„Rechinii” din Alba au omorât un traseu de transport călători esenţial pentru locuitorii din Apuseni: A devenit neprofitabil pentru firme
„Rechinii” din Alba au omorât un traseu de transport călători esenţial pentru locuitorii din Apuseni: A devenit neprofitabil pentru firme
Consiliul Judeţean Alba a reluat procedura de delegare a gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane pentru 55 de trasee. Printre acestea se află şi traseul Câmpeni – Alba Iulia, unul dintre cele mai importante din judeţ din punct de vedere a transportului de călători.
Circulaţia autobuzelor de la Câmpeni până la Alba Iulia a devenit neprofitabilă ca urmare a activităţii transportatorilor ilegali. Până la sfârşitul anului 2021 pe acest traseu existau trei curse zilnice.
A devenit nerentabil în special datorită ”piraţilor” care fac transport ilegal cu autoturisme, fără a fi deranjaţi de autorităţi. Când sunt organizate razii, ”rechinii” se retrag, dar revin pe traseu imediat ce poliţiştii nu mai au ca obiect verificarea şi urmărirea lor. Zeci de astfel de persoane fac transport ilegal de persoane din Alba Iulia şi până în Munţii Apuseni În prezent există doar două curse de călători dinspre Câmpeni spre Alba Iulia.
Este vorba despre traseul contractat anterior, Cugir – Alba Iulia – Câmpeni şi retur, respectiv cursa Alba Iulia – Oradea şi retur. Acestea nu sunt, însă, suficiente şi nu sunt la orele dimineţii. Locuitorii din zonă care au nevoie să ajungă la Alba Iulia la primele ore nu mai au nicio posibilitate, decât cu maşina proprie sau cu transportatorii ilegali.
Cele 55 de trasee sunt din zonele Câmpeni, Baia de Arieş, Abrud, Ocna Mureş, Aiud, Alba Iulia, Sebeş şi Blaj. Practic, este vorba despre aproape tot judeţul, transportatorii fiind interesaţi să preia până în prezent doar acele trasee care le aduc profituri însemnate. Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului.
Atribuirea se va realiza pe loturi corespunzătoare fiecărui traseu din programul de transport. Ofertele pot fi depuse de către firmele de transport interesate până la data de 11 iulie 2022. Valoarea estimată a serviciilor de transport pentru cele 55 de trasee este cuprinsă între 96,4 milioane de lei şi 106 milioane de lei.
Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului. stfel, preţul va conta în procent de maximum 25% din ofertă, la fel ca şi norma de poluare a autobuzului. Cel mai important factor de evaluare (30%) va fi vechimea medie a parcului de autobuze.
Dotarea cu aer condiţionat va conta în procent de 5%, clasificarea autobuzelor – 10%, iar utilizarea combustibililor alternativi – 5%. Aceste punctaje sunt maxime, evaluarea urmând a se face în funcţie de documentele prezentate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Pensii 2025 | Fondurile de pensii private, active de 194,9 miliarde de lei, în noiembrie. Creștere de peste 30% față de anul trecut
Fondurile de pensii private, active de 194,9 miliarde de lei, în noiembrie. Creștere de peste 30% față de anul trecut Active în valoare de 194,9 miliarde lei, la finalul lunii noiembrie 2025, în creștere cu 31% față de nivelul înregistrat la aceeași dată din 2024 au fondurile de pensii private obligatorii, potrivit Autorității de Supraveghere […]
Andrei Caramitru, despre dezastrul din turism: Nu avem capacitatea, IQ-ul, nimic pentru a face turism de calitate, asta e realitatea. Care sunt motivele
Andrei Caramitru, despre dezastrul din turism: Nu avem capacitatea, IQ-ul, nimic pentru a face turism de calitate, asta e realitatea. Care sunt motivele Andrei Caramitru explică, într-o analiză, de ce turismul românesc traversează una dintre cele mai grave crize din ultimii ani și de ce pensiunile și hotelurile rămân goale, în ciuda investițiilor făcute. El […]
Șoferii de mașini hibride, cu mult mai expuși la riscul de deces decât cei care conduc autoturisme pe benzină. Motivul
Șoferii de mașini hibride, cu mult mai expuși la riscul de deces decât cei care conduc autoturisme pe benzină. Motivul Cele mai recente date arată că șoferii de mașini hibride au de trei ori mai multe șanse să moară în accidente comparativ cu cei care conduc autoturisme pe benzină. Potrivit datelor Departamentului pentru Transport, citate […]