Rămâi conectat

Actualitate

„Rechinii” din Alba au omorât un traseu de transport călători esenţial pentru locuitorii din Apuseni: A devenit neprofitabil pentru firme

Ioana Oprean

Publicat

în

„Rechinii” din Alba au omorât un traseu de transport călători esenţial pentru locuitorii din Apuseni: A devenit neprofitabil pentru firme

Consiliul Judeţean Alba a reluat procedura de delegare a gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane pentru 55 de trasee. Printre acestea se află şi traseul Câmpeni – Alba Iulia, unul dintre cele mai importante din judeţ din punct de vedere a transportului de călători.

Circulaţia autobuzelor de la Câmpeni până la Alba Iulia a devenit neprofitabilă ca urmare a activităţii transportatorilor ilegali. Până la sfârşitul anului 2021 pe acest traseu existau trei curse zilnice.

A devenit nerentabil în special datorită ”piraţilor” care fac transport ilegal cu autoturisme, fără a fi deranjaţi de autorităţi. Când sunt organizate razii, ”rechinii” se retrag, dar revin pe traseu imediat ce poliţiştii nu mai au ca obiect verificarea şi urmărirea lor. Zeci de astfel de persoane fac transport ilegal de persoane din Alba Iulia şi până în Munţii Apuseni În prezent există doar două curse de călători dinspre Câmpeni spre Alba Iulia.

Este vorba despre traseul contractat anterior, Cugir – Alba Iulia – Câmpeni şi retur, respectiv cursa Alba Iulia – Oradea şi retur. Acestea nu sunt, însă, suficiente şi nu sunt la orele dimineţii. Locuitorii din zonă care au nevoie să ajungă la Alba Iulia la primele ore nu mai au nicio posibilitate, decât cu maşina proprie sau cu transportatorii ilegali.

Cele 55 de trasee sunt din zonele Câmpeni, Baia de Arieş, Abrud, Ocna Mureş, Aiud, Alba Iulia, Sebeş şi Blaj. Practic, este vorba despre aproape tot judeţul, transportatorii fiind interesaţi să preia până în prezent doar acele trasee care le aduc profituri însemnate. Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului.

Atribuirea se va realiza pe loturi corespunzătoare fiecărui traseu din programul de transport. Ofertele pot fi depuse de către firmele de transport interesate până la data de 11 iulie 2022. Valoarea estimată a serviciilor de transport pentru cele 55 de trasee este cuprinsă între 96,4 milioane de lei şi 106 milioane de lei.

Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului. stfel, preţul va conta în procent de maximum 25% din ofertă, la fel ca şi norma de poluare a autobuzului. Cel mai important factor de evaluare (30%) va fi vechimea medie a parcului de autobuze.

Dotarea cu aer condiţionat va conta în procent de 5%, clasificarea autobuzelor – 10%, iar utilizarea combustibililor alternativi – 5%. Aceste punctaje sunt maxime, evaluarea urmând a se face în funcţie de documentele prezentate.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

PENSII 2025 | Pensionarii care beneficiază de mai mulți bani la pensie, la finalul anului 2025. Anunțul CNPP

Ioana Oprean

Publicat

în

PENSII 2025 | Pensionarii care beneficiază de mai mulți bani la pensie, la finalul anului 2025. Anunțul CNPP Sute de mii de pensionari din România ar putea beneficia de mai mulți bani la pensie, la finalul anului 2025. Potrivit datelor transmise de Casa Națională de Pensii (CNPP), aceștia ar putea să primească pensii mai mari, […]

Citește mai mult

Actualitate

Trei luni, fără produse importate: Ministrul Agriculturii vrea să vadă dacă supermarketurile pot funcționa doar cu alimente românești

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Provocare lansată de ministru: Vrea să vadă dacă supermarketurile pot funcționa doar cu alimente românești Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a lansat o provocare națională fără precedent, propunând eliminarea temporară a produselor agroalimentare de import din supermarketurile din România pentru o perioadă de trei luni. Această măsură ar avea rolul de a testa capacitatea producătorilor și […]

Citește mai mult

Actualitate

Fermierii ar putea scăpa de taxe și birocrație. Tractoarele și mașinile agricole nu ar mai trebui înmatriculate

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Vehiculele agricole ar putea fi folosite fără înmatriculare: Legea propusă vizează tractoarele și autoutilitarele Fermierii români ar putea beneficia de o măsură legislativă destinată să le reducă povara birocratică și financiară: un proiect de lege aflat în prezent în dezbatere la Senat prevede scutirea de la înmatriculare a vehiculelor utilizate exclusiv în scopuri agricole sau […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea