// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Problemele continuă pe autostrada Sebeş–Turda: lucru întrerupt pe lotul 2, utilajele staţionează de câteva zile pentru că nu au motorină

Problemele continuă pe autostrada Sebeş–Turda: lucru întrerupt pe lotul 2, utilajele staţionează de câteva zile pentru că nu au motorină

Vineri dimineață a fost oprit lucrul cu utilajele pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda din cauza lipsei motorinei, susțin surse apropiate constructorului. Lucrul nu a fost reluat nici ieri (n.a. – luni, 9 octombrie), spun aceleași surse. Problemele par să se țină lanț pe acest lot pe care oricum lucrările înaintează în ritm de melc, deși tronsonul este unul care nu pune probleme tehnice deosebite.

Constructorul grec Aktor în asociere cu Euro Construct Trading 98 SRL nu a reușit să se mobilizeze așa cum trebuie, iar acest lucru se traduce în întârzieri foarte mari. Asta în condițiile în care ”vecinii” de la lotul 3 sunt în faza de finisaje, pregătiți să dea tronsonul dintre Aiud și Decea spre inaugurare în această lună.

Întreruperile periodice ale lucrului pe lotul 2 din cauza lipsei motorinei ridică semne de întrebare privind capacitatea și disponibilitatea financiară ale constructorului. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare.

Ultimele informaţii indică probabilitatea de a ajunge în anul 2020 cu lucrările. Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat.

Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2019 este tot mai greu de atins. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016, însă termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este aprilie 2018.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

5 Răspunsuri la Problemele continuă pe autostrada Sebeş–Turda: lucru întrerupt pe lotul 2, utilajele staţionează de câteva zile pentru că nu au motorină

  1. locuitor al judetului Albai 11.10.2017 la 11:00

    Pe acest tronson de drum lipseste forta de munca,in primul rand,apoi se lucreaza la plesneala in speranta ,ca,obligati cei care stau si se uita acum desi ar trebui sa intervina,vor face presiuni sa se dea bani suplimentari,cand lucrurile vor lua o turnura grava,datorita faptului ca se va isca un scandal urias pentru urmatoarele motive:
    1. tronsonul 2 ,cel mai lung este si cel mai important pentru ca le blocheaza pe celelalte si orasele Alba Iulia,Teius,Aiud vor fi sufocate de trafic si bineinteles ca problemele vor exploda.
    2. tergiversarea lucrarilor se va prelungi si atunci este posibil ca lucrarile sa se prelungeasca pe termen nelimitat fiindca constructorul pana la urma va fi eliminat si se vor incepe alte demersuri asa zis legale pentru noi licitatii,etc,etc
    Este nevoie de exercitarea de catre cetatenii din zonele ce vor fi afectae asupra primarilor si consiliilor locale pentru ca la randul lor acestia sa intervina la prefectura ,consiliul judetean,guvern si parlamentarii de Alba sa sesizeze Parlamentul la modul foarte serios,ca desi nu sunt programate noi investitii,nu se finalizeaza nici macar cele aflate in derulare si se praduieste bugetul de tot felul de firme – grecesti,italiene care pe langa faptul ca nu sunt obligate sa isi respecte obligatiile asumate prin contracte nu sunt nici controlate,ptr. a fi puse sub interdictie de a mai participa la licitatii pentru executia de lucrari in Romania.
    Vor sari in sus „eurolatrai” care la randul lor, stimulati din afara tin partea celor ce la ora actuala tin neterminate tronsoane de autostrazi pe Lugoj – Deva,Gilau – Nadaselu Sebes – Turda,Campia Turzii – Ungeni si inca altele ,dar chelalaie pe la posturile de Televiziune liberale ca nu avem infrastructura si tara este izolata fata de Occident.
    SI MAI ESTE O PROBLEMA – SUB OBLADUIREA ORGANELOR ALESE DIN JUDET STAU ACASA PE AJUTOARE SOCIALE O GRAMADA DE PUTUROSI CARE BEAU FURA SI DISTRUG INTRETINUTI DIN BANI DE LA BUGETUL LOCAL ADICA DE LA NOI.

  2. hotiii 11.10.2017 la 13:57

    NU MAI AU MOTORINA ?!?!?!?!?!? De cateva zile spun ca exista o multime de persoane (smecheri si taximetristi) care se aprovizioneaza la preturi modice cu motorina, de la cei care fura de pe utilajele pe care lucreaza la autostrada ! Probabil ca cei care ar trebui sa supravegheze utilajele si personalul, sunt ceva tinerei care habar nu au despe cum se conduce un santier, sau sunt mana in mana cu hotii. Ar fi fost normal ca si anumite organe ale statului, sa se fi sesizat despre aceste furturi, daca ar fi citit aceste comentarii. Nu de alta, dar este vorba despre un obiectiv de interes national si forurile abilitate de cercetare si urmarire ar fi trebuit sa actioneze deja.

    • Ing 11.10.2017 la 17:31

      Si ce daca sunt tineri ? Multi ingineri tineri sunt mai buni decat batranii consumati care nu stiu sa deschida un calculator. Ce treaba au ei cu furtul de motorina ? … au facut scoala sa stea de paza ?.

      Ma deranjeaza faptul ca va legati de cine nu trebuie, de oameni care stau in caldura si in praf pe bani putini, am ani de santier si stiu despre ce vorbesc.

      Nu mai comentati la articole daca nu aveti habar !

  3. alt locuitor al judetului Alba 11.10.2017 la 14:05

    Domnule”locuitor” jos palaria…! Dar stiti cum e vorba: Cainii latra, ursu trece. Bani o sa faca si daca termina si daca nu termina. Vezi Bechtel…:)

  4. Pavel Craciun 11.10.2017 la 18:27

    -Cum adica nu sunt raspunzatori constructorii de intirzieri_-Sa fie trasi la raspundere si sa plateasca cei care au incheiat si au semnat contractul fara a pune clauze care sa protejeze cheltuielile enorme ale statului / de fapt ale noastre ..