Proiect legislativ: Voluntarii ISU să fie asigurați în caz de accidente de muncă, la fel ca angajații inspectoratelor

Mai mulți parlamentari au inițiat un proiect legislativ care modifică trei acte normative din domeniul asigurărilor în cazul accidentelor de muncă, pentru ca voluntarii angajați pe bază de contract la inspectoratele de situații de urgență să beneficieze de aceeași indemnizație și aceleași condiții ca angajații inspectoratelor.

Este vorba, practic, de asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale și indemnizația pentru cei care au suferit un accident de muncă pe perioada unei intervenții. Sumele vor fi date doar pe perioada în care voluntarii participă la acțiunile ISU.

ELIT

Inițiatorii (zeci de parlamentari de la PSD, UDMR și PNL) susțin, în expunerea de motive, că și voluntarii, la fel ca angajații ISU, pot suferi oricând accidente care pot duce la invalidități, temporare sau permanente, sau chiar situații de pierderi de vieți omenești: “Prin pierderea totală sau parțială a capacității de muncă, voluntarii, în lipsa reglementării, nu au asigurat dreptul la o pensie de invalidiate, drept pentru care ar trebui să beneficieze chiar dacă activitatea nu constituie obiectul unui raport juridic de serviciu sau de muncă în temeiul unui contract individual de muncă”, mai argumentează parlamentarii.

Primul act normativ modificat este OG nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență. La art. 5, după alin. (2) se adaugă alin. (3) și alin. (4):

Mihail David - 2020

(3) În timpul desfășurării activității în cadrul serviciilor de urgență voluntare, pe perioada participării la intervenții, voluntarii beneficiază de drepturile profesioniștilor în domeniu, cu excepția drepturior salariale.

(4) În caz de accident suferit în timpul intervenției de urgență, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 5 alin. (1) lit. e) și art. 331 din Legea nr. 346/2002.

Se modifică şi Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, după art. 33 se fiind introdus art. 331, cu următorul cuprins:

(1) În cazul asiguraților prevăzuți la art. 5 alin. (1) lit. e) care au suferit un accident de muncă în timpul intervenției în situații de urgență, cuantumul indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă este de 100% din salariul minim brut pe țară garantat în plată.

(2) Indemnizația prevăzută la alin. (1) se acordă și se plătește de către casele teritoriale de pensii din fondurile cu această destinație.

De asemenea, în Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, art. 30, alin. (1), lit. d) se modifică astfel:

  1. d) Accidentul suferit de orice persoană, ca urmare a unei acțiuni întreprinse din proprie inițiativă pentru salvarea de vieți omenești, precum și accidentul suferit în timpul intervenției de urgență, pe durata efectuării serviciului de voluntriat orgnizat conform prevederilor legale.

Proiectul legislativ care modifică și completează toate cele trei acte normative susmenționate a fost pus în dezbatere publică la Senat, care este prima cameră sesizată.

sursa: legestart.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

2 Comentarii

Newbie 16 noiembrie 2017 at 21:58

Adica deloc!!! Nu sunt asigurati!

romulus 21 noiembrie 2017 at 16:49

va rog sa nu mai dezinformati!
intrebati si scrieti adevarul!
angajatii isu nu au asigurari de nici un fel…numai daca isi fac singuri.
pompierii care au programul de lucru pe ture au sute de ore neplatite…
intrebati si scrieti de treaba asta!
intrebati pe dna ministru MAI, pe Arafat ( care stie si i se pare normal), pe conducatorii de osti locali..
.si daca spun ca nu e asa, sigur mint.

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...