Rămâi conectat

Ştirea zilei

Problemele continuă pe autostrada Sebeş–Turda: lucru întrerupt pe lotul 2, utilajele staţionează de câteva zile pentru că nu au motorină

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Problemele continuă pe autostrada Sebeş–Turda: lucru întrerupt pe lotul 2, utilajele staţionează de câteva zile pentru că nu au motorină

Vineri dimineață a fost oprit lucrul cu utilajele pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda din cauza lipsei motorinei, susțin surse apropiate constructorului. Lucrul nu a fost reluat nici ieri (n.a. – luni, 9 octombrie), spun aceleași surse. Problemele par să se țină lanț pe acest lot pe care oricum lucrările înaintează în ritm de melc, deși tronsonul este unul care nu pune probleme tehnice deosebite.

Constructorul grec Aktor în asociere cu Euro Construct Trading 98 SRL nu a reușit să se mobilizeze așa cum trebuie, iar acest lucru se traduce în întârzieri foarte mari. Asta în condițiile în care ”vecinii” de la lotul 3 sunt în faza de finisaje, pregătiți să dea tronsonul dintre Aiud și Decea spre inaugurare în această lună.

Întreruperile periodice ale lucrului pe lotul 2 din cauza lipsei motorinei ridică semne de întrebare privind capacitatea și disponibilitatea financiară ale constructorului. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare.

Ultimele informaţii indică probabilitatea de a ajunge în anul 2020 cu lucrările. Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat.

Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2019 este tot mai greu de atins. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016, însă termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este aprilie 2018.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO Spații noi de joacă la grădinițele din Câlnic: Prichindeii, fascinați de căsuțele parca desprinse din povești

Ziarul Unirea

Publicat

în

Spații noi de joacă la grădinițele din Câlnic: Prichindeii, fascinați de căsuțele parca desprinse din povești Grădinițele din comuna Câlnic au fost dotate cu spații noi de joacă, a anunțat primarul Lucian-Tiberiu Bodea. Bucuria prichindeilor a fost pe măsură, aceștia fiind fascinați de căsuțele desprinse parcă din povești. Citește și: FOTO Loc de joacă ”ca în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea