Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

După o campanie electorală ”de milioane” principalele partide sunt înglodate în datorii

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Peste 13,5 milioane de euro s-au dus pe apa… campaniei electorale, în România austeră și lovită de criză, în luna decembrie 2012.

Autoritatea Electorală Permanentă a anunțat joi, 7 februarie, că a finalizat rapoartele de venituri şi cheltuieli în urma acţiunii de control privind respectarea prevederilor legale referitoare la finanţarea campaniei electorale. Verificările au început în decembrie 2012, după ce competitorii electorali au depus la AEP propriile rapoarte de venituri şi cheltuieli, şi s-au finalizat la 31 ianuarie 2013.

Potrivit raportului dat publicității, principalele partide au cheltuit milioane bune pentru a-și propulsa candidații în fotoliile de senatori și deputați și, în plus, au rămas și cu datorii:

Uniunea Social Liberală a avut venituri totale de 22,8 milioane de lei din care aproximativ 60% au fost din donații. Cheltuielile totale au fost de 27,06 milioane de lei, rezultând o pierdere de 4,2 milioane de lei. Datoriile neachitate până la data depunerii raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale erau de 4,9 milioane de lei. Cei mai mulți bani au fost cheltuiți pentru tipărituri și alte materiale promoționale – 14,2 milioane de lei, publicitate în presă, radio și TV – 5,5 milioane de lei și publicitate stradală – 4,9 milioane de lei.

Alianța România Dreaptă a avut venituri de 11,1 milioane de lei din care 7,7 milioane de lei din donații. Cheltuielile au fost de 13,4 milioane de lei, rezultând o pierdere de 2,2 milioane de lei iar la data depunerii raportului avea datorii neachitate de 2,6 milioane de lei. Mai ”subțiri” la pungă decât cei de la USL, candidații ARD au plătit pentru tipărituri și materiale promoționale doar 6 milioane de lei, pentru publicitate în presă, radio și TV – 2,7 milioane de lei iar pentru publicitate stradală 3,3 milioane de lei.

Partidul Democrat Liberal are un bilanț separat de ARD. Veniturile sale din campania electorală au fost, în total, de aproape 9,8 milioane de lei din care 6,8 milioane aufost donații. A cheltuit 11,9 milioanedelei, ieșind în pierdere cu aproape 2,2 milioane de lei, iar datoriile neachitate la sfârșitul anului trecut erau de 2,5 milioane de lei. La fel ca în toate cazurile cei mai mulți bani s-au cheltuit pe publicitate: 5,3 milioane de lei pentru tipărituri și materiale promoționale; 2,5 milioane de lei pentru publicitate în presă, radio și TV; 3 milioane de lei pentru publicitate stradală.

Partidul Poporului Dan Diaconescu a aruncat pe apa campaniei electorale 4,12 milioane de lei dar a reușit să facă economii chetuind mai puțin decât veniturile totale de 4,16 milioane de lei (din care aproximativ 570.000 au fost din donații). Chiar și așa, la 2 luni de la alegeri mai avea încă datorii restante, în valoare de 379.272 de lei. Și în acest caz cei mai mulți bani s-au dus pe publicitate – 2,4 milioane ei pe tipărituri și materiale promoționale; 490.000 de lei publicitate în presă, radio și TV; 559.000 – publicitate stradală.

Uniunea Democrată Maghiară din România a avut cel mai restrâns buget dintre partidele parlamentare – venituri totale de 1,9 milioane de lei (680.000 din donații) și a cheltuit 2,1 milioane de lei rezultând o pierdere de 227.000 de lei. Datoriile neachitate pe care le avea la încheierea raportării erau de 229.000 de lei. UDMR a plătit pentru tipărituri și materiale promoționale puțin peste 987.000 de lei, pentru publicitate în presă, radio și TV – 483.000 de lei iar pentru publicitate stradală – 208.000 de lei.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

Nu contează cine votează, contează cine numără voturile

Unirea Ziarul

Publicat

în

Nu contează cine votează, contează cine numără voturile Mare e grădina… alegerilor. Dacă nu luăm în seamă acei lăudătorilor plătiți, ar trebui să lăsăm pentru o dată ulterioară enumerarea efectelor negative sau pozitive ale unei alianțe, mai ales în perioada pre-electorală. Oricum, efectele unor astfel de alianțe pot fi și puțin benefice, de natură să […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea