Ce documente vor trebui să depună evacuații din ”Turturica” pentru a primi cei 400 de lei lunar? FOARTE PUȚINI dintre ei vor îndeplini condițiile

Consiliul Local Alba Iulia va aproba, joi, acordarea unui ajutor de urgenţă pentru plata chiriei, în sumă de 400 lei/familie (persoană singură)/lună, pe o perioada de maximum 6 luni, pentru persoanele evacuate din blocul ”Turturica”, dar și condițiile pe care aceste trebuie să le îndeplinească pentru a primi acest ajutor.

Potrivit documentației care însoțește proiectul de hotărâre, printre cerințe se află prezentarea unui act de identitate valabil, cu domiciliul/reşedinţa în Alba Iulia, prezentarea dovezii că beneficiarul a achitat obligaţiile de plată la bugetul local și prezentarea unui contract de închiriere, în copie şi original (care – ATENȚIE! – potrivit legii trebuie înregistrat și la Fisc, pentru a fi supus impozitării veniturilor pe care le obține proprietarul). Toate acestea, pe lângă prezentarea altor documente destul de greu de obținut, având în vedere situația de până acum a celor evacuați.

Pe de altă parte, depunerea acestor documente este tot o cerință a legii, administrația locală fiind constrânsă să le ceară, pentru a putea acorda acest tip de ajutor.

Astfel, cel mai probabil, situația se va rezolva pentru foarte puțini dintre potențialii beneficiari, restul fiind obligați să se descurce pe cont propriu, sau să accepte celelalte soluții oferite de primărie.

Reamintim că acest ajutor de urgență a fost negociat și obținut de echipa venită special de la București, săptămâna trecută – deputatul Daniel Vasile, Dana Varga, consilier de stat în Guvernul Tudose și secretarul de stat CNCD, Ilie Dincă – pentru a-i susține și ajuta pe evacuați. De asemenea, consilierul local PSD Niculae Bumbu le-a promis că-i va sprijini pentru întocmirea și depunerea dosarelor.

CITEȘTE ȘI: Deputat Daniel Vasile: Primăria va acorda ajutor de urgență, între 400 și 600 de lei, familiilor de romi evacuate din ”Turturica”, pe lângă ajutorul social

Vă prezentăm mai jos metodologia de acordare a ajutorului de urgenţă constând în plata chiriei, așa cum va fi ea supusă votului consilierilor locali:

1. Procedura de acordare:

– cererea, cu actele necesare, se depun la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială;
– efectuarea anchetei sociale;
– prezentarea dosarului comisiei şi întocmirea procesului verbal de şedinţă;
– întocmire dispoziţie acordare/neacordare, o dată pentru toată perioada;
– stat de plată, întocmit lunar, semnat de beneficiar;

Plata se efectuează lunar, direct proprietarului, în prezenţa beneficiarului.

2. Acte necesare:

– cerere, completată de titularul contractului de închiriere;
– contract de închiriere, copie şi original;
– copie acte de identitate pentru toţi membrii familiei;
– acte justificative pentru toate veniturile, inclusiv Adeverinţa de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba;
– certificat fiscal cu dovada plăţii obligaţiilor faţă de bugetul local;
– sentinţă de evacuare/ hotărâre încetare plasament/ hotărâre judecătorească de punere în libertate.

3. Monitorizare:

Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială monitorizează lunar fiecare caz pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor care au stat la baza stabilirii dreptului.

În situaţia în care condiţiile de acordare nu sunt respectate se va înceta ajutorul de urgenţă, începând cu luna următoare.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

4 Comentarii

Ionel 24 octombrie 2017 at 16:33

Sa ii cazeze domnul Bumbu la pensiunea dansului.

der gauleiter 24 octombrie 2017 at 17:00

Bravo ! Asa da ! Sa plece de unde au venit ca nici 20% din ei nu aveau CI de Alba Iulia.

Tara lui Papura Voda 24 octombrie 2017 at 19:53

Niciun document!
La Auschwitz portile sunt deschise!

CIUFU 25 octombrie 2017 at 12:20

DATI CA NU DATI DE LA VOI, EI PRIMESC ORCE INAFARA DE MUNCA.

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...