FOTO| Doi tineri din Alba, afacere cu concept INEDIT în Olanda: Curieri îmbrăcați în costume, așteaptă clienții să încerce produsele comandate

Doi aiudeni stabiliți în Olanda au pus bazele unei firme de curierat cu un concept cu totul inedit: coletele sunt livrate de curieri îmbrăcați în costume, care așteaptă inclusiv până clienții probează produsele.

Emily Company Suit-Up Courier este o companie de servicii de curierat, înființată în Amsterdam de doi aiudeni care au reușit printr-un nou concept de servicii de curierat să atragă atenția presei.

Curierul care așteaptă în timp ce dumneavoastră probați produsele

Emily Company dorește prin serviciul de curierat să adopte o abordare complet diferită față de marile compani din domeniu. Curierul stabilește împreună cu beneficiarul coletului timpul de livrare prin intermediul unui sms, iar apoi așteaptă până ce clientul încearcă papuci comandați.

Într-un birou la etajul 13 din Amsterdam-Sud, o femeie în costum iese dintr-un birou: ”Trebuie să probez repede papucii deoarece sunt într-o întâlnire!”

Curierul Adrian Sîrbulescu o așteaptă cu trei cutii de papuci ambalate toate în plase de pânza. Femeia își dă repede cizmele negre jos și scoate prima pereche de adidași roz strălucitor din cutie și probează. “ Nu, sunt prea mici, doresc cealaltă mărime de pereche de adidași pe care i-am comandat. Da, aceștia se potrivesc bine. Consider acest serviciu super! Mulțumesc! “ și pleacă înapoi la ședință.

Adrian Sîrbulescu este co-fondator al Emily Company, o companie de livrări colete din Amsterdam, care dorește să adopte o abordare complet diferită de marii furnizori de colete. Ei doresc in primul rând un serviciu mai personal, un serviciu prin care coletele se livrează la locul de muncă și acasă printr-un curier îmbrăcat la costum și care așteaptă clienții să încerce rapid produsele comandate, iar dacă nu se potrivesc, să le ia direct înapoi pentru retour.

Timpul de livrare este convenit împreună cu beneficiarul (în funcție de agenda beneficiarului) prin intermediul unui sms, dar majoritatea livrărilor se efectuează până la ora 18:00 la birouri.

Principalul client al Emily Company este magazinul de încălțăminte online SD, pentru care Emily Company livrează cam 50-60 colete pe zi.

Clientul Jules I. a avut o experiență buna cu acest serviciu de livrare spune el după ce a coborât îmbrăcat în trening dintr-un complex de lux de studenți din Amsterdam. El a preluat comanda nouă și a dat pentru retour o comandă veche: “Astăzi ar fi trebuit să fiu la serviciu, așadar am comandat papuci acolo, dar până la urmă s-a dovedit că astăzi nu trebuie să lucrez, iar prin trimiterea unui sms am schimbat ușor adresa de livrare de la birou la adresa de acasă.”

În anul 2014, Adrian Sîrbulescu a lucrat pentru DHL, iar acolo a văzut ca serviciile de curierat pot fi ușor îmbunătățite și personalizate, aceasta fiind o gaură pe piața existentă.

Pe lângă magazinele fizice, SD are și un magazin online, iar prin intermediul DHL fondatorul SD, Marc l-a cunoscut pe Adrian Sîrbulescu: “Am văzut ceva în ideea lui și sigur, în acest moment, livrăm în restul Olandei cu poșta olandeză, dar comenzile din regiunea Amsterdam le livrăm cu Emily Company. Pot spune ca 90% din recenziile pozitive pe care le primim sunt despre serviciul Emily Company.

Concurența

Concurența pe piața serviciilor de curierat este acerbă și în special în perioada sărbătorilor unde volumul de muncă al curierilor generează discuții.

“Acest concept elimină o parte din graba inutilă cu care se confruntă majoritatea firmelor de curierat”, spune domnul Walther P. lector de logistică urbană de la universitatea Amsterdam.

Daca curierul stă în fața unei uși închise, nimeni nu are de câștigat nimic, nici curierul, nici clientul, nici magazinul online. Odată cu livrarea coletelor după acest concept de livrare cu programare, cum face Emily Company, se vor rezolva multe probleme.

Lector și economist de afaceri, Walther spune că personalizarea serviciului de livrare poate fi accesibilă doar magazinelor online dintr-un sector mai ridicat.

Clientul final nu vrea să plătească în plus pentru acest serviciu, poate 1-2€, dar asta nu acoperă costurile acestui serviciu. De acea magazinul online trebuie să fie dispus să plătească pentru acest serviciu. Livrările magazinului online SD sunt gratuite pentru clienții finali, iar fondatorul SD spune că “livrările cu Emily Company sunt ceva mai scumpe decât serviciile normale de curierat, dar le acoperim din profitul nostru pentru că obținem în schimb recenzii foarte pozitive de la clienti noștri, iar asta este foarte important și nu înțeleg de ce nu fac același lucru și alte companii.”

Lectorulul de logistică urbană și economistul de afaceri Walther P. mai afirmă că “magazinele de haine sau un magazin bun de vinuri au posibilitatea să absoarbă în preț aceste costuri și să ofere servici de calitate. Sunt de părere ca acest serviciu al Emily Company pe lângă livrări este și o bună strategie de marketing. Acest serviciu este foarte interesant pentru un magazin online, deoarece te ajută să achiziționezi clienți noi, iar clienților deja existenți le oferi servicii mult mai bune decât cele existente la această oră pe piața.“

Inovație

Firmele de curierat tradiționale trebuie să inoveze spune economistul. La această oră, firmele de livrat mari oferă prea puține opțiuni, prea puțină informație. Piața se schimbă rapid, cartierele noi se gândesc la puncte de colectare, iar în SUA se testează roboți de livrare, iar magazinele online trebuie să ofere tot mai multe opțiuni.

Sîrbulescu își aranjează cravata se urcă în mașină și pleacă spre următoarele adrese.

“Primim complimente toată ziua de la clienții finali, ceea ce diferă de alte compani de curierat. În mod regulat primit și solicitări speciale de la clienți, de genul: Nu sunați la uță, doarme copilul, iar atunci trimitem un mesaj când suntem în fața ușii.

Dar livrările prin curieri la costum pot și speria clienții. Uneori clienții nu ne deschid ușa, deoarece cred că suntem recuperatori de creanțe sau executori judecătorești”, mai spune Sârbulescu.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...