Economie
Cum să depui cererea de şomaj şi ce acte sunt necesare
ANOFM a modificat, prin Ordinul 123/2011, procedura de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj.
l Cererea pentru indemnizaţia de şomaj se depune în 10 zile
Potrivit OUG 17/2011, indemnizaţia de şomaj se acordă de la data încetării raportului de muncă sau de serviciu, dacă cererea este înregistrată la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 10 zile de la această dată. Dacă cererea este înregistrată după expirarea termenului de 10 zile, dar nu mai târziu de 12 luni de la data încetării raportului de muncă sau de serviciu, indemnizaţia de şomaj se acordă de la data înregistrării cererii. Conform ordinului emis de ANOFM, pentru completarea fişei persoana aflată în căutarea unui loc de muncă va prezenta următoarele acte: actul de identitate; actele de studii şi de calificare; carnetul de muncă sau alte acte care atestă, potrivit legii, existenţa unor raporturi de muncă ori de serviciu, în cazul persoanelor provenite din muncă; adeverinţă medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă ori că are eventuale restricţii medicale. Cererea pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj va fi însoţită de următoarele documente: actul de identitate, în original; actele de studii şi de calificare, în original şi în copie; adeverinţă medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă ori că are eventuale restricţii medicale; acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că persoana nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare. În afara documentelor prevăzute mai sus, care urmează să fie prezentate de toate categoriile de solicitanţi de indemnizaţie de şomaj, cererea pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj va fi însoţită, după caz, şi de următoarele documente: A. în cazul persoanelor provenite din muncă: carnetul de muncă, în original şi în copie, şi adeverinţa prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, precum şi alte acte care atestă existenţa unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 şi, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002; copie de pe hotărârea judecătorească definitivă prin care instanţa competentă a dispus reintegrarea în muncă, atunci când reintegrarea nu mai este posibilă la unitatea la care persoana a fost încadrată în muncă anterior, din cauza încetării definitive a activităţii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia; adeverinţă de la unitatea care a preluat patrimoniul unităţii în care persoana a fost încadrată anterior, din care să rezulte că reîncadrarea nu mai este posibilă din cauza desfiinţării postului. B. în cazul pensionarilor de invaliditate care îşi redobândesc capacitatea de muncă: carnetul de muncă, în original şi în copie, şi adeverinţa prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, precum şi alte acte care atestă existenţa unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 şi, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002; decizia de revizuire medicală, în original şi în copie, emisă de medicul expert al asigurărilor sociale, din care să rezulte redobândirea capacităţii de muncă; adeverinţă de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, după caz, din care să rezulte că reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior. C. în cazul persoanelor ale căror raporturi de muncă sau de serviciu au încetat în perioada de suspendare a acestora: carnetul de muncă, în original şi în copie, şi adeverinţa prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare sau în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverinţa prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi alte acte care atestă existenţa unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 şi, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002; act din care să rezulte data încetării motivului pentru care au fost suspendate raporturile de muncă sau de serviciu. D. în cazul absolvenţilor instituţiilor de învăţământ în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale: actul de absolvire a formei de învăţământ, în original şi în copie; adeverinţa eliberată de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, prin care se certifică data înregistrării persoanei în evidenţele proprii, în cazul în care persoana s-a înregistrat în vederea medierii pentru încadrare în muncă la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditat sau notificat conform legii. E. în cazul absolvenţilor şcolilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale: actul de absolvire a şcolii speciale pentru persoane cu handicap, în original şi în copie. Persoanelor care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj li se eliberează un carnet de evidenţă care se vizează lunar de agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă sau de punctul de lucru, pe baza actului de identitate. (A.D.T.)
Economie
Comunicat PNRR: U.A.T. Comuna Ceru Băcăinți anunță începerea proiectului „Reabilitare moderată a sediului primăriei comunei Ceru-Băcăinți, județul Alba”
Comunicat de presă
U.A.T. Comuna Ceru Băcăinți anunță începerea proiectului cu titlul: „Reabilitare moderată a sediului primăriei comunei Ceru-Băcăinți, județul Alba”, contract de finanțare nr. 3479/11.01.2023, cod C10-I3-1112.
Proiectul este gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, fiind finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta 10 – Fondul Local – I.3 – Reabilitare moderată a clădirilor publice pentru a îmbunătăți furnizarea de servicii publice de către unitățile administrativ-teritoriale.
Perioada de implementare a proiectului este de 25 de luni.
Dată începere: 22.02.2023
Dată finalizare: 22.03.2025
Obiectivul general al proiectului este reabilitarea moderată a clădirii administrative a Comunei Ceru Băcăinți.
Valoarea totală a proiectului: 649.155,08 lei (TVA inclus), din care:
Cheltuieli eligibile: 502.617,52 lei (TVA inclus), din care
422.367,66 lei (fără TVA) și 80.249,86 lei TVA aferent cheltuielilor eligibile.
Cheltuieli neeligibile: 146.537,56 lei (TVA inclus), din care
123.902,89 lei (fără TVA) și 22.634,67 lei TVA aferent cheltuielilor neeligibile.
Persoană de contact: Primar Trif Ioan
e-mail: [email protected]
telefon: 0258700840
Economie
Anunț de presă finalizare proiect – „Diversificarea activității societății prin achiziția de echipamente performante în cadrul PANTERA DENT SRL”
Anunț de presă finalizare proiect
Proiectul “Diversificarea activității societății prin achiziția de echipamente performante în cadrul PANTERA DENT SRL”, cod MySMIS 134378, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1 – Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi și prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri – 2.1A Microintreprinderi este implementat de către S.C. PANTERA DENT S.R.L. și are o valoare totală de 1.194.162,49 lei, din care 950.339,50 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, Organism Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.
Obiectivul proiectului urmărește creșterea capacității de producție în domeniul producției de dinții artificiali, menită să asigure creșterea competitivității și notorietății la nivel local și regional al companiei PANTERA DENT SRL, prin creșterea calității și performanței în aceste domenii, intensificarea colaborării pe bază de parteneriate pe linia de tratamente stomatologice pe plan local și regional, atragerea de personal competitiv și dezvoltarea calității vieții .
Scopul proiectului a constat în crearea unui centru de excelență în domeniul productiei de dinții artificiali, unic la nivel local/regional, cu o infrastructură și echipamente la un înalt grad competitiv pe plan regional, menit să contribuie la reducerea decalajelor existente între regiunea Centru și alte regiuni ale țării. Datorită implementării proiectului societatea a fost dotată cu echipamente moderne, de top, instrumente avansate și care beneficiază de personal calificat, cu expertiză în utilizarea infrastructurii.
Impactul proiectului la nivelul localității, respectiv al regiunii Centru a constat în: crearea unei infrastructuri de producție, prin dotarea cu echipamente de înaltă tehnologie, competitive pe plan regional, menținerea pe perioada de durabilitate a proiectului a unui numar de 5 locuri de munca, crearea unui portofoliu de produse de min. 150/an (față de media de 95/an în prezent) din care contractate noi de min.20 produse/an.
Date de contact beneficiar:
Sat Cricău, Comuna Cricău, nr. 294, județul Alba, cod poștal 517265, România
Tel. +40 744 753 721
E-mail: [email protected]
Economie
Comunicat PNRR – anunț începere proiect „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, județul Alba”
Comunicat de presă
Proiectul „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, județul Alba”, cod proiect F-PNRR-Dotări-2023-2196, finanțat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență, prin Pilonul VI. Politici pentru noua generație\Componenta C15: Educație\Reforma 4. Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior\Investiția 13. Echiparea laboratoarelor informatice din școlile de educație și formare profesională (EFP) și \Investiția 14. Echiparea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic și Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației\Investiția 9. Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ precum și Reforma 6. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar\Investiția 11. Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare., este implementat de către UAT Comuna Lunca Mureșului, în calitate de beneficiar, și are o valoare nerambursabilă de 1.064.626,77 lei.
Obiectivul general al proiectului este acela de a asigura un proces educațional de calitate, modern și incluziv pentru elevii Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, prin dotarea cu echipamente digitale, mobilier și materiale didactice.
Principalele rezultate așteptate se referă la dotarea cu echipamente digitale, materiale didactice și mobilier: a unui laborator de informatică, a 16 săli de clasă (nivel învățământ: preșcolar, primar, gimnazial), a unui laborator multidisciplinar (fizică, chimie, biologie) și 2 cabinete școlare (un cabinet psihopedagogic și un cabinet de matematică).
Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 03.08.2023 – 31.12.2024.
Date de contact beneficiar:
Comuna Lunca Mureșului,
Localitatea Lunca Mureșului, Nr. 303, Jud. Alba
Tel. 0258-878.121, E-mail: [email protected]
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
1 octombrie, zi de sărbătoare: Creștinii prăznuiesc Acoperământul Maicii Domnului
-
Opinii - Comentariiacum 18 ore
Obiceiuri și superstiții în luna OCTOMBRIE. De ce 1 octombrie e sărbătoarea femeilor şi cum atragi norocul în dragoste
-
Actualitateacum 7 ore
Avem cu ce ne mândri: România, pe locul 2 în UE la episoadele de băut intens
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
1 octombrie 2023| Tropote în Țara Vinului ediția cu numărul XX, la Poligonul de la Micești! Muzică populară, competiții strânse și alte surprize îi așteaptă pe vizitatori
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
1 octombrie, Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice
-
Ştirea zileiacum 10 ore
FOTO| O șoferiță din Alba a provocat un accident la ieșirea din Sibiu și a ajuns la spital: Cum s-a întamplat totul