Rămâi conectat

Economie

Care sunt condițiile stabilite de Guvern pentru intrarea în șomaj tehnic. Măsuri de sprijin de peste 2 miliarde de lei

Publicat

în

Care sunt condițiile stabilite de Guvern pentru intrarea în șomaj tehnic. Măsuri de sprijin de peste 2 miliarde de lei

Guvernul a aprobat Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative pentru a stabili condițiile pentru intrarea în șomaj tehnic. De asemenea, a regelementat depunerea online a documentelor pentru obţinerea unor beneficii sociale pe perioada stării de urgenţă. Potrivit informațiilor, impactul financiar estimat pentru aplicarea măsurilor de urgenţă este de 2,036 miliarde lei.

Guvernul a aprobat Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Actul normativ reglementează, printre altele, condiţiile pentru intrarea în şomaj tehnic, continuarea plăţii unor beneficii sociale, prelungirea în mod automat a unor documente, precum şi posibilitatea transmiterii online a actelor necesare pentru obţinerea unor beneficii.

Electrica Furnizare Discount

În ceea ce priveşte şomajul tehnic, Guvernul a stabilit că în timpul stării de urgenţă, pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, indemnizaţia de care beneficiază salariaţii să fie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj. Nivelul indemnizaţiei va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariaţii angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiţii:

a) întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate şi deţin Certificatul de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Preşedintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situaţii de urgenţă conform metodologiei aprobată prin ordin.

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 şi nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaţilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizaţiei prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajaţii care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.

Decontarea sumelor plătite cu titlu de indemnizaţie, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, iar aceste sume se reîntregesc din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, în limita sumelor alocate pentru această intervenţie şi în conformitate cu prevederile şi regulile de eligibilitate ale Programului Operaţional Capital Uman.

OUG introduce şi unele prevederi care să asigure acordarea, în continuare, a stimulentului de inserţie şi a indemnizaţiei de sprijin prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.111/2010 privind concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copiilor. Guvernul a stabilit ca aceste drepturi să nu înceteze în situaţia în care părintele, ca urmare a instituirii măsurilor generate de starea de urgenţă, se află în situaţii de suspendare sau chiar de încetare a raportului de muncă sau de serviciu prin restructurarea/restrângerea activităţii angajatorului. Acordarea drepturilor, în aceste condiţii, se realizează pe o perioadă de 90 zile, după această perioadă urmând să fie reanalizată situaţia şi să se aplice prevederile legale corespunzătoare.

Actul normativ adoptat de Guvern mai prevede introducerea poştei electronice ca principal mijloc de comunicare între cetăţean şi autoritatea administraţiei publice centrale sau locale, în vederea stabilirii drepturilor la beneficiile de asistenţă socială.

Pot fi solicitate prin poştă electronică: ajutorul social, alocaţia pentru susţinerea familiei, alocaţia de stat pentru copii, drepturile acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, alocaţia lunară de plasament, drepturile acordate în procedura adopţiei, ajutorul pentru încălzirea locuinţei, indemnizaţia lunară de hrană acordată în baza Legii nr. 584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România.

De asemenea, pe perioada stării de urgenţă pot fi depuse prin poştă electronică şi cererile şi documentele doveditoare pentru stabilirea şi plata, în condiţiile legii, a drepturilor băneşti ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, precum şi din Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale.

Măsurile adoptate de Guvern vizează şi beneficiile de asistenţă socială pentru copii şi tineri, care au drept condiţie frecventarea cursurilor şcolare. Astfel, alocaţia de stat pentru copii, alocaţia lunară de plasament şi alocaţia pentru susţinerea familiei se acordă fără întrerupere pe perioada instituirii măsurilor de urgenţă. De asemenea, alocaţia zilnică de hrană, de care beneficiază copiii cu cerinţe educaţionale special, se acordă pe perioada valabilităţii certificatului de orientare şcolară fără a fi condiţionată de numărul de zile de şcolarizare şi de prezenţa şcolară.

Totodată, pentru a evita deplasarea persoanelor cu afecţiuni grave, care au concedii de peste 90 de zile, respectiv peste 183 de zile, a fost reglementată eliberarea şi decontarea certificatelor de concediu medical, care cuprind a 91-a zi sau depăşesc 183 de zile, acordate în perioada stării de urgenţă, fără avizul medicului expert al asigurărilor sociale.

Surse: Adevărul

Publicitate

Economie

FOTO| TRANSEURO a împlinit 30 de ani. Un nou magazin, la Ighiu și o nouă gamă de produse „Gata de Gătit” pentru clienți

Publicat

în

În decursul anilor am crescut alături de dumneavostră și ne dorim că acest lucru să stea în continuare la baza dezvoltării noastre.

Prin gama de panificație compania nostra va oferă o sortimentație în care lucrurile simple se dovedesc a fi întotdeauna cele mai bune. Plecând de la o făînă de cea mai bună calitate provenită din moară nostra și de la cultivarea maielei pe care o folosim în rețetele noastre, vrem să va asigurăm cele mai bune produse la cei mai ridicați parametri calitativi. Oferta noastră este un produs „ că la mama acasă” livrat la o scară industrială, asumându-ne astfel efortul care îl presupune acest lucru.

Pentru că știm presiunea pe care viață cotidiană o exercită asupra timpului nostru venim în atenția clienților noștri cu nouă gama de produse „ Gata de Gătit”. Pentru că ne dorim în permanentă să va oferim nu doar cea mai prosapata carne de porc românesc provenită din abatorizarea nostra ci și un produs care se diferențiază, am măturat această carne, eliminând astfel veșnică întrebare : astăzi ce gătim? Măturată și condimentată carnea este astfel pregătită necesită doar un simplu tratament termic pentru a oferi comesenilor dumneavostră experiență unui produs unic și inconfundabil.

Electrica Furnizare Discount

Dorim să fim un garant al calității pentru toți aceia care ne trec pragul și prin această prisma filtrăm toate rețele produselor noastre care sunt adânc ancorate în gusturile și tradițiile noastre. Va oferim în permanentă rețete care evocă un produs așa cum îl știm pe masă de sărbătoare a bunicilor noștri și din această linie a răsfățului și trecutului îmbogățim oferta nostra în permanentă respectând toate caracteristicile marcate de această linie.

Motto-ul nostru „ Aproape de client” înseamnă constanța, fiabilitate, inovație, prospețime, siguranță, profesionalism, viziune și toate aceste lucruri încercăm să le îmbrăcăm în cele mai bune prețuri, astfel încât experiență cumpărăturilor în cadrul magazinelor noastre să nu fie doar una plăcută ci, în același timp și una economa.

Acesta face parte din rețeaua noastră care cuprinde un număr de 40 magazine extinse pe teritoriul a trei județe și prin care încercăm să aducem calitatea și prospețimea produselor noastre unui număr cât mai mare de consumatori. Prin deschiderea noului magazin din Ighiu compania aduce în față dumneavostră un nou etalon al profesionalismului și atenției pentru detalii, care să reflecte grijă pe care o acordăm în elaborarea produselor cu care venim în atenția dumneavostră. Sunteți și ați fost centrul atenției noastre și ținem să va mulțumim pe această cale că ați fost alături de noi în această minunată călătorie a celor 30 de ani.

Dacă doriți să gustați din savoarea produselor noastre, să va lăsăți purtați pe meleagurile copilăriei când eram răsfățați de bunicii noștri cu bucate alese și multă dragoste, va invităm cu drag să ne treceți pragul noului magazin de prezentare și desfacere din Ighiu.

Citește mai mult

Economie

Drept la replică| RER Vest–RETIM: Nu există nicio sancțiune aplicată de către DSP Alba. Reprezentantul DSP s-a deplasat la fața loculului unde a constatat că deșeurile fuseseră ridicate

Publicat

în

Drept la replică| RER Vest–RETIM: Nu există nicio sancțiune aplicată de către DSP Alba. Reprezentantul DSP s-a deplasat la fața loculului unde a constatat că deșeurile fuseseră ridicate

Deși menționați sintagma SURSE în titlu și care lasă loc de îndoială în ceea ce privește conținutul articolului, înțelegem din textul “Potrivit surselor ziarulunirea.ro, un reprezentant al RER VEST & RETIM a fost invitat la sediul Direcției de Sănătate Publică Alba urmând să se deplaseze în teritoriul județului Alba, în zonele vizate de articol, pentru a constata situația, în condițiile în care aceștia susțin că deșeurile au fost ridicate” că afirmați că Asocierea RER Vest – RETIM care operează deja în Alba Iulia nu a ridicat deșeurile de la anumite adrese, ceea ce este fals.

Pentru o corectă infomare a cititorilor dvs, vă comunicăm că alături de un angajat RER Vest, reprezentantul DSP Alba s-a deplasat la fața loculului unde a constatat că, într-adevăr, deșeurile fuseseră ridicate. Prin urmare, nu există nicio sancțiune aplicată de către DSP Alba. Pentru conformitate, au fost realizate mai multe fotografii chiar cu ocazia verificărilor, pe care vi le trimitem atașate.

Pe de altă parte, după cum a precizat și în comunicările anterioare, făcute înainte de intrarea în operare, pot exista situații în care lucrurile nu vor arăta perfect în orice moment. În același timp, noi depunem toate eforturile posibile și:

Electrica Furnizare Discount

– Asigurăm, pentru perioada de început a colectării, o frecvență de colectare dublă față de obligațiile noastre, pentru a oferi timpul necesar adoptării măsurilor reale de remediere.
– Informăm utilizatorii serviciului de salubrizare deopotrivă despre regulile de colectare separată, cât și despre regulile de bună practică (ce trebuie să facem când observăm nereguli, etc).

Vă solicităm ca pe viitor, în cazul în care veţi publica şi alte articole legate de companiile RER Vest – RETIM Ecologic Service SA, să solicitaţi în scris un punct de vedere oficial. Vă asigurăm că vom răspunde cu celeritate, de asemenea în scris, incluzând toate informațiile solicitate.

Citește mai mult

Economie

RER Vest-RETIM. APEL către voluntarii de mediu: Implică-te pentru ALBA IULIA CURATĂ! (P)

Publicat

în

RER Vest-RETIM. APEL către voluntarii de mediu: Implică-te pentru ALBA IULIA CURATĂ! (P)

Începand cu 1 decembrie 2021, Asocierea RER Vest-RETIM este noul operator de salubrizare în Alba Iulia. Lansăm un apel deschis către voluntarii de mediu pentru a se implica în activitatea de informare si constientizare a cetățenilor privind regulile de colectare separată a deșeurilor.

Ce intenționăm să facem?

Colectarea separată a deșeurilor este încă o mare provocare. Regulile de colectare separată încă nu sunt suficient cunoscute, după cum există și convingerea multor cetățeni că „oricum nu contează pentru că se colectează amestecat și totul ajunge la groapa de gunoi”.

Electrica Furnizare Discount

În noul sistem de colectare există toata infrastructura necesară (recipiente destinate fiecarei categorii de deșeu, mașini dedicate pentru colectarea separată, stație de sortare a deșeurilor), trebuie doar să depunem puțin efort pentru a face sistemul să funcționeze.

Pentru aceasta, pe lângă informarea și publicitatea pe care o facem prin mediile de comunicare cunoscute (ziare online, radio, social media, etc) vrem să demarăm o acțiune prin care să interacționăm direcat cât mai mult cu fiecare cetățean în parte.

Vom începe cu zona de blocuri, unde se înregistrează și cele mai mari probleme legate de colectarea separată și de modul de depozitare a deșeurilor. Știm că atunci când discuți personal cu un cetățean acesta răspunde pozitiv; este necesară participarea fiecăruia dintre noi, în mod egal, fiind foarte important să incepem cât mai repede această schimbare a comportamentului nostru în ceea ce privește gestionarea deșeurilor.

De ce apelăm la voluntari?

Pentru că ne dorim un efect multiplicator în societate, astfel încât să scurtăm perioada de tranziție către noul sistem de colectare separată.

Cum putem colabora?

Dorim să-i implicăm pe toți cei cărora le pasă, activiști cu experiență sau simpli cetățeni care doresc să participe și să ni se alăture într-o acțiune de monitorizare continuă a punctelor de colectare a deșeurilor.

Ce vom face impreuna cu voluntarii?

-În prealabil vom instrui echipele referitor la regulile de colectare separată și de bună practică; avem pregătite materiale pe care să le distribuim cetățenilor
-Vom face “de gardă” la punctele de colectare și vom consilia pe loc cetățenii despre cum trebuie depozitate corect deșeurile în fiecare container.

Ne bucurăm să ni te alături, te asigurăm că va fi o experiență interesantă și că rezultatele se vor vedea într-un timp scurt!

Pentru a participa la actiune te rugam sa ne suni la 0799109503,

Colectarea separată a deșeurilor este o obligație legală

În conformitate cu OUG 92/2021, toți producătorii și deținătorii de deșeuri au obligaţia să colecteze deşeurile separat şi să nu le amestece cu alte deşeuri sau materiale cu proprietăţi diferite. Deșeurile trebuie sortate și depuse corespunzător în recipientele de la platformele de la blocuri, astfel:

– RECIPIENTUL VERDE – ambalaje din sticlă (exclus plastic, PET etc)
– CONTAINERUL GALBEN – deșeuri reciclabile din plastic (ambalaje de PET) și metal (doze și conserve)
– CONTAINERUL ALBASTRU – deșeuri din hârtie și carton
– CONTAINERUL NEGRU – orice deșeu menajer rămâne după folosirea corectă a recipientelor colorate de mai sus.
Excluse: deșeuri voluminoase, deșeuri periculoase, deșeuri din construcții sau deșeuri verzi (crengi, frunze etc.)
___
Ghidul complet de colectare separată pentru blocuri, precum și pentru case îl găsiți aici –https://rervest.ro/utile/zona-alba/ sau https://retim.ro/alba

Pentru înscriere în programul de voluntariat, scrieți-ne pe adresa de email [email protected] sau ne puteți suna la numărul de Call Center +40374885694, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare