Cum fură o mare companie de telefonie! Protecția Consumatorului a dat o amendă record
Un operator de telefonie a primit una dintre cele mai mari amenzi aplicate anul acesta de către Autoritatea Națională pentru Protecția consumatorului, pentru practici care dezavantajau clienții. Respectiva companie a încasat o amendă de 70.000 de lei.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul din operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă. Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar. (…) S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.
Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților în condițiile în care procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relație contractuală cu acesta.”, se menţionează într-un comunicat al Autorității.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Facturi la energie 2025: Ajutorul pentru persoanele vulnerabile cuprins în noile facturi
Facturi la energie 2025: Ajutorul pentru persoanele vulnerabile cuprins în noile facturi Furnizorii de energie electrică lucrează la noi dezvoltări ale aplicațiilor informatice dedicate procesului de facturare. Prin introducerea de la 1 iulie 2025, a voucherului de energie pentru perosanele vulnerabile, acest lucru trebuie să se reflecte în noile facturi, a anunțat Asociația Furnizorilor de […]
ADMITERE LICEU 2025: Astăzi are loc repartizarea computerizată Astăzi, miercuri, 23 iulie 2025, are loc repartizarea computerizată la liceu a absolvenților de clasa a VIII-a. Tot astăzi, Ministerul Educației va publica rezultatele oficiale la admiterea la liceu, în funcție de opțiunile completate și mediile obținute la Evaluarea Națională 2025. Repartizarea se realizează realizată automat, la […]
Românii și nostalgia după Ceaușescu: Profesorul Cristian Păun atrage atenția asupra lipsei de educație economică din societate
Românii și nostalgia după Ceaușescu: Profesorul Cristian Păun atrage atenția asupra lipsei de educație economică din societate Cristian Păun, profesor de economie la ASE București și originar din Alba Iulia, a lansat un semnal de alarmă pe rețelele sociale, pornind de la o statistică îngrijorătoare: două treimi dintre români îl consideră pe Nicolae Ceaușescu un „geniu”. Într-o […]