Rămâi conectat

Economie

Cablarea blocurilor din Alba Iulia se face cu hei-rup-ul

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Începând cu luna iulie 2010, cartierul Tolstoi, ca de altfel întreg municipiul Alba Iulia, a fost „invadat” de multiple echipe de lucrători ale unor furnizori de reţele de comunicaţii electronice (servicii de televiziune prin cablu, telefonie fixă şi Internet) care au pătruns prin scările blocurilor ca să îşi instaleze propriile reţele de furnizare ale serviciilor sus menţionate, fără a avea acordul locatarilor şi, implicit al Asociaţiei de Proprietari căreia îi aparţin, sfidând pur şi simplu prevederile legale care reglementează dreptul de acces pe proprietăţi sau legile care reglementează dreptul de acces pe proprietăţi sau legile care reglementează organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.
Au venit, mai întâi, cei de la SC RCS & RDS SA, care sub pretextul că au preluat (ceea ce este adevărat) SC VIANET SRL (ca furnizor de servicii Internet, după cum este menţionat în contractul făcut cu aceştia), au pătruns în mai multe scări de bloc aparţinătoare Asociaţiei de Proprietari nr. 36 Tolstoi şi au trecut la cablarea casei scărilor pentru servicii de TV prin cablu, telefonie fixă şi Internet, indiferent dacă pe acea scară fusese sau nu vreun abonat SC VIANET SRL.
La scurt timp a venit în zona noastră şi „concurenţa”, o altă firmă de profil: SC NEXTGEN COMMUNICATIONS SRL, care la rându-i, sub pretextul că sunt „chipurile” de la Romtelecom (sunt doar susţinuţi de Romtelecom prin folosirea infrastructurii acesteia), au purces şi ei la montarea propriei reţele, chiar şi acolo unde cu câteva zile înainte montaseră reţeaua cei de la SC RCS & RDS SA. Astfel, avem scări de bloc unde pe lângă reţeaua UPC (fostul Astral TV) sunt montate şi reţelele celor două firme amintite mai sus. Trebuie specificat faptul că blocurile noastre, construite înainte de 1989, nu au nişe unde ar putea fi mascată multitudinea cablurilor de pe casa scărilor, astfel că totul se aplică (se pozează) pe pereţii casei scărilor: pat cablu PVC de protecţie a cablurilor cu lăţimea de 50, 40 ori 30 mm, panou (cutie) de distribuţie (40 x 50 x 25 mm) sau alte componente, iar trecerea de la un etaj la altul se face prin perforarea planşeelor dintre etaje la un diametru de 50 sau 60 mm!
Dar după cum ar trebui să se ştie, în temeiul Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, sunt prevăzute la Art. 41: „Modificările constructive şi utilizarea în alte scopuri a unor părţi sau elemente de construcţie ale clădirii, cum ar fi: ancorarea de reclame pe pereţi, suspendarea de stâlpi, pereţi, scări interioare şi altele asemenea se vor putea face numai pe baza deciziei comitetului executiv, cu acordul proprietarilor direct afectaţi, şi după caz, pe baza unui proiect tehnic întocmit de instituţii de specialitate, verificat de un expert autorizat, precum şi cu autorizaţia pentru executarea de lucrări, eliberate în condiţiile legii”, iar conform HG nr. 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007, referitor la veniturile obţinute de asociaţiile de proprietari din exploatarea proprietăţii comune sunt prevăzute la Art. 24, alin. (6) următoarele: „…în aceste venituri se cuprind şi cele obţinute din închirierea unor spaţii aflate în proprietatea comună indiviză, a spaţiilor pentru instalarea de reclame şi pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum şi alte venituri obţinute din orice sursă, în condiţiile legii…”
În ce priveşte destinaţia acestor venituri, potrivit Legii nr. 175/2010, sunt prevăzute: „…Aceste venituri alimentează fondurile speciale ale asociaţiei de proprietari pentru reparaţii şi investiţii cu privire la proprietatea comună şi nu se plătesc proprietarilor”.
Chiar dacă poziţia noastră (Asoc. de Proprietari Nr. 36 Tolstoi) a fost promptă şi fermă, prin deplasarea noastră la sediile punctelor de lucru din Alba Iulia ale celor două societăţi, explicându-le reprezentanţilor acestora că ceea ce fac este un abuz grosolan, cerându-le, totodată, şi în scris, prin adrese repetate, stoparea imediată a lucrărilor legate de cablarea scărilor de bloc, explicaţii clare vizând sfidarea prevederilor legale care reglementează dreptul de acces pe proprietăţi, a voinţei proprietarilor de apartamente, dacă doresc sau nu doresc acest lucru, precum şi a legilor în vigoare privind asociaţiile de proprietari manifestate atât de lucrătorii din teren, cât şi de conducătorii acestora, nu şi-a atins, nici pe departe, scopul propus. Acestea şi-au continuat, e adevărat mai prudent, lucrările de cablare, atât pe interiorul blocurilor, cât şi pe exteriorul acestora.
Am fost invitaţi, atunci când am fost sesizaţi de anumiţi proprietari de apartamente, să apelăm la Poliţia municipiului Alba Iulia, iar după ce le-am prezentat situaţia creată, i-a determinat să înceteze pentru ceva timp lucrările începute sau, după plecarea acestora, să se mute într-o altă scară de bloc, unde, din păcate, nu avea cine să-i ia la întrebări. Alteori, fiind sesizaţi, le ceream lucrătorilor din teren să ne spună cine i-a chemat, dacă au dreptul (aprobarea Asociaţiei de Proprietari) de a executa acea lucrare etc. Răspunsul lor era că au fost trimişi de către firmă şi că  pe ei nu-i interesează părerea proprietarilor de apartamente din acel bloc, refuzând să-i cheme la faţa locului pe agenţii care i-au trimis. Spunându-le că vom apela la Poliţie, uneori dispăreau în 10-15 minute, alteori, pur şi simplu, ne ignorau, rămânând să lucreze în continuare, iar noi, reprezentanţii Asociaţiei, nu puteam merge la nesfârşit cu sesizările la Poliţie, instituţie care ne-a recomandat să-i acţionăm în instanţa de judecată pentru determinarea acestora de a se supune legilor în vigoare.
Să nu se înţeleagă că Asociaţia de Proprietari nr. 36 Tolstoi se opune instalării reţelelor de furnizare servicii de TV prin cablu, telefonie fixă şi Internet dacă proprietarii de apartamente, în majoritate, sunt de acord cu aceasta.
În acest sens le-am trimis de la bun început în scris societăţilor menţionate (21.07.2010 şi 10.08.2010) care sunt etapele necesare a fi parcurse, pentru a se putea trece la execuţia lucrărilor de cablare. Astfel:
1. Existenţa unui „Acord de principiu” între societatea furnizoare de servicii şi proprietarii de apartamente din acel bloc, care doresc să beneficieze de serviciile oferite de către aceasta, care să fie majoritari, cu serie, număr, CI şi semnătura. Acest „Acord de principiu”, dacă are acordul majorităţii proprietarilor de apartamente din acel bloc, se va preda la sediul Asociaţiei de Proprietari.
2. Întocmirea unui „Contract între societatea furnizoare de servicii şi blocul unde se va executa lucrarea prin Asociaţia de Proprietari nr. 36 Tolstoi ca şi persoană juridică, unde să fie stabilită chiria lunară sau anuală pe care societatea furnizoare trebuie să o achite blocului, respectiv pentru montarea şi păstrarea pe pereţii blocului a cablajelor şi a celorlalte componente, modalităţile de plată ale acesteia, perioada de timp preconizată pentru care se doreşte această custodie etc.
3. După îndeplinirea celor prezentate la punctele 1 şi 2, când lucrătorii se vor prezenta pentru executarea lucrării, aceştia să se poată legitima cu documente, să se ştie cărei firme aparţin, să aibă dreptul de a executa acea lucrare (pregătirea profesională) şi autorizaţia pentru executarea lucrării, să aibă asupra lor proiectul tehnic avizat de Insp. de Stat în Construcţii (dacă există) etc.
Din păcate, aşa cum am menţionat şi mai sus, am fost mereu ignoraţi, nebăgaţi în seamă, cu toate demersurile noastre repetate.
În final, ne-am adresat Primăriei municipiului Alba Iulia şi Consiliului Local al municipiului Alba Iulia (adresa nr. 64644 din 5.10.2010) cerându-le sprijinul pentru soluţionarea celor arătate. Chiar dacă Pirmăria Alba Iulia le-a eliberat acestor societăţi „Certificatul de urbanism”, este specificat clar că acesta nu le dă dreptul de construcţie (vezi Art. 41 din Legea nr. 230 din cuprinsul materialului).
Din nefericire, nu am primit niciun răspuns din partea Primăriei municipiului Alba Iulia, ţinând cont şi de faptul că în cadrul acesteia funcţionează un compartiment de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari, care conform Art. 52 alin (2) din Legea nr. 230/2007, este „…un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari”.
Ce să înţelegem noi, membrii proprietari ai Asociaţiei nr. 36 Tolstoi, că în blocurile aparţinătoare acestei Asociaţii, pentru a încerca să-şi racoleze ipotetici clienţi, societăţile de profil care vor să-şi instaleze propriile reţele de furnizare de servicii de comunicaţii electronice au „mână liberă” să o facă, sfidând drepturile proprietarilor de apartamente şi ignorând legile invocate pe parcursul acestui material?
Oare numai o decizie judecătorească poate să-i oprească şi, eventual să-i determine să intre pe un făgaş legal, comunicat din timp de către asociaţia noastră?
Nu putem crede că în oraşul nostru nu există instituţii abilitate care să pună la punct abuzurile repetate ale acestor societăţi!
Unde sunt ele oare? Chiar suntem oamenii nimănui?
P.S.    Dacă este nevoie vom pune la dispoziţie toate documentele noastre privind demersurile făcute în scris pentru a certifica, pentru a da crezare celor susţinute în cuprinsul materialului.
C. TURCU, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Nr. 36 Tolstoi


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Anunț de presă privind începerea proiectului Grant capital de lucru AGRI-FOOD pentru MONTANA-POPA S.R.L.

Andreea Ștefan

Publicat

în

Anunț de presă

MONTANA-POPA S.R.L. anunta lansarea proiectului cu titlul ” Grant capital de lucru AGRI-FOOD pentru MONTANA-POPA S.R.L.” proiect  nr. RUE M2-AGRI-2635 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar”, instituite prin OUG nr 61/2022.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Anteprenoriatului si Turismului (MAT) si Agentia pentru IMM, Atragerea de Investitii si Promovarea Exportului ( AIMMAIPE), respectiv 21.06.2022.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea societatii MONTANA-POPA S.R.L. prin ajutor de stat acordat sub forma de grant pentru capital de lucru din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii din domeniul agroalimentar prevăzuți de O.U.G nr. 61 din 06 mai 2022 a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 682,810.20 lei (valoarea totala) din care : 593,748 lei grant si 89,062.20 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

[Date de Contact]

Persoană de contact:

Popa Ioan

[email protected], 0258 711 511


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

ANUNȚ LANSARE PROIECT – „cerere finanțare” proiect nr. RUE M2-AGRI-3000 înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru-Agrifood”, beneficiar DULCERIA SRL

Andreea Ștefan

Publicat

în

Anunț lansare proiect

Elit - Gustul Desăvârșit

DULCERIA SRL anunta lansarea proiectul cu titlul „cerere finanțare” proiect nr RUE M2-AGRI-3000 înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru-Agrifood”, instituită prin OUG nr 61/06 mai 2022.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu AIMMAIPE TG.MUREȘ, respectiv 20.06.2022.
Obiectivul   proiectului   îl   reprezintă   sprijinirea   beneficiarilor   din   domeniul agroalimentar a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

– menținerea activității pe o perioada de minimum 6 luni

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 42,422.24 (valoarea totala) din care: 36,888.9000 lei grant si 5,533.3400 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și al consecințelor  sale  sociale  și  asupra  pregătirii  unei  redresări  verzi,  digitale  și  reziliente  a economiei, Prioritatea de investiții 4d – Sprijinirea capacității IMM-urilor de a crește pe piețele regionale, naționale și internaționale și  de a se angaja în procesele de inovare Obiectiv Specific OS 4.1. – Consolidarea poziției pe piață a IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19, Acțiunea 4.1.2 Sprijin pentru capital de lucru.

DULCERIA SRL, CUI 37450730, Adresă sediu social: str.Barbu Lautaru, nr.18, oraș Teiuș, jud. Alba

Persoană de contact:

Nume, prenume: MODOL MARIANA-ELENA

Email [email protected], telefon 0766262011


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Nicolaie Ciucă, mulțumit de măsurile guvernamentale luate: Creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin il bucură pe premierul României

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

Nicolaie Ciucă, mulțumit de măsurile guvernamentale luate: Creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin il bucură pe premierul României

Premierul României, Nicolae Ciucă, a transmis duminică seara printr-un comunicat de presă că, creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin nou deschise în țara noastră în primele nouă luni ale acestui an reprezintă confirmarea faptului că prin măsuri guvernamentale am reușit să compensăm efectele instabilității generate de războiul din apropierea granițelor.

„România rămâne o destinație atractivă pentru investitorii din afara granițelor, iar economia noastră oferă noi oportunități pentru antreprenori. Creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin nou deschise în țara noastră în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, reprezintă confirmarea faptului că prin măsuri guvernamentale am reușit să compensăm efectele instabilității generate de războiul din apropierea granițelor.

Elit - Gustul Desăvârșit

Nivelul ridicat al încrederii în economia românească este dovedit și de continuarea colaborării strânse cu state membre ale Uniunii Europene. Potrivit datelor Oficiului Național pentru Registrul Comerțului, cel mai mare număr de societăți cu participare străină aparține investitorilor italieni, iar cea mai mare valoare a capitalului, firmelor olandeze, state aflate în mod tradițional în topul celor mai importanți parteneri economici ai României.

Dinamica investițiilor cu capital străin relevă încă un aspect deosebit de important- orientarea către activități din sectoare profesionale, administrative, științifice, tehnice și telecomunicații. Sunt domenii aliniate strategiilor europene de dezvoltare la care România se raliază prin proiecte, reforme și investiții asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și prin Programul de Guvernare.
Guvernul României rămâne partener onest al mediului de afaceri, așa cum a dovedit timp de aproape un an de la preluarea guvernării”, a transmis Nicolae Ciucă.

sursa: bugetul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea