CNAIR admite că pentru autostrada Sibiu-Pitești se bazează doar pe studii făcute în timpul lui Ceaușescu
Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu lucrează serios, când vine vorba de realizarea marilor proiecte de infrastructură, după cum susține un deputat liberal Cristian Buican.
Acesta acuză oficialii din Executiv și pe cei de la CNAIR că acționează în mod haotic în proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești și oferă exemple concludente în acest sens.
„Sunt incapabili să realizeze refacerea studiului de fezabilitate și ignoră alte aspecte importante legate de realizarea acestui proiect. au fost refăcutre studiile de fezabilitate pentru tronsoanele 1 și 5, dar acestea reprezintă doar 20% din totalul segmentului de autostradă”, explică, pentru PSNews.ro, deputatul Cristian Buican, liderul filialei PNL din Vâlcea.
Tronsoanele 2,3,4 și 6 nu au studii de fezabilitate actualizate, iar zona traversată de acestea este afectată de alunecări de teren, problemă deja cunoscută de mai multă vreme. Problema ar putea duce chiar la blocarea finanțării europene pentru proiectul autostrăzii care leagă Muntenia de Transilvania, in contextul în care reprezentanții Comisiei Europene nu finanțează proiecte care nu trec prin toate etapele.
Haosul în care lucrează reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR este evidențiat și de dezinteresul acestora în preluarea hărților de risc deținute de prefecturile județelor Argeș, Vâlcea și Sibiu pentru a completa documentația care stă la baza proiectului autostrăzii.
„La dezbaterea publică organizată la Vâlcea, cei de la CNAIR nici nu s-au interesat de hărțile de risc de la Prefectură, deși, repet, zona este afectată de alunecări de teren istorice și care s-au reactivat în ultima perioadă.
Nici nu cred că vor construi această autostradă, pentru că UE nu finanțează proiecte care nu trec prin toate etapele preliminare implementării, conform legislației. Rămâne varianta construirii cu bani de la bugetul național, dar… la buget nu sunt bani.
Le-am oferit câteva variante care aduc economii substanțiale, dar nimeni nu leia în calcul. Se referă la modificarea traseului, astfel încât autostrada să treacă mai aproape de Râmnicu Vâlcea și să revigoreze economic zona. Se economisesc bani din exproprieri, lucrări de traversare, de consolidare etc”, spune deputatul vâlcean.
Până la realizarea unei legături rutiere moderne între Pitești și Sibiu, DN7, drum care traversează Dealul Negru și Valea Oltului, tinde să devină un adevărat traseu al morții. Statistica efectuată în timpul acestei veri pe tema accidentelor cu victime din zonă arată că media lunară a fost de 36 de persoane decedate în accidentele de mașină de pe DN7.
Săptămâna trecută, premierul Tudose a dat asigurări companiilor producătoare de automobile din România că proiectul autostrăzii va fi realizat în următorii ani. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a ieșit și el la rampă anunțând că, până la sfârșitul acestui an, va organiza licitația pentru mai multe tronsoane din autostradă. Însă, pentru cele mai periculoase zone de pe traseu, CNAIR admite că se bazează pe unele studii geo efectuate în anii ’70, perioadă în care și dictatorul Nicolae Ceaușescu intenționa să realizeze o autostradă între Pitești și Sibiu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
17-18 august 2025 | COD PORTOCALIU și GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse importante cantitativ, descărcări electrice, vânt puternic și grindină
17-18 august 2025 | COD PORTOCALIU și GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse importante cantitativ, descărcări electrice, vânt puternic și grindină Meteorologii ANM au emis duminică dimineața mai multe avertizări cod galben și cod portocaliu de furtuni, valabile în Alba și alte zone din țară, în intervalul 17-18 august 2025. […]
Radu Georgescu, despre decizia Fitch de a menţine ratingul suveran al României la „BBB minus”, cu perspectivă negativă: ”România, trebuie să începi să înveți dacă nu vrei să rămâi corigentă”
Radu Georgescu, despre decizia Fitch de a menţine ratingul suveran al României la „BBB minus”, cu perspectivă negativă: ”România, trebuie să începi să înveți dacă nu vrei să rămâi corigentă” Radu Georgescu a explicat într-o postare pe Facebook reconfirmarea calificativul de țară „BBB minus” pentru România al Agenției internaționale de rating Fitch, menținând însă perspectiva […]
Impozitarea progresivă, măsură care ar asigura venituri la buget mai mari decât pachetele 1 și 2 ale Guvernului Bolojan. Fost ministru: „În toate țările dezvoltate din UE se aplică cu succes. În România, se iau bani de la seniori, mame, gravide și veterani de război”
Impozitarea progresivă, măsură care ar asigura venituri la buget mai mari decât pachetele 1 și 2 ale Guvernului Bolojan. Fost ministru: „În toate țările dezvoltate din UE se aplică cu succes. În România, se iau bani de la seniori, mame, gravide și veterani de război” Marius Budăi, fostul ministru al Muncii de la PSD, este […]