CNAIR admite că pentru autostrada Sibiu-Pitești se bazează doar pe studii făcute în timpul lui Ceaușescu
Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu lucrează serios, când vine vorba de realizarea marilor proiecte de infrastructură, după cum susține un deputat liberal Cristian Buican.
Acesta acuză oficialii din Executiv și pe cei de la CNAIR că acționează în mod haotic în proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești și oferă exemple concludente în acest sens.
„Sunt incapabili să realizeze refacerea studiului de fezabilitate și ignoră alte aspecte importante legate de realizarea acestui proiect. au fost refăcutre studiile de fezabilitate pentru tronsoanele 1 și 5, dar acestea reprezintă doar 20% din totalul segmentului de autostradă”, explică, pentru PSNews.ro, deputatul Cristian Buican, liderul filialei PNL din Vâlcea.
Tronsoanele 2,3,4 și 6 nu au studii de fezabilitate actualizate, iar zona traversată de acestea este afectată de alunecări de teren, problemă deja cunoscută de mai multă vreme. Problema ar putea duce chiar la blocarea finanțării europene pentru proiectul autostrăzii care leagă Muntenia de Transilvania, in contextul în care reprezentanții Comisiei Europene nu finanțează proiecte care nu trec prin toate etapele.
Haosul în care lucrează reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR este evidențiat și de dezinteresul acestora în preluarea hărților de risc deținute de prefecturile județelor Argeș, Vâlcea și Sibiu pentru a completa documentația care stă la baza proiectului autostrăzii.
„La dezbaterea publică organizată la Vâlcea, cei de la CNAIR nici nu s-au interesat de hărțile de risc de la Prefectură, deși, repet, zona este afectată de alunecări de teren istorice și care s-au reactivat în ultima perioadă.
Nici nu cred că vor construi această autostradă, pentru că UE nu finanțează proiecte care nu trec prin toate etapele preliminare implementării, conform legislației. Rămâne varianta construirii cu bani de la bugetul național, dar… la buget nu sunt bani.
Le-am oferit câteva variante care aduc economii substanțiale, dar nimeni nu leia în calcul. Se referă la modificarea traseului, astfel încât autostrada să treacă mai aproape de Râmnicu Vâlcea și să revigoreze economic zona. Se economisesc bani din exproprieri, lucrări de traversare, de consolidare etc”, spune deputatul vâlcean.
Până la realizarea unei legături rutiere moderne între Pitești și Sibiu, DN7, drum care traversează Dealul Negru și Valea Oltului, tinde să devină un adevărat traseu al morții. Statistica efectuată în timpul acestei veri pe tema accidentelor cu victime din zonă arată că media lunară a fost de 36 de persoane decedate în accidentele de mașină de pe DN7.
Săptămâna trecută, premierul Tudose a dat asigurări companiilor producătoare de automobile din România că proiectul autostrăzii va fi realizat în următorii ani. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a ieșit și el la rampă anunțând că, până la sfârșitul acestui an, va organiza licitația pentru mai multe tronsoane din autostradă. Însă, pentru cele mai periculoase zone de pe traseu, CNAIR admite că se bazează pe unele studii geo efectuate în anii ’70, perioadă în care și dictatorul Nicolae Ceaușescu intenționa să realizeze o autostradă între Pitești și Sibiu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Recalcularea pensiei anticipate parţiale pentru persoanelor care au locuit în zonele poluate, ANULATĂ de instanță: Decizie a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie
Recalcularea pensiei anticipate parţiale pentru persoanelor care au locuit în zonele poluate, ANULATĂ de instanță: Decizie a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că recalcularea pensiei anticipate parţiale în cazul persoanelor care au locuit în zonele poluate nu este posibilă. Decizia a fost luată în urma admiterii […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii13 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată