tichetele nefolosite, dar și până când pot fi utilizate. […]