Rămâi conectat

Ştirea zilei

Florin Roman: La SC Drumuri şi Poduri Locale Alba trebuie schimbată mentalitatea! Cine a dat dispoziția?

Publicat

în

V-am informat recent că la societatea Consiliului Județean, Drumuri şi Poduri Locale (DPL) Alba, din cauza problemelor economice cu care se confruntă, s-a început un plan de reorganizare ce presupune și disponibilizarea și/sau pensionarea a 20 de anagajați.

Pentru mai multe lămuriri în legătură cu acest subiect și pentru a afla motivele pentru care s-a ajuns în această situație, l-am  întrebat pe vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Florin Roman, cel care are în atribuții privind activitatea DPL.

Acesta a explicat că în urma unei analize realizate privind societatea, s-au constat mai multe deficiențe, care în opinia sa se datorează managementului defectuos al celor trei directori care conduc SC Drumuri şi Poduri Locale (DPL) Alba. Este vorba despre, așa cum apar pe site-ul instituției,   directorul general, inginer Mihai Conțan, directorul tehnic ing. Ioan Maier și directorul economic Dorina Alexi.

Roman a precizat că s-a constatat existența unui personal TESA supradimensionat, secții nefuncționale din punct de vedere economic (Blaj, Sebeș și Cîmpeni) și că se consumă foarte mult combustibil, aspect pentru care ar exista două explicații: “Fie se fură, fie se pierde.”

Legat de cheltuielile defectuase a fost dat exemplul sediului companiei din Alba Iulia, un spațiu extrem de costititor, la Camera de Comerț și Industrii Alba, unde se plătește o chirie de 5.600 de lei pe lună.

Potrivit vicelui CJ Alba, în urma reorganizĂrii, vor rămâne în jur de 160 de angajați pe tot DPL-ul, cu cele trei secții, Alba Iulia, Aiud și Cîmpeni.

În concluzie, acesta a subliniat faptul că societatea din punct de vedere economic poate fi rentabilă și acest lucru se va realiza în urma reorganizării.

“Am găsit resursele financiare pentru acoperirea unei părți substanțiale din datorii, oamenii s-au dus acasă cu salariile aproape integrale și am început discuțiile pentru reorganizarea societății, pentru că acolo, din păcate, lucrurile nu merg așa cum ne-am dori.

Am făcut o analiză să vedem care sunt sunt problemele și am constat că există un personal TESA supradimensionat, am constat că există secții nefuncționale din punct de vedere economic, din acest motiv am luat decizia închiderii Blajului, la propunerea celor de la DPL, iar reduceri de personal vor fi și la Sebeș și la Cîmpeni.

Am mai constat că acolo unde sunt lucrări se consumă foarte mult combustibil și pentru acest lucru există două explicații: Fie se fură, fie se pierde. Din întreaga flotă a DPL-ului doar pe o mașină există GPS funcțional pentru a se putea monitoriza modul în care se deplasează la lucrări și pentru a putea calcula consumul de carburant.

În plus, a mai constat că la Alba Iulia se stă într-un spațiu extrem de costititor, la Camera de Comerț și Industrii Alba, unde se plătește o chirie de 5.600 de lei pe lună.

Publicitate

Sunt multe lucruri pe care le-am constat și există, din punctul meu de vedere un management defectuos. În DPL există o vorbă celebră. Când se dă o dispoziție, indiferent cine o primește întreabă: Da de la cine vine ?

Acolo sunt trei directori care din păcate se cam încalecă și își anulează unul altuia dispozițiile.

Se încearcă acum eficientizarea activității DPL, pentru că vrem ca societatea să funcționeze bine și vrem ca salariații care rămân să nu mai aibă problema stabilității locului de muncă și al salariului, decât dacă fac prostii.

Vor rămâne în jur de 160 de angajați pe tot DPL-ul, cu cele trei secții, Alba Iulia, Aiud și Cîmpeni.

Societatea din punct de vedere economic poate fi rentabilă și acest lucru se va realiza în urma reorganizării.

Au început să-și recupereze creanțele istorice. În două, trei luni de zile o să vedeți un alt DPL.

De la biroul economic am ceut să plece un om, din cei cinci, dacă nu au fost în stare să recupereze datoriile de la debitori de atâta timp.

De managementul DPL se ocupă cei trei directori ai societății și Consiliul de Administrație. Consiliul Județean reprezintă Adunarea Generală a Acționarilor (AGA)”, a spus vicepreședintele CJ Alba.

Publicitate

Ştirea zilei

Sterilizarea gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba Iulia: Proiectul, pe masa consilierilor locali

Publicat

în

Pentru reducerea incidenţei abandonului pe domeniul public a animalelor fără stăpân şi a actelor de cruzime şi maltratare, pe masa consilierilor locali din Alba Iulia se află un proiect de hotărâre privind încheierea unui contract de prestări de servicii pentru sterilizarea gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba Iulia.

Prin proiectul de hotărâre supus spre dezbatere Consiliului Local al Municipiului Alba lulia,propun aprobarea campaniei de sterilizare gratuită a câinilor fără pedigree, cu stăpân, de pe raza Municipiului Alba lulia.

Ţinând seama de intenţia administraţiei locale de a depune toate eforturile pentru a avea un municipiu armonios din punct de vedere al relaţiei om – animal, un oraş care pune accentul pe viaţă şi animalele beneficiază de protecţie şi de bunăstare.

În acest sens, sursa existenţei şi persistenţei câinilor fără stăpân este dublă, înmulţirea necontrolată şi abandonul acestora pe domeniul public.

Pentru reducerea incidenţei abandonului pe domeniul public a animalelor fără stăpân şi a actelor de cruzime şi maltratare singura soluţie umană, sustenabilă şi eficientă de a controla numărul animalelor cu sau fără stăpân este sterilizarea în masă.

Înmulţirea necontrolată a animalelor în special al câinilor reprezintă una din cauzele principale de abandon pe domeniul public..

În privinţa abandonului de animale,acesta provine atât din iresponsabilitatea proprietarilor,cât şi din înmulţirea necontrolată a animalelor pe care le au în posesie, întrucât acestea nu sunt sterilizate, deşi obligativitatea există. în pofida existenţei obligativităţii legale de a steriliza câinii,prea mulţi proprietari nu au făcut acest lucru,unul din motive fiind costul financiar, dar şi lipsa de comunicare şi informare.

Propun ca acestă campanie să se desfăşoare în perioda 16.08 – 30.11.2021

Având în vedere obiectivele administraţiei locale de reducere a numărului de câini fără

Stăpân în prima etapă şi eradicarea acestui fenomen pe termen mediu, propun analiza şi dispunerea în consecinţă.

Publicitate
Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO| Accident rutier între Galda de Jos și Cricău: Un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile

Publicat

în

FOTO| Accident rutier între Galda de Jos și Cricău: Un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile

Un accident rutier a avut loc astăzi, 25 iulie, între localitățile Galda de Jos și Cricău.

Potrivit informațiilor din cadrul grupului de Facebook INFO TRAFIC jud. Alba, un autoturism marca Dacia Logan a părăsit partea carosabilă și s-au răsturnat în câmp.

Potrivit unui cetățean care a trecut prin zona incidentului, mașina ar fi putut fi condusă de un începător, întrucât avea semnele specifice lipite pe geam.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Modernizarea străzilor din Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureș și Micoșlaca: Licitația de peste 90.000 de lei, lansată de primăria Ocna Mureș

Publicat

în

Primăria orașului Ocna Mureș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziție, în cadrul proiectului „Servicii de proiectare lucrări modernizare străzi în localităţile Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureş și Micoşlaca”. Valoarea totală estimată a investiției este de 92.436,97, fără TVA.

Având în vedere că satul Războieni-Cetate este amplasat în partea de Nord-Est faţă de oraşul Ocna Mureş iar satele Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca sunt în partea de Vest faţă de oraşul Ocna Mureş, proiectul va fi conceput pe două loturi şi anume:

  • Lotul 1 – localitatea Războieni-Cetate, 15 străzi în lungime aproximativă de 3.964 m,
  • Lotul 2 – localităţile Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca, 23 străzi în lungime aproximativă de 6.695 m.
Justificarea necesităţii întocmirii proiectului tehnic:

– legislaţia in vigoare privind investiţiile în obiective de interes public

– în vederea executării lucrărilor de modernizare străzi, care datorită degradărilor care afectează drumurile sub acţiunea traficului şi a factorilor climatici, traficul se desfăşoară greoi, cu viteză redusă şi consumuri mari de carburanţi ai autovehiculelor precum şi degajări în cantităţi mari de noxe.

– situaţia precară a străzilor la această dată impune refacerea sistemului rutier, scurgerea apelor pluviale, acostamente, drumuri laterale-intersecţii, accese, lucrări de semnalizare.

Asfel modernizarea străzilor este necesară pentru siguranţa oamenilor, protecţia bunurilor şi aşezărilor umane, a obiectivelor de interes public şi nu în ultimul rând a calităţii mediului – aerului, care prin descongestionarea traficului se va obţine siguranţa circulaţiei şi reducerea emisiilor de noxe poluante în atmosferă, cu efect în creşterea calităţii vieţii populaţiei în Oraşul Ocna Mureş.

Principalele obiective:

– Dezvoltarea infrastructurii rutiere, având ca scop facilitarea accesului populaţiei şi agenţilor economici din satele aparţinătoare Războieni-Cetate, Cisteiul de Mureş şi Micoşlaca în Oraşul Ocna Mureş;

– Reducerea emisiilor poluante generate de consumul mai mare de combustibil datorat traficul ce se desfăşoară pe străzi nemodemizate;

– Creşterea valorii arhitecturale, ambientale şi de integrare cromatică în mediul urban;

– Întreţinerea mai uşoară şi mai eficientă a străzilor.

Lucrările ce se vor executa în baza documentaţiei tehnico-economice, vor conduce la îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor din unitatea administrativ-teritorială a oraşului Ocna Mureş, din punct de vedere social, educaţional, posibilităţilor de petrecere a timpului liber, economic, al condiţiilor de locuire şi a calităţii mediului urban în care trăiesc.

Publicitate
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare