Război civil în CNAIR: Aproape 500 de angajați, nemulțumiți de modul greșit și abuziv în care Directorul General și cei care-l susțin înțeleg să gestioneze Compania de Drumuri

Într-o ședință maraton cu membrii C.A., aproape 500 de angajați din cei 700 ai C.N.A.I.R. – structura centrală, s-au plâns joia trecută, de modul greșit și abuziv în care Directorul General, Sorin Scarlat și cei care-l susțin înțeleg să gestioneze Compania de Drumuri.

Membrii noului C.A., care au convocat ședința, s-au îngrozit când au înțeles că așa-zisele măsuri de eficientizare a Companiei, luate de actualul manager, sunt de fapt răzbunări personale care au dus la blocajul total al instituției. Nemulțumit de faptul că membrii C.A. au aflat realitatea necosmetizată, Directorul General Sorin Scarlat a amenințat, conform unor surse din rândul salariaților, că va face un raport la ministrul transporturilor si la premier prin care să reclame faptul că angajaților li s-a permis să spună adevărul. De altfel Sorin Scarlat s-a și lăudat printre cunoscuții săi că are acces direct la premierul Orban și că se va plânge acestuia de Consiliul de Administrație.

Practic, Director General a lăsat să se înțeleagă faptul că poate să îl influențeze pe premier, astfel încât el să rămână în continuare în funcție, iar membrii C.A.-ului să aibă de suferit pentru că au încercat să afle situația reală.

Mai mult, Sorin Scarlat a încercat să boicoteze ședința în care membrii C.A. urmau să discute cu angajații nemulțumiți. Concret, a făcut în așa fel încât oamenii să nu fie anunțați în timp util că va avea loc această ședință.

Ce a ieșit la lumină în urma discuțiilor dintre membrii C.A. și salariați ?

Așa zisa restructurare a însemnat de fapt o modificare haotică a schemei de personal a C.N.A.I.R., astfel încât să permită aducerea în funcții a unor acoliți ai lui Scarlat sau ai prietenilor lui.

Mulți dintre noii directori și șefi de departamente nu au avut o evoluție profesională bazată pe competențe și ca atare habar nu au ce să facă în funcțiile în care au fost instalați. Dau dispoziții incoerente, unele fără bază legală și îi amenință pe salariații din subordine că îi concediază dacă nu execută ce li se spune.

În schimb cei care erau specializați și lucrau de ani de zile în anumite domenii, au fost mutati în posturi care nu au nicio legatură cu pregatirea lor. Exemplele curg. Oameni care lucrau în zona economică au fost mutați la publicitate, unii dintre cei care lucrau în domeniul achizițiilor publice au fost trimisi în sectorul care se ocupă de mediu, cei de la mecanizare au fost mutati la departamente care se ocupă de concesiuni etc.

Blocajul este total, pentru că salariații refuză să întocmească acte intr-un domeniu pe care nu-l cunosc. Practic toate structurile funcționale au fost depopulate de specialiști și – implicit – blocate.

Din discuțiile cu salariații a ieșit la iveală că o singura componentă a rămas neatinsă de reorganizarea lui Sorin Scarlat.

Schema consilierilor C.N.A.I.R., pe care nu numai că actualul Director General nu a desfiintat-o, ci din contra, a dezvoltat-o prin aducerea unor persoane pe locurile vacante de ani de zile. Majoritatea acestor consilieri nu au specializări și atribuții bine definite, fiind mai degrabă obligații de partid sau sinecuriști de profesie.

În plus, subcontractanții români riscă falimentul nefiind acceptați de către directorul General, fapt pentru care nu pot fi plătiți direct de către CNAIR. De exemplu, protestul de la lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, unde firma Marcoteam a protestat nefiind plătită de către Aktor.

De asemenea, RETTER Projectmanagement SRL, subcontractantul responsabil pentru podurile aferente acestui lot, singurul care a pornit încă de la începutul anului munca (vezi foto), arată că se poate lucra și în timpul iernii (vezi foto) în România, dar va înceta lucrările dacă nu va fi acceptat de către CNAIR ca și subcontractant pentru a deveni independent de ne-plățiile antreprenorului general, Aktor. În continuare, acest subcontractant nu este plătit cu peste 10 milioane de lei, pentru muncă prestată de anul trecut.

Cine este Sorin Florin Scarlat, Directorul General al C.N.A.I.R. ?

Răspunsul la aceasta întrebare poate lămuri motivul pentru care omul pus în funcție de pesedistul Răzvan Cuc este menținut în funcția de Director General al C.N.A.I.R. de premierul liberal Ludovic Orban.

Sorin Scarlat este nepotul fostului Director General Adjunct al C.N.A.D.N.R., Cristian Duică, prieten cu Liviu Dragnea, fost director la Tel Drum.

În plus, Scarlat a lucrat ani de zile în firme de construcții deținute de oameni de afaceri cu conexiuni în lumea politică : Romstrade, deținută de Nelu Iordache, Euroconstruct, deținută de Dan Besciu și UMB Spedition, firma lui Dorinel Umbrărescu.

Straniu este că după fiecare contract în privat, Sorin Scarlat se angaja la Compania de Drumuri, de unde pleca iar, după o perioadă, la una dintre firmele private sus-menționate.

Mai este un aspect deloc de neglijat, mai ales în contextul în care Scarlat pretinde că vrea să curețe instituția de toți oamenii fostului Director General Narcis Neaga.

In anul 2018, când Narcis Neaga a revenit la conducerea Companiei, Sorin Scarlat era un simplu director. În scurt timp însă, Narcis Neaga l-a avansat pe Scarlat în funcția de Director General Adjunct, ceea ce arată că actualul șef al C.N.A.I.R. nu a fost deloc nedreptățit de Neaga, ci din contră. Se pune firesc următoarea întrebare : de ce este Scarlat atât de virulent la adresa lui Narcis Neaga ?

Cum tot firesc mai apare o alta întrebare : de ce în ciuda dezastrului pe care l-a facut, premierul liberal Ludovic Orban îl menține în funcție pe Scarlat, deși la celelalte Companii din subordinea Ministerului Transporturilor șefii pusi de PSD au fost schimbați ?

Să fie oare Scarlat un profesionist de neînlocuit sau este vorba doar despre o presiune asupra unor oameni aflați în funcții de conducere la nivel înalt, care îi cumpără lui Scarlat tăcerea prin menținerea lui în funcție ?

Sursa: evz.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...