Rămâi conectat

Actualitate

CE S-A GÂNDIT ŞI CUM S-A IMPLEMENTAT SCHIMBAREA ÎN EDUCAŢIE!

Publicat

în

Aproape nici una dintre măsurile de reformă din România nu a fost dusă până la capăt. În perioada 1998-2001, noi am avut un vârf al procesului de schimbare în educaţie, dar nu am aşteptat să vedem rezultatele acestor măsuri şi le-am schimbat. Reforma începută de Andrei Marga în 1998, a fost abandonată, programa şcolară şi manualele s-au schimbat de trei ori în ultimii ani. Totul s-a făcut din ambiţii politice şi ca urmare a unor impresii. Reforma educaţiei ar trebui să se bazeze pe rapoarte de cercetare realizate de instituţii specializate şi nu „pe impresii”.
Ar fi normal ca administratorii sistemului naţional de educaţie să-şi asume responsabilitatea pentru haosul din învăţământ, manifestat la ultimele sesiuni de Bacalaureat. Foarte probabil că n-o vor face. Din contră, regimul politic actual ar vrea să arunce pe umerii profesorilor responsabilitatea pentru catastrofa de la examenul de bacalaureat. Desigur, la fel cum există profesori excepţionali, există şi cadre didactice nepregătite. Dar eşecul unui întreg sistem de educaţie nu este determinat de cazuri individuale, ci de un management incompetent şi inadecvat. Iar punctul forte al incompetenţei îl reprezintă proiectarea vinovăţiei asupra altora. Un sistem de educaţie mediocru nu se reformează printr-un examen care îşi propune, parcă, să pedepsească, examen care nu conţine elemente de dificultate adaptate gradelor diferite de pregătire şi competenţă, examen din care nu se învaţă nimic. Pedagogia ne spune că pentru a învăţa bine trebuie să stimulezi, nu să pedepseşti!
Raportul dintre ceea ce trebuie să se înveţe, conform programelor şcolare, ceea ce se învaţă efectiv şi ceea ce se evaluează ar trebui să fie perfect echilibrat. Din păcate, în România lucrurile nu stau aşa. De-a lungul timpului, probele de evaluare au ţinut cont mai puţin de obiectivele de studiat şi mai mult de realităţile din clasă, care arătau că nu toţi profesorii vor sau pot să respecte şi să predea programa şcolară. Una scrie în programe şi alta se face la ore! Recalibrarea evaluării şcolare este o necesitate în procesul de reformă a educaţiei. Până la urmă, între sistemul românesc şi cel din Uniunea Europeană nu sunt diferenţe fundamentale, însă între educaţia copiilor noştri şi a celorlaţi europeni există diferenţe majore. Problemele noastre vin de la implementarea necorespunzătoare a legilor.
Începe acum un nou an şcolar. Mii de copii vor fi din nou bulversaţi de schimbările pregătite din acest an, cu reguli noi, cu cerinţe noi. Aşa-zisa reformă făcută de actuala guvernare în domeniul educaţiei este de fapt un set permanent de agresiuni la adresa unui sistem care are nevoie de stabilitate. Puterea politică de azi se comportă cu cinism faţă de educaţie! Fără educaţie, o ţară este condamnată, iar România este astăzi condamnată pentru că actuala putere a distrus în mod deliberat şi cinic sistemul de educaţie.
Asistăm, în primul rând, la o distrugere concretă, la modul propriu, a învăţământului, prin toate măsurile de până acum: tăieri de salarii, reduceri de personal – peste 15.000 de cadre didactice disponibilizate, închiderea a peste 1000 de şcoli, subfinanţare cronică. Şi mai ales prin politizare. Nicicând o putere n-a călcat în picioare mai mult sistemul de educaţie şi nu a dus politizarea la un asemenea nivel. În plus, ceea ce este şi mai grav, regimul Băsescu a determinat o distrugere simbolică a învăţământului. Statutul profesorilor în societate s-a deteriorat nepermis. Cei la care altădată comunităţile se uitau cu mândrie şi respect, dascălii, sunt astăzi umiliţi şi forţaţi să trăiască la limita subzistenţei. Noi, la nivelul PNL, vom susţine programul „Şcoală după şcoală” în parteneriat cu autorităţile locale, părinţi, agenţi economici. În plus, dorim să fundamentăm actul educaţional pe baza nevoilor de dezvoltare personal şi să creăm sistemul public – privat pentru educaţia timpurie a copiilor.
Bacalaureatul a trecut ca vai de el. Alte mii de copii vor merge pe aceleaşi urme dacă politicile publice nu vor fi cum trebuie elaborate de Ministerul Educaţiei, în colaborare cu instituţiile de cercetare şi societatea civilă. Ar trebui ca universităţile de cercetare avansată să realizeze rapoarte, evaluări şi studii privind rezultatele examenului de bacalaureat din acest an, iar societatea civilă, ONG-urile şi asociaţiile de părinţi, trebuie să preia în formaţia din zona academică şi să o supună dezbaterii. Ministerul Educaţiei trebuie să creeze un cadru în care să aibă loc acest proces de decizie asupra politicilor publice.
Din păcate, acest minister îşi dă în petec, nedreptăţind chiar judeţul nostru şi Capitala de suflet a tuturor românilor. Cerem să se ia măsuri pentru creşterea rolului universităţilor în dezvoltarea regiunilor proactive ale cunoaşterii. Astfel se va susţine cercetarea ştiinţifică din domeniile cu potenţial de performanţă şi se vor putea utiliza fondurile structurale pentru dezvoltare în domeniul cercetării şi tehnologiei.
Noi nu ne propunem să bulversăm din nou învăţământul prin aborgarea actualei legi a educaţiei, ci vom revizui acele elemente din lege care au creat haos în sistem. Ne adresăm deopotrivă elevilor, dar şi părinţilor, care aşteaptă de la o viitoare guvernare garanţii privind predictibilitatea parcursului copiilor lor şi calitatea actului de educaţie. Uniunea Social-Liberală îşi propune să readucă normalitatea în învăţământul românesc, prin promovarea competiţiei pe bază de competenţă. Trebuie să creăm o şcoală inovativă, prin încurajarea creativităţii, prin sprijinirea accesului egal la educaţie, prin formarea continuă a cadrelor didactice şi motivarea lor. Valoarea şi demnitatea umană stau la baza viziunii noastre.
Simion CREŢU
vicepreşedinte PNL Alba


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

ACCIDENT rutier pe DN67C: Un bărbat s-a răsturnat cu motocicleta în afara drumului și a ajuns la spital

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe DN67C: Un bărbat s-a răsturnat cu motocicleta în afara drumului și a ajuns la spital

La data de 19 mai 2022, în jurul orei 12.50, pe DN 67 C, între Șugag și Oașa, un bărbat de 38 de ani, din municipiul Constanța, în timp ce conducea o motocicletă, a pierdut controlul asupra acestuia și s-a răsturnat în afara părții carosabile.

În urma accidentului, motociclistul a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportat la spital.

Acesta a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cercetările sunt continuate.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FURT în Alba Iulia: Un tânăr a sustras bunuri de aproape 9000 de lei din subsolul unui bloc. Cum a fost prins

Publicat

în

FURT în Alba Iulia: Un tânăr a sustras bunuri de aproape 9000 de lei din subsolul unui bloc. Cum a fost prins

Un tânăr din Alba Iulia a fost reținut de polițiști. Ar fi sustras scule electrice din boxele aflate la subsolul unui bloc. A fost prins, în flagrant, imediat după ce le-a vândut.

La data de 19 mai 2022, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia au identificat și reținut un tânăr de 25 de ani, din Alba Iulia, care este bănuit de furt calificat.

Se pare că, în după amiaza zilei de 19 mai 2022, acesta ar fi pătruns, prin efracție, în mai multe boxe situate la subsolul unui bloc de locuințe din Alba Iulia, de unde ar fi sustras scule electrice și diverse alte bunuri, în valoare de aproximativ 9.000 de lei.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ulterior ar fi intenționat să valorifice o parte din bunurile sustrase, iar în jurul orei 22,30, acesta a fost depistat, în flagrant delict, de către polițiștii din Alba Iulia, imediat după ce le-ar fi vândut unui bărbat din Alba Iulia.

În cursul zilei de azi, 20 mai, tânărul reținut va fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Cercetările sunt continuate, pentru stabilirea întregii sale activități infracționale.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

BAREME TESTE de antrenament EVALUAREA NAȚIONALĂ 2022, setul 4. Cum se rezolvă modelele de SUBIECTE

Publicat

în

BAREME TESTE de antrenament EVALUAREA NAȚIONALĂ 2022, setul 4. Cum se rezolvă modelele de SUBIECTE

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2022: BAREME pentru setul sau seria 4 de teste de antrenament. Rezolvarea MODELELOR de SUBIECTE la română, matematică și limba maternă pentru elevii de clasa a VIII-a

Baremele pentru setul 4 de teste de antrenament la Evaluarea Națională 2022 au fost publicate astăzi, 20 mai, de către Ministerul Educației.

CITEȘTE ȘI: Teste de ANTRENAMENT Evaluare Națională 2022, setul sau seria 2. Modele de SUBIECTE și BAREME la română, matematică și limba maternă pentru clasa a 8-a

Elevii au obţinut note mai bune decât anul trecut la Simularea pentru Evaluarea Naţională la proba de matematică. 60,58% dintre elevi au luat note mai mari sau egale cu 5, faţă de 59,77% în 2021. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a apreciat însă că rezultatele au fost mai slabe decât în anii precedenţi.

CLICK PENTRU: Bareme Teste de antrenament EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 română, setul IV

CLICK PENTRU: Bareme Teste de antrenament EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 matematică, setul IV

CLICK PENTRU: Bareme Teste de antrenament EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 limba maghiară maternă, setul IV

Sorin Cîmpeanu a anunţat că luni sunt publicate testele de antrenament pentru examenele naţionale şi că acestea vor fi calibrate în urma rezultatelor şi concluziilor simulărilor pentru Bacalaureat şi Evaluare naţională. „Testele de antrenament pentru examenele naţionale vor fi calibrate în urma rezultatelor şi concluziilor acestor simulări”, a afirmat ministrul Educaţiei, în cadrul unei dezbateri organizate de Edupedu.

Elit - Gustul Desăvârșit

CITEȘTE ȘI: Teste de ANTRENAMENT Evaluare Națională 2022: Modele de SUBIECTE și BAREME la română, matematică și limba maternă

Potrivit ministrului Educaţiei, în general, simularea examenelor naţionale presupune subiecte/itemi cu un grad de dificultate mai mare decât examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională.

„Examenele de simulare, în general, aş vrea să precizez, presupune subiecte/itemi cu un grad de dificultate mai mare decât examenele propriu zise. În urma analizei acestor rezultate, colegii mei deja şi-au însuşit lecţiile şi vor face un setting adecvat pentru subiectele de la examenele naţionale de Bacalaureat şi Evaluarea Naţională. O primă concluzie pe care ne-au spus-o deja este aceea că rezultatele sunt foarte slabe”, a mai susţinut ministrul.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare