Rămâi conectat

Economie

Cablarea blocurilor din Alba Iulia se face cu hei-rup-ul

Publicat

în

Începând cu luna iulie 2010, cartierul Tolstoi, ca de altfel întreg municipiul Alba Iulia, a fost „invadat” de multiple echipe de lucrători ale unor furnizori de reţele de comunicaţii electronice (servicii de televiziune prin cablu, telefonie fixă şi Internet) care au pătruns prin scările blocurilor ca să îşi instaleze propriile reţele de furnizare ale serviciilor sus menţionate, fără a avea acordul locatarilor şi, implicit al Asociaţiei de Proprietari căreia îi aparţin, sfidând pur şi simplu prevederile legale care reglementează dreptul de acces pe proprietăţi sau legile care reglementează dreptul de acces pe proprietăţi sau legile care reglementează organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.
Au venit, mai întâi, cei de la SC RCS & RDS SA, care sub pretextul că au preluat (ceea ce este adevărat) SC VIANET SRL (ca furnizor de servicii Internet, după cum este menţionat în contractul făcut cu aceştia), au pătruns în mai multe scări de bloc aparţinătoare Asociaţiei de Proprietari nr. 36 Tolstoi şi au trecut la cablarea casei scărilor pentru servicii de TV prin cablu, telefonie fixă şi Internet, indiferent dacă pe acea scară fusese sau nu vreun abonat SC VIANET SRL.
La scurt timp a venit în zona noastră şi „concurenţa”, o altă firmă de profil: SC NEXTGEN COMMUNICATIONS SRL, care la rându-i, sub pretextul că sunt „chipurile” de la Romtelecom (sunt doar susţinuţi de Romtelecom prin folosirea infrastructurii acesteia), au purces şi ei la montarea propriei reţele, chiar şi acolo unde cu câteva zile înainte montaseră reţeaua cei de la SC RCS & RDS SA. Astfel, avem scări de bloc unde pe lângă reţeaua UPC (fostul Astral TV) sunt montate şi reţelele celor două firme amintite mai sus. Trebuie specificat faptul că blocurile noastre, construite înainte de 1989, nu au nişe unde ar putea fi mascată multitudinea cablurilor de pe casa scărilor, astfel că totul se aplică (se pozează) pe pereţii casei scărilor: pat cablu PVC de protecţie a cablurilor cu lăţimea de 50, 40 ori 30 mm, panou (cutie) de distribuţie (40 x 50 x 25 mm) sau alte componente, iar trecerea de la un etaj la altul se face prin perforarea planşeelor dintre etaje la un diametru de 50 sau 60 mm!
Dar după cum ar trebui să se ştie, în temeiul Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, sunt prevăzute la Art. 41: „Modificările constructive şi utilizarea în alte scopuri a unor părţi sau elemente de construcţie ale clădirii, cum ar fi: ancorarea de reclame pe pereţi, suspendarea de stâlpi, pereţi, scări interioare şi altele asemenea se vor putea face numai pe baza deciziei comitetului executiv, cu acordul proprietarilor direct afectaţi, şi după caz, pe baza unui proiect tehnic întocmit de instituţii de specialitate, verificat de un expert autorizat, precum şi cu autorizaţia pentru executarea de lucrări, eliberate în condiţiile legii”, iar conform HG nr. 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007, referitor la veniturile obţinute de asociaţiile de proprietari din exploatarea proprietăţii comune sunt prevăzute la Art. 24, alin. (6) următoarele: „…în aceste venituri se cuprind şi cele obţinute din închirierea unor spaţii aflate în proprietatea comună indiviză, a spaţiilor pentru instalarea de reclame şi pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum şi alte venituri obţinute din orice sursă, în condiţiile legii…”
În ce priveşte destinaţia acestor venituri, potrivit Legii nr. 175/2010, sunt prevăzute: „…Aceste venituri alimentează fondurile speciale ale asociaţiei de proprietari pentru reparaţii şi investiţii cu privire la proprietatea comună şi nu se plătesc proprietarilor”.
Chiar dacă poziţia noastră (Asoc. de Proprietari Nr. 36 Tolstoi) a fost promptă şi fermă, prin deplasarea noastră la sediile punctelor de lucru din Alba Iulia ale celor două societăţi, explicându-le reprezentanţilor acestora că ceea ce fac este un abuz grosolan, cerându-le, totodată, şi în scris, prin adrese repetate, stoparea imediată a lucrărilor legate de cablarea scărilor de bloc, explicaţii clare vizând sfidarea prevederilor legale care reglementează dreptul de acces pe proprietăţi, a voinţei proprietarilor de apartamente, dacă doresc sau nu doresc acest lucru, precum şi a legilor în vigoare privind asociaţiile de proprietari manifestate atât de lucrătorii din teren, cât şi de conducătorii acestora, nu şi-a atins, nici pe departe, scopul propus. Acestea şi-au continuat, e adevărat mai prudent, lucrările de cablare, atât pe interiorul blocurilor, cât şi pe exteriorul acestora.
Am fost invitaţi, atunci când am fost sesizaţi de anumiţi proprietari de apartamente, să apelăm la Poliţia municipiului Alba Iulia, iar după ce le-am prezentat situaţia creată, i-a determinat să înceteze pentru ceva timp lucrările începute sau, după plecarea acestora, să se mute într-o altă scară de bloc, unde, din păcate, nu avea cine să-i ia la întrebări. Alteori, fiind sesizaţi, le ceream lucrătorilor din teren să ne spună cine i-a chemat, dacă au dreptul (aprobarea Asociaţiei de Proprietari) de a executa acea lucrare etc. Răspunsul lor era că au fost trimişi de către firmă şi că  pe ei nu-i interesează părerea proprietarilor de apartamente din acel bloc, refuzând să-i cheme la faţa locului pe agenţii care i-au trimis. Spunându-le că vom apela la Poliţie, uneori dispăreau în 10-15 minute, alteori, pur şi simplu, ne ignorau, rămânând să lucreze în continuare, iar noi, reprezentanţii Asociaţiei, nu puteam merge la nesfârşit cu sesizările la Poliţie, instituţie care ne-a recomandat să-i acţionăm în instanţa de judecată pentru determinarea acestora de a se supune legilor în vigoare.
Să nu se înţeleagă că Asociaţia de Proprietari nr. 36 Tolstoi se opune instalării reţelelor de furnizare servicii de TV prin cablu, telefonie fixă şi Internet dacă proprietarii de apartamente, în majoritate, sunt de acord cu aceasta.
În acest sens le-am trimis de la bun început în scris societăţilor menţionate (21.07.2010 şi 10.08.2010) care sunt etapele necesare a fi parcurse, pentru a se putea trece la execuţia lucrărilor de cablare. Astfel:
1. Existenţa unui „Acord de principiu” între societatea furnizoare de servicii şi proprietarii de apartamente din acel bloc, care doresc să beneficieze de serviciile oferite de către aceasta, care să fie majoritari, cu serie, număr, CI şi semnătura. Acest „Acord de principiu”, dacă are acordul majorităţii proprietarilor de apartamente din acel bloc, se va preda la sediul Asociaţiei de Proprietari.
2. Întocmirea unui „Contract între societatea furnizoare de servicii şi blocul unde se va executa lucrarea prin Asociaţia de Proprietari nr. 36 Tolstoi ca şi persoană juridică, unde să fie stabilită chiria lunară sau anuală pe care societatea furnizoare trebuie să o achite blocului, respectiv pentru montarea şi păstrarea pe pereţii blocului a cablajelor şi a celorlalte componente, modalităţile de plată ale acesteia, perioada de timp preconizată pentru care se doreşte această custodie etc.
3. După îndeplinirea celor prezentate la punctele 1 şi 2, când lucrătorii se vor prezenta pentru executarea lucrării, aceştia să se poată legitima cu documente, să se ştie cărei firme aparţin, să aibă dreptul de a executa acea lucrare (pregătirea profesională) şi autorizaţia pentru executarea lucrării, să aibă asupra lor proiectul tehnic avizat de Insp. de Stat în Construcţii (dacă există) etc.
Din păcate, aşa cum am menţionat şi mai sus, am fost mereu ignoraţi, nebăgaţi în seamă, cu toate demersurile noastre repetate.
În final, ne-am adresat Primăriei municipiului Alba Iulia şi Consiliului Local al municipiului Alba Iulia (adresa nr. 64644 din 5.10.2010) cerându-le sprijinul pentru soluţionarea celor arătate. Chiar dacă Pirmăria Alba Iulia le-a eliberat acestor societăţi „Certificatul de urbanism”, este specificat clar că acesta nu le dă dreptul de construcţie (vezi Art. 41 din Legea nr. 230 din cuprinsul materialului).
Din nefericire, nu am primit niciun răspuns din partea Primăriei municipiului Alba Iulia, ţinând cont şi de faptul că în cadrul acesteia funcţionează un compartiment de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari, care conform Art. 52 alin (2) din Legea nr. 230/2007, este „…un compartiment specializat în sprijinirea şi îndrumarea asociaţiilor de proprietari”.
Ce să înţelegem noi, membrii proprietari ai Asociaţiei nr. 36 Tolstoi, că în blocurile aparţinătoare acestei Asociaţii, pentru a încerca să-şi racoleze ipotetici clienţi, societăţile de profil care vor să-şi instaleze propriile reţele de furnizare de servicii de comunicaţii electronice au „mână liberă” să o facă, sfidând drepturile proprietarilor de apartamente şi ignorând legile invocate pe parcursul acestui material?
Oare numai o decizie judecătorească poate să-i oprească şi, eventual să-i determine să intre pe un făgaş legal, comunicat din timp de către asociaţia noastră?
Nu putem crede că în oraşul nostru nu există instituţii abilitate care să pună la punct abuzurile repetate ale acestor societăţi!
Unde sunt ele oare? Chiar suntem oamenii nimănui?
P.S.    Dacă este nevoie vom pune la dispoziţie toate documentele noastre privind demersurile făcute în scris pentru a certifica, pentru a da crezare celor susţinute în cuprinsul materialului.
C. TURCU, preşedintele Asociaţiei de Proprietari Nr. 36 Tolstoi

Publicitate

Economie

Valul de SCUMPIRI afectează și piața carburanților : 1 litru de BENZINĂ ar putea costa 7 lei. Avertismentul unei asociații din România

Publicat

în

Valul de SCUMPIRI afectează și piața carburanților : 1 litru de BENZINĂ ar putea costa 7 lei. Avertismentul unei asociații din România

Prețul unui litru de benzină ar putea ajunge la recordul de 7 lei. Este semnalul de alarmă tras de Asociația Benzinarilor Particulari din România, care cer ca guvernul să intervină și să ia măsuri urgente, relatează Realitatea Plus.

”Benzina şi motorina vor depăşi în curând, dacă lucrurile merg aşa şi nu există nici o încercare a cuiva de la putere, de la Consiliul Concurenţei, în curând va fi 6,50 lei. Iar benzina premium va ajunge la 7 lei în curând şi chiar va depăşi.”, spune Ion Tache, președintele Asociației Benzinarilor Particulari, potrivit Antena 3.

Prețul combustibilului din țara noastră a crescut alarmant în ultima perioadă, iar foarte curând va depăși pragul de 7 lei, potrivit specialiștilor. Asociația Benzinarilor Particulari anunță că în capitală prețul benzinei premium a ajuns deja la 6,85 de lei, iar cea standard la 6,20 lei. Specialiștii nu se așteaptă ca în următoarea perioadă prețul combustibilului să scadă, ci dimpotrivă, acesta să crească alarmant. Experții spun așadar că pragul de 7 lei va fi atins în viitorul apropiat. Totodată prețul carburanților la nivel național în prezent este pentru un litru de benzină 5,94 de lei, iar pentru un litru de motorină de 5,81 de lei.

Electrica Furnizare Discount

Scumpiri și la energia electrică. Vicepreședintele ANRE: E inevitabil ca aceasta creștere să nu se reflecte în orice produs
Românii simt deja și presiunea scumpirilor la energia electrică, iar mai mulți oameni au primit facturi uriașe. În timp ce alte țări precum Spania și Italia au găsit soluții pentru a-i ajuta pe consumatori, guvernanții noștri nu au găsit încă o soluție pentru toți românii afectați de scumpiri. Zoltan Nagy, vicepreședintele ANRE, a precizat ieri că cel mai periculos efect este combinarea, în cascadă, a scumpirii energiei pentru clienții casnici și pentru firme.

„Energia electrică este o cheltuială pentru foarte mulți agenți din țara noastră și nu numai la consumatorii casnici a crescut prețul. A crescut prețul energiei și gazelor și la consumatorii non casnici, cei industriali. Cred ca acolo (în sectorul non casnic n.r.) s-a reflectat si mai devreme aceasta creștere față de consumatorii casnici. Nu știu dacă sunt în măsură să apreciez cu cât, dar practic e inevitabil ca aceasta creștere din piața en gros, mai devreme sau mai târziu, să se reflecte în orice marfa sau orice serviciu de pe piață.”, a declarat Zoltan Nagy la Realitatea Plus.

sursa: dcnews.ro

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă – Anunț finalizare implementare proiect „Diversificarea activității companiei PXP LOGISTIC SRL prin achizitia de utilaje”

Publicat

în

 

Titlul proiectului: Diversificarea activității companiei PXP LOGISTIC SRL prin achizitia de utilaje

Electrica Furnizare Discount

Numele beneficiarului: PXP LOGISTIC SRL

Numele programului: Programul Operațional Regional 2014-2020

Autoritatea de Management: Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA)

Organismul Intermediar: Agenția de Dezvoltare Regională Centru (ADR Centru)

Valoarea totală a proiectului: 1,049,646.85 lei

Finanțarea nerambursabilă: 685,832.71 lei

Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR: 582,957.80 lei

Proiectul „Diversificarea activității companiei PXP LOGISTIC SRL prin achizitia de utilaje”, cod MySMIS 133500, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către  PXP LOGISTIC SRL și are o valoare totală de 1,049,646.85 lei, din care 685,832.71 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 a fost implementat la nivel național de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrație în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul a fost derulat în perioada 16.09.2020 – 30.09.2021.

Obiectivele proiectului:

Obiectivul general al proiectului a fost creșterea competitivității firmei PXP LOGISTIC SRL, ca urmare a introducerii de noi tehnologii moderne în procesele de lucru a societății, prin achiziţionarea de echipamente și utilaje tehnologice specializate.

Obiectivele proiectului au fost în strânsă legătură cu obiectivul specific aferent „Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, axa prioritară 2: ”Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii”, prioritatea de investiții 2.1A ”Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi și prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri”, și anume consolidarea poziției pe piață a întreprinderilor mici și mijlocii în domeniile competitive identificate în Strategia Națională de Competitivitate şi Planurile Regionale de Dezvoltare.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1. Introducerea a 3 servicii noi cu ajutorul noului flux tehnologic developat prin proiect odata cu achiziționarea a două buldoexcavatoare in perioada de implementare a proiectului.
  2. Dezvoltarea resurselor umane ale microîntreprinderii prin angajarea a 5 persoane și păstrarea locurilor de muncă existente și a celor nou create pe toată perioada de durabilitate a proiectului.
  3. Asumarea de către PXP LOGISTIC SRL a respectării principiilor privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, de gen și nediscriminarea prin aplicarea prin cadrul proiectului de măsuri exacte de îmbunătățire a calității mediului înconjurător și de creștere a eficienței energetice (achiziționarea prin proiect de echipamente eficiente energetic, achizitionarea de becuri LED, achizitionarea unui turn de iluminat cu generator fotovoltaic), dar și prin aplicarea de măsuri exacte de asigurare a egalității de șanse și tratament (angajarea unei persoane provenite din categorii defavorizate, achizitionarea buldoexcavatoarelor care pot sa fie folosite de catre persoane cu dizabilitati, adaptarea infrastructurii odata cu achizitia rampei telescopice prin proiect).

Rezultatele proiectului:

  • inovarea fluxului tehnologic prin 3 servicii noi introduse – achiziționarea a doua buldoexcavatoare.
  • masuri implementate pentru respectarea principiilor privind dezvoltarea durabila, egalitatea de sanse, de gen si nediscriminare prin: o persoana angajata din categorii defavorizate, buldoexcavatoare achiziționate pot fi operate si de persoane cu dizabilități, becuri LED instalate pentru eficientizarea iluminatului în spațiul de lucru, turn de iluminat cu generator fotovoltaic achiziționat (energie verde), o rampa telescopica achiziționată.
  • 5 locuri de munca nou create

Impactul proiectului la nivelul regiunii: proiectul a condus la dezvoltarea activitatii firmei prin introducerea  de trei noi servicii respectiv prin crearea a cinci noi locuri de munca si imbunatatirea calitatii mediului înconjurator prin eficientizarea iluminatului în spațiul de lucru prin achiziția de becuri LED și achiziționarea unui turn de iluminat cu generator fotovoltaic.

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă – U.A.T. DAIA ROMÂNĂ anunță demararea proiectului „REABILITARE, DOTARE ȘI ÎMPREJMUIRE ȘCOALĂ GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ, JUDEȚUL ALBA”, COD SMIS 124771

Publicat

în

Comunicat de presă

UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ DAIA ROMÂNĂ, în calitate de beneficiar, cu sediul în Daia Română, Str. Principală, nr. 326, județul Alba, cod poștal 517270, România, derulează proiectul  „REABILITARE, DOTARE ȘI ÎMPREJMUIRE ȘCOALĂ GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ, JUDEȚUL ALBA”, COD SMIS 124771, co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza Contractului de finanţare nr. 6895 din 07.05.2021 încheiat cu Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru, în calitate de Organism Intermediar.

Electrica Furnizare Discount

Programul de finanţare: PROGRAMUL OPERAŢIONAL REGIONAL 2014-2020

Axa Prioritară 10 ”Îmbunătățirea infrastructurii educaționale”

Prioritatea de investiții 10.1 – Investițiile în educație și formare, inclusiv în formarea profesională, pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare

Obiectivul general al proiectului: Obiectivul general al proiectului „REABILITARE, DOTARE ȘI ÎMPREJMUIRE ȘCOALĂ GIMNAZIALĂ DAIA ROMÂNĂ, JUDEȚUL ALBA” îl constituie îmbunătățirea infrastructurii educaționale la nivelul comunei Daia Română, având în vedere că locația și tipul infrastructurii educaționale are impact deosebit nu numai asupra accesului la educație, ci și asupra calității acesteia. În acest sens asigurarea bazei materiale minime (clădiri reabilitate/ modernizate, condiții sanitare necesare pentru funcționare, dotarea cu echipamente, material didactic, etc) pentru desfășurarea actului educațional sunt condiții esențiale pentru co-interesarea elevului, pentru descurajarea absenteismului și reducerea fenomenului de abandon/părăsirea timpurie a școlii, pentru creșterea ratei de absolvire și tranziție spre niveluri superioare de educație.

Obiectivele specifice:

1.Reabilitarea clădirii școlii gimnaziale având clasele I-VIII din Daia Română. Realizarea acestui obiectiv are un impact pozitiv asupra comunității locale din mai multe puncte de vedere:

– Arhitectural: reabilitarea fațadelor clădirilor presupune îmbunătățirea semnificativă a aspectului arhitectural, respectând totodată prevederile urbanistice în vigoare, și implicit creșterea atractivității amplasamentului;

– Siguranță și sănătate: reabilitarea reduce riscul accidentelor cauzate de degradări (desprinderi de tencuială, tavane, acoperiș etc.); aducerea clădirii la standarde europene de siguranță și sănătate;

– Economic: reabilitarea termică presupune reducerea pierderilor de energie termică prin anvelopa clădirilor, tâmplăria necorespunzătoare și prin instalațiile interioare de încălzire și de alimentare cu apă caldă de consum; creșterea valorii construcției;

– Social: desfășurarea în condiții normale a procesului educațional, dezvoltarea infrastructurii de educație și formare;

– Al mediului: reducerea consumului de energie implică reducerea consumului de materie primă, precum și scăderea gradului de poluare.

2.Dotarea școli gimnaziale Daia Română cu echipamente și materiale didactice moderne. Calitatea procesului de învățământ este influențat în mod direct de calitatea echipamentelor și materialelor didactice, alături de infrastructura materială și calitatea cadrelor didactice. Prin proiect se dorește procurarea de dotări care să deservească cabinetele sală de clasă ale școlii precum și dotări IT.

 Locul de implementare: Județul Alba, Comuna Daia Română, Localitatea Daia Română, str. Principală, nr. 649A.

Valoarea totală a proiectului: este de 7.279.900,60 lei, asistență financiară nerambursabilă 7.279.900,60 (din care 6.186.094,81 lei reprezintă finanţarea nerambursabilă acordată din Fondul European de Dezvoltare Regională și 946.108,61 lei reprezintă finanțarea nerambursabilă acordată din bugetul de stat).

Perioada de implementare: 72 luni

Dată începere proiect: 01.01.2018

Dată finalizare proiect: 31.12.2023

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare