Rămâi conectat

Actualitate

Facilităţi fiscale pentru firmele care angajează şomeri

Publicat

în

Firmele care angajează şomeri pe o perioadă nedeterminată ar putea beneficia de o serie de facilităţi fiscale, potrivit unui proiect de lege supus dezbaterii publice de Ministerul Muncii. De asemenea, proiectul prevede şi modificarea perioadei de cotizare pentru a beneficia de indemnizaţie, dar şi acordarea unei alocaţii de transport în cazul şomerilor care îşi caută un loc de muncă. Actul normativ modifică şi completează Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Se încearcă sprijinirea angajatorilor în vederea inserării pe piaţa muncii şi a persoanelor beneficiare de venit minim garantat. Astfel, angajatorii care încadrează în muncă pe perioadă nedeterminată persoane aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, beneficiare de venit minim garantat, ar putea primi lunar o sumă egală cu 40 la sută din valoarea indicatorului social de referinţă (ISR) în vigoare, proporţional cu timpul efectiv lucrat. Facilitatea se va acorda pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare şomer angajat, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 12 luni. Potrivit HG 126/2008, valoarea indicatorului social de referinţă (ISR) este de 500 lei, ceea ce înseamnă că firmele pot primi 200 de lei pentru fiecare şomer angajat. Dacă angajatorii întrerup raporturile de muncă înainte de implinirea acestui termen, sunt obligaţi să restituie aceste sume, la care se adaugă dobânda de referinţă a BNR. În noul proiect este inclusă şi facilitatea pentru angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ; ei sunt scutiţi, timp de 12 luni, de plata contribuţiei datorate la bugetul asigurărilor pentru şomaj, însă nu pot întrerupe raporturile de muncă în primii 2 ani. Legea 76//2002 prevede ca angajatorii să primească lunar, pe această perioadă, pentru fiecare absolvent: o sumă egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii; o sumă egală cu de 1,2 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal; o sumă egală cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, pentru absolvenţii de învăţământ superior. Totodată, noile dispoziţii prevăd şi obligaţia angajatorului de a încadra în muncă şomeri, în termen de 60 de zile calendaristice de la data vacantării posturilor ocupate de persoane din rândul şomerilor, cărora le-au încetat raporturile de muncă înainte de împlinirea termenelor prevăzute de lege, 3 ani în cazul absolvenţilor, respectiv 4 ani în cazul şomerilor de lungă durată. Proiectul de act normativ propune relaxarea condiţiilor de eligibilitate pentru indemnizaţia de şomaj, în cazul lucrătorilor cu contracte de muncă temporară sau cu timp parţial. Astfel, este impusă o perioadă minimă de cotizare la bugetul asigurărilor pentru şomaj – 6 luni în ultimii 2 ani. Acordarea indemnizaţiei de şomaj este propusă pentru o nouă categorie de persoane: cei care au cotizat 6 luni pot primi indemnizaţia pentru 3 luni. Astfel, în funcţie de stagiul de cotizare, indemnizaţia se va acorda: 3 luni – pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin 6 luni; 6 luni – pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin un an; 9 luni – pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin 5 ani; 12 luni – pentru persoanele cu un stagiu de cotizare mai mare de 10 ani. Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, înregistrate la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, beneficiază, la cerere, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o alocaţie de transport, pentru fiecare lună în care participă la măsurile de stimulare a ocupării forţei de muncă. Alocaţia este de 15 lei şi se acordă maximum 24 luni de la data înregistrării cererii. Ajutorul se acordă o singură dată pentru fiecare interval în care persoanele se află în căutarea unui loc de muncă şi încetează la data refuzului nejustificat de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării. (A.D.T.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

20 mai. Primăria Alba Iulia: Lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică. Zonele vizate

Publicat

în

20 mai. Primăria Alba Iulia: Lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică. Zonele vizate

„Atenționăm cetățenii că în data de 20.05.2022 vor avea loc lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică. Probele se vor efectua în zona centru, Partoș, Oarda de Jos și zona industrială a municipiului Alba Iulia.

Un astfel de exercițiu are drept scop antrenarea autorităților administrației publice locale, pregătirea populației prin cunoașterea semnificației semnalelor de alarmare, precum și verificarea funcționării sirenelor de alarmare publică.

Elit - Gustul Desăvârșit

Recomandăm cetățenilor să își păstreze calmul și să înștiințeze membri familiei despre aceste exerciții.”, au transmis reprezentanții instituției.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Produsele Fabricii de Arme de la Cugir, prezente la o expoziție internațională de apărare. Mesajul secretarului de stat Horațiu Clepan

Publicat

în

Produsele Fabricii de Arme de la Cugir, prezente la o expoziție internațională de apărare. Mesajul secretarului de stat Horațiu Clepan

Black Sea Defence and Aerospace, expoziție ajunsă la ediția cu numărul VIII, a debutat în cursul zilei de ieri, 18 mai, unde a fost prezentă și compania ROMARM.

În acest sens, Horațiu Clepan, secretar de stat la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, a scris un mesaj în mediul online, în urma evenimentului la care a luat la rândul său parte.

„Am participat, astăzi, la deschiderea celei de a VIII-a ediții a Black Sea Defence and Aerospace (BSDA) – expoziție internațională dedicată industriei de apărare, aeronautice și securității.

Elit - Gustul Desăvârșit

Evenimentul se desfășoară până în 20 mai, la Băneasa și reunește companii de prestigiu din țară și din circa 30 de țări, între care SUA, Germania, Israel, Franța sau Italia.

Printre expozanți se numără inclusiv compania producătoare de armament ROMARM, în subordinea căreia se află filialele de la Cugir.”, a scris secretarul de stat, Horațiu Clepan.

Romarm este principalul furnizor românesc de tehnică de apărare.

Producția companiei include produse pentru sistemul de apărare, precum muniție, armament, explozive, elemente de protecție (cască, baston, vestă anti-glonț, spray lacrimogen) și asamblează vehicule blindate.

La BSDA 2022 vor participa în calitate de expozanţi aproximativ 380 de firme româneşti şi străine, iar programul evenimentului va include exerciţii demonstrative, prezentări şi conferinţe.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Modernizarea Transalpinei de Apuseni: Contract de 15 milioane de euro, reziliat de CJ Alba

Publicat

în

Modernizarea Transalpinei de Apuseni: Contract de 15 milioane de euro, reziliat de CJ Alba

Consiliul Judeţean Alba a reziliat contractul pentru modernizarea lotului 1 a drumului cunoscut ca ”Transalpina de Apuseni”. Motivul principal este reprezentat de faptul că antreprenorul principal nu a putut oferi o altă garanţie a contractului după falimentul City Insurance.

În anul 2019, Societatea de Construcţii Napoca din Cluj-Napoca a câştigat procedura de atribuire pentru execuţia lucrărilor la ambele loturi din şoseaua ce va lega Munţii Apuseni de autostradă, în asociere cu două societăţi din Italia: Operes SRL şi Cosedil SPA.

Valoarea contractului pentru Lotul 1, cei 40 de km de drum ce pleacă din municipiul Aiud, partener în proiect, a fost de 74.184.474 lei. Termenul de finalizare este primăvara anului 2023. Valoarea totală a proiectului depăşeşte 188 de milioane de lei, banii provenind din fonduri europene. Napoca Construcţii este lider de asociere pe lotul 1, în timp ce pe lotul 2 liderul este Operes SRL.

Elit - Gustul Desăvârșit

În decembrie 2021, antreprenorul principal a intrat sub protecţia legii insolvenţei, fapt care, implicit, a atras după sine complicaţii şi încetinirea ritmului în derularea lucrărilor. La acel moment, modernizarea DJ 107 I era unul dintre puţinele, dar şi printre cele mai importante contracte rămase în patrimoniul firmei. Suplimentar acestei situaţii, odată cu falimentul City Insurance, compania nu a mai reuşit să ofere o garanţie de bună execuţie, aferentă şi esenţială contractului, în cuantum de 10% din valoare.

Nu a fost posibilă nicio altă variantă de garantare, nefiind o opţiune pentru asiguratori în cazul contractelor ce depăşesc şase luni în executare. De asemenea, nu a putut fi pusă în practică reţinerea succesivă din valoarea facturilor parţiale. În acest moment, stadiul lucrărilor pe acest lot este de 30%, cu valoare decontată de 24.000.000 de lei. Practic, vorbim de terasamente, consolidări, podeţe, ziduri de sprijin, şanturi betonate şi rigole, 13 km strat de legătură şi alte elemente puse în operă.

”Ce vede oricine se uită, în această speţă, la Consiliul Judeţean, este doar bunăvoinţă şi dorinţa de a nu compromite un obiectiv atât de important. Toate facturile parţiale emise de constructor au fost plătite în maximum 5 zile. Noi am înţeles să nu generăm dificultăţi în planul de reorganizare, iar banii nu au fost niciodată o problemă la fiecare etapă raportată. Am plătit la timp!

Singura instituţie care poate înţelege şi accepta orice neajuns e biserica, dar nu un finanţator şi un beneficiar care ajunge să se roage de constructor să intre în cerinţele legilor. Am fost lângă dânşii, ne-am întâlnit ori de câte ori a fost cazul, dar fără un rezultat. E cazul să recuperăm, pentru că toate localităţile partenere întâmpină condiţii de şantier nejustificate. În privinţa celuilalt lot, evaluăm permanent lucrările şi anticipăm orice scenariu spre care ne putem îndrepta”, spune Marius Haţegan, vicepreşedinte CJ Alba.

Obstacolul principal şi motivul care a impus rezilierea contractului pe acest lot au fost tocmai faptul că, fără garanţie de bună execuţie, finanţatorul nu acceptă cererile de rambursare. Termenul de 90 de zile ce se aplică şi în acest caz, de la declararea falimentul asiguratorului, a fost atins la data de 19 aprilie 2022, iar Societatea Construcţii Napoca nu a oferit niciun instrument de garantare, motiv pentru care contractul a fost reziliat.

Reprezentantul CJ Alba a mai precizat că se va parcurge cât mai rapid etapa de expertiză, pentru a determina valorile actualizate şi ce mai este de executat, urmând să declanşeze o procedură accelerată pentru ca, în maximum trei luni, un nou constructor să preia acest lot.

Drumul judeţean are o lungime de circa 70 de kilometri şi străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe specifice Munţilor Trăscău. Finalizarea investiţiei va permite dezvoltarea turismului în această zonă defavorizată a Apusenilor. Pe lângă modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape şapte kilometri de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare