Actualitate
Aproximativ 50% din români și-ar achiziționa o mașină electrică. Care este principalul motiv al reticenței
Aproximativ 50% din români și-ar achiziționa o mașină electrică. Care este principalul motiv al reticenței
Pentru a reduce costul alimentării și protejarea mediului, jumătate din români ar vrea să își achiziționeze mașini electrice, însă principalul motiv de reticență rămâne infrastructura de încărcare.
Maşinile hibride şi electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români (46%), care spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea maşină, reiese din studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study, realizat în 25 de ţări din întreaga lume, inclusiv în România, potrivit Agerpres.
Dintre aceştia, cei mai mulţi (63%) ar face o astfel de achiziţie datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut faţă de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivaţi de protecţia mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atraşi de stimulentele acordate de stat.
Dintre ţările europene analizate în studiu, în cinci se remarcă faptul că numărul consumatorilor care intenţionează să îşi cumpere o maşină pe combustie internă a scăzut sub 50%. Este vorba de cele mai mari pieţe din regiune, respectiv Germania (49%), Franţa (48%), Marea Britanie (47%), Spania (35%) şi Italia (31%).
Procentul celor care rămân fideli unei maşini pe motorină sau benzină este de 50%
Dintre participanţii din România care preferă o maşină electrică, cei mai mulţi ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru maşinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenţilor români având o astfel de opţiune.
Tendinţa de trecere către maşini mai puţin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm ţări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piaţă a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeaşi perioadă din 2021, potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile.
Vânzările de maşini electrice hibride au crescut cu 45%
În cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%.
„Evoluţia este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută. Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creşterea gradului de conştientizare a populaţiei cu privire la impactul utilizării maşinii personale asupra mediului, cât şi prin politica autorităţilor europene în această direcţie”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Pe de altă parte, timpul de aşteptare pentru o maşină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanţurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de maşini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de maşini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de maşini), conform datelor publicate de autorităţi. Tendinţa s-a inversat în primele luni din 2022, dar situaţia rămâne îngrijorătoare, a adăugat el.
Dintre românii care intenţionează să îşi cumpere o maşină electrică, 54% spun că şi-ar menţine preferinţa chiar dacă preţul energiei ar fi similar cu cel al combustibililor clasici, însă 38% şi-ar schimba planurile în acest caz, iar 8% nu sunt siguri ce decizie ar lua.
Reticența cauzată de infrastructura publică de încărcare a mașinilor electrice
Motivele pentru care consumatorii români rămân reticenţi cu privire la maşinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară (23%), autonomia limitată (16%) şi preţul ridicat (15%).
În celelalte ţări europene analizate, autonomia limitată reprezintă principalul motiv de reticenţă – Franţa (25%), Germania (24%), Italia (22%), Polonia (22%), Austria (21%), Belgia (21%), Spania (21%), Marea Britanie (21%). Consumatorii europeni care încă preferă motoarele clasice aşteaptă ca autonomia motoarelor electrice să crească pentru a îşi schimba opţiunea.
Cei mai mulţi români plănuiesc să îşi încarce maşina electrică acasă (49%), dar aproape la fel de mulţi (45%) spun că vor să apeleze la staţiile publice de încărcare. În alte ţări europene, procentul celor care vor să îşi alimenteze maşina electrică acasă creşte la 81% în Marea Britanie, 71% în Austria sau 70% în Germania.
Studiul Deloitte Global Automotive Consumer Study 2022 a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de ţări din întreaga lume, dintre care peste 11.000 din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, România, Spania şi Marea Britanie.
Sursa: DCNEWS.ro
Actualitate
Șoferii beți sau drogați ar putea râmâne pietoni până la 10 ani: Ce prevede noul proiect de lege
Șoferii beți sau drogați ar putea râmâne pietoni până la 10 ani: Ce prevede noul proiect de lege
Conducătorii auto depistaţi sub influenţa drogurilor sau alcoolului ar putea râmâne fără dreptul de a conduce pe o perioadă de până la 10 ani, potrivit unui proiect de lege depus joi de senatorul PSD Robert Cazanciuc.
Senatorul PSD Robert Cazanciuc a declarat, în urma depunerii proiectului de lege, că acesta este menit să prevină și să combată, cu o mai mare doză de fermitate și eficiență, fenomenul șoferilor prinși drogați și băuți la volan. În cadrul proiectului de elge sunt vizate mai multe legi care operează în domeniul combaterii traficului de droguri.
Astfel, dreptul de a mai conduce vehicule pe drumurile publice, punând în pericol viața și integritatea pietonilor și a celorlalți participanți la trafic, va fi interzis pe o perioadă de până la 10 ani în cazul depistării şoferilor sub influenţa drogurilor sau alcoolului. În plus, pedeapsa cu închisoarea nu va mai putea fi amânată.
„Se vor majora pedepsele privind şi finanţarea faptelor ce au legătură cu traficul şi consumul de substanţe psihoactive. Produsele psihoactive, mijloacele de producere a lor, banii, valorile sau orice alte bunuri dobândite prin valorificarea produselor vor fi confiscate”, precizează senatorul PSD într-o postare pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, folosirea minorilor în derularea de operaţiuni cu substanţe psihoactive va fi o circumstanţă agravantă în săvârşirea infracţiunilor privind traficul de droguri. Și dacă în forma aflată în vigoare a legii se pedepseau doar faptele menționate, noul proiect iniţiat de senatorul Robert Cazanciuc și deputata Diana Tuşa, ambii din partea PSD, se va pedepsi şi tentativa.
„Va fi redusă la maxim durata în care consumatorii vor intra în programe de consiliere pentru a evita tragedia de la 2 Mai, al cărei autor a refuzat, la 17 ani, să urmeze asistenţa de specialitate. Punerea la dispoziţie, cu ştiinţă, cu orice titlu, a unei locuinţe sau a unui local ori a oricărui alt loc amenajat, în care are acces publicul, pentru consumul fără drept de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive ori tolerarea consumului fără drept în asemenea locuri, precum şi tolerarea consumului, fără drept, de produse susceptibile a avea efecte psihoactive, de către proprietarul, chiriaşul sau administratorul unui imobil aflat în stare de degradare, dezafectat ori în construcţie se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani şi interzicerea unor drepturi”, se arată într-o prevedere nou introdusă în art. 19 al Legii 194/2011.
Noua lege mai arată că „administrarea sau remiterea, fără reţetă medicală, de produse susceptibile a avea efecte psihoactive unei persoane” şi „îndemnul la consumul fără drept de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, prin orice mijloace”, se pedepsesc cu închisoare de la 1 la 5 ani, respectiv cu închisoare de la 3 luni la 2 ani. Finanţarea în orice mod a săvârşirii faptelor menţionate se sancţionează cu pedepsele prevăzute de lege pentru acestea, limitele speciale ale acestora majorându-se cu o treime.
Dacă faptele prevăzute la art. l6 („fapta persoanei care, fără a deţine autorizaţie eliberată în condiţiile prezentei legi, efectuează fără drept operaţiuni cu produse ştiind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani şi interzicerea unor drepturi, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă”) au avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este închisoarea de la 15 la 25 de ani.
Senatul va fi prima Cameră care va dezbate această propunere legislativă.
Sursa: dailybusiness.ro
Actualitate
Toamna se lasă așteptată în România: Temperaturile vor crește în următoarele zile, în toată țara
Toamna se lasă așteptată în România: Temperaturile vor crește în următoarele zile, în toată țara
Temperaturile scăzute resimțite de români în cursul dimineților nu sunt de durată, iar toamna întârzie să își facă apariția în țara noastră. Astfel, temperaturile vor suferi o creștere în zilele următoare, anunță Elena Mateescu, directorul ANM.
„Vorbim de o răcire a vremii în special în jumătatea nordică a țării, acolo unde astăzi, mai ales în regiunile nordice, inclusiv Maramureș sau Nordul Moldovei, maximele nu vor mai depăși 18-19 grade. În sudul țării e posibil sa avem maxime apropiate de cele ale unei zile de vară 24-25 de grade, inclusiv în Capitală”, a anunțat Mateescu la Realitatea Plus.
Potrivit specialistului ANM, de mâine vom asista la o ușoară încălzire a vremii, astfel că până la sfărșitul acestei săpămâni vremea va fi mai caldă decât în mod obișnuit pentru prima decadă a acestei toamnei.
„Dacă astăzi vom consemna valori de la 18 până la 24,25 de grade, mâine deja mai câștigăm un grad-două, pentru ca mijlocul săptămânii să aducă din nou 27-28 de grade”, a declarat meteorologul.
Cât despre precipitații, șefa ANM spune că vorbim despre „cantități deficitare pentru această săptămână”.
Sursa: stiripesurse.ro
Actualitate
Noile norme de poluare Euro 7, propuse de Comisia Europeană: Cât de drastice sunt
Noile norme de poluare Euro 7, propuse de Comisia Europeană: Cât de drastice sunt
Pentru moment, europarlamentarii din mai multe state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au respins adoptarea regulamentului propus inițial de Comisie, care prevede standarde anti-poluare dure. Specialiștii spun că noile norme ar fi dus la creșterea costurilor pentru mașinile noi și ar fi pus în pericol fabricile europene.
Femeie: „Sunt foarte multe mașini vechi care poluează foare mult.”
Influențați de cele mai multe ori de tipul mașinii pe care o conduc, șoferii au argumente diferite referitoare la normele de poluare. Pentru moment, cei cu mașini mai vechi mai au timp la dispoziție să își schimbe autoturismul.
Potrivit propunerilor Comisiei Europene din 2025, noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină cu modificări inclusiv la sistemul de frânare.
Autoritățile și-au propus să scadă cu o treime nivelul de noxe care vin de la cauciuri și de la frâne. Noile reguli vin cu praguri noi și pentru emisiile de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel.
Propunerile au fost criticate de producătorii auto, care spun că asta ar duce automat și la o scumpiere a mașinilor.
Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „Dacă s-ar aplica în faza cea mai pură, costurile ar fi undeva la 2.000 de euro pe vehicul, aici nu trebuie să vorbim de vehicul ci și de componente – sistem de eșapament, sistemul de alimentare cu combustibil.”
Pe de altă parte, spun specialiștii, noile reguli adoptate ar scădea competitivitatea mașinilor europene, în detrimentul celor produse în China, mai ales că guvernul de la Beijing subvenționează industria.
Vlad Botoș, europarlamentar: „Sunt și lucruri bune. Se prelungește perioada în care mașinile trebuie să se conformeze acestor reguli crescând până la 10 ani față de 100 de mii de kilometri și 5 ani cu era la Euro 6. Se stabilesc reguli privind durata de viață a bateriilor instalate. ”
Europarlamentarii din mai multe țări membre au respins propunerile Comisiei Europene pentru introducerea noilor norme EURO -7.
Alin Mituța, europarlamentar: „Noi în Parlament și în Consiliu considerăm că nu ar trebui să scădem încă din nou noxele care vin de la gazele de eșapament de la mașini cu motor clasic pentru că am luat decizia să renunțăm la mașinile cu motor clasic.”
Conform INS, la finalul celui de-al doilea trimestru din acest an, cele mai multe autoturisme din România aveau normă de poluare EURO 4, adică peste 3 milioane din cele 9,5 miloane care erau înregistrate.
Uniunea Europeană și-a propus reducerea până în 2030 cu 55% a emisiilor de la autoturisme și cu 50% de la camioneta față de nivelul din 2021.
De asemenea, din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită dioxid de carbon. Normele la care lucrează în acest moment autoritățile europene ar urma să intre în vigoare de anul viitor.
-
Opinii - Comentariiacum 12 ore
2 octombrie: Sfântul Sfinţit Mucenic Ciprian şi Sfânta Mucenică Iustina. Cum a fost adus un mare vrăjitor la credinţa creştină de către o fecioară
-
Actualitateacum 21 de ore
Avem cu ce ne mândri: România, pe locul 2 în UE la episoadele de băut intens
-
Ştirea zileiacum 24 de ore
FOTO| O șoferiță din Alba a provocat un accident la ieșirea din Sibiu și a ajuns la spital: Cum s-a întamplat totul
-
Ştirea zileiacum 8 ore
LIVE VIDEO| Începutul anului universitar 2023-2024, la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia: Sute de studenți fac primii pași spre învățământul superior
-
Sportacum 10 ore
Liga 4: CIL Blaj, 7 din 7, CS Zlatna – pierde la „masa verde” | Limbenii Limba, prima victorie! Viitorul Sântimbru – succes clar la Șugag
-
Actualitateacum 23 de ore
ANGAJĂRI la STAT 2023: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 01 octombrie 2023. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS