CNAIR admite că pentru autostrada Sibiu-Pitești se bazează doar pe studii făcute în timpul lui Ceaușescu
Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu lucrează serios, când vine vorba de realizarea marilor proiecte de infrastructură, după cum susține un deputat liberal Cristian Buican.
Acesta acuză oficialii din Executiv și pe cei de la CNAIR că acționează în mod haotic în proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești și oferă exemple concludente în acest sens.
„Sunt incapabili să realizeze refacerea studiului de fezabilitate și ignoră alte aspecte importante legate de realizarea acestui proiect. au fost refăcutre studiile de fezabilitate pentru tronsoanele 1 și 5, dar acestea reprezintă doar 20% din totalul segmentului de autostradă”, explică, pentru PSNews.ro, deputatul Cristian Buican, liderul filialei PNL din Vâlcea.
Tronsoanele 2,3,4 și 6 nu au studii de fezabilitate actualizate, iar zona traversată de acestea este afectată de alunecări de teren, problemă deja cunoscută de mai multă vreme. Problema ar putea duce chiar la blocarea finanțării europene pentru proiectul autostrăzii care leagă Muntenia de Transilvania, in contextul în care reprezentanții Comisiei Europene nu finanțează proiecte care nu trec prin toate etapele.
Haosul în care lucrează reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR este evidențiat și de dezinteresul acestora în preluarea hărților de risc deținute de prefecturile județelor Argeș, Vâlcea și Sibiu pentru a completa documentația care stă la baza proiectului autostrăzii.
„La dezbaterea publică organizată la Vâlcea, cei de la CNAIR nici nu s-au interesat de hărțile de risc de la Prefectură, deși, repet, zona este afectată de alunecări de teren istorice și care s-au reactivat în ultima perioadă.
Nici nu cred că vor construi această autostradă, pentru că UE nu finanțează proiecte care nu trec prin toate etapele preliminare implementării, conform legislației. Rămâne varianta construirii cu bani de la bugetul național, dar… la buget nu sunt bani.
Le-am oferit câteva variante care aduc economii substanțiale, dar nimeni nu leia în calcul. Se referă la modificarea traseului, astfel încât autostrada să treacă mai aproape de Râmnicu Vâlcea și să revigoreze economic zona. Se economisesc bani din exproprieri, lucrări de traversare, de consolidare etc”, spune deputatul vâlcean.
Până la realizarea unei legături rutiere moderne între Pitești și Sibiu, DN7, drum care traversează Dealul Negru și Valea Oltului, tinde să devină un adevărat traseu al morții. Statistica efectuată în timpul acestei veri pe tema accidentelor cu victime din zonă arată că media lunară a fost de 36 de persoane decedate în accidentele de mașină de pe DN7.
Săptămâna trecută, premierul Tudose a dat asigurări companiilor producătoare de automobile din România că proiectul autostrăzii va fi realizat în următorii ani. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a ieșit și el la rampă anunțând că, până la sfârșitul acestui an, va organiza licitația pentru mai multe tronsoane din autostradă. Însă, pentru cele mai periculoase zone de pe traseu, CNAIR admite că se bazează pe unele studii geo efectuate în anii ’70, perioadă în care și dictatorul Nicolae Ceaușescu intenționa să realizeze o autostradă între Pitești și Sibiu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Bacalaureat 2025: Reguli, calendar, contestaţii şi alte informaţii utile pentru candidaţi. Noutăți
Bacalaureat 2025: Reguli, calendar, contestaţii şi alte informaţii utile pentru candidaţi. Noutăți Peste 100.000 de elevi din România urmează să susţină examenul de bacalaureat în luna iunie 2025. Vorbim despre un examen cu conotaţii importante nu doar pentru elevi ci şi pentru apropiaţii acestora, rude, dar şi pentru viitorul sistemului educaţional din România. Iar cum […]
Casa Verde 2025: Ce noutăți aduce noul program față de edițiile din anii precedenți Nouă măsuri anunțate de autorități care să reducă diferențele dintre persoanele care aplică. Mai exact, înscrierea în program nu ar mai trebui să fie o cursă de viteză, ci un proces care să ofere șanse reale tuturor solicitanților. Citește și: Alertă […]
Examenul auto s-ar putea schimba radical: Proba de poligon e scoasă de la naftalină. Conducere defensivă și testări psihologice mai dure
Examenul auto s-ar putea schimba radical: Proba de poligon e scoasă de la naftalină. Conducere defensivă și testări psihologice mai dure România este una din țările cu cea mai ridicată rată a mortalității rutiere. Anul trecut, peste 1.500 de persoane au murit în accidente de circulație. Pentru a reduce acest fenomen alarmant, autoritățile iau în […]