ANAF: Firmele vor putea să-şi depună online declaraţiile fiscale. Se extinde spaţiul virtual online
ANAF – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală extinde serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) pentru toţi contribuabilii. Pe lângă persoanele fizice şi firmele dar şi PFA-urile, pot opta să primească prin mijloace electronice, acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central, precum şi alte documente, dacă accesează spaţiul virtual. La rândul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal declaraţiile fiscale, contractele de cedare a folosinţei bunurilor precum şi diverse cereri sau sesizări, anunţă Fiscul.
Ce acte se pot transmite
- declaraţiile fiscale, contractele de cedare a folosinţei bunurilor, precum şi diverse cereri sau sesizări
- actele administrative fiscale: decizii de impunere, decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecţiei fiscale;
- actele de executare (somaţii)
- acte emise de MFP – ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, inştiinţări, aviz de inspecţie fiscală etc;
- documentele sau alte acte emise de MFP – ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit, certificatul de cazier fiscal;
- informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entităţi fără personalitate juridică;
- diverse cereri adresate MFP – ANAF: cerere de informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală (cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări de informaţii publice etc);
- „Buletinul informativ„, care conţine informaţii publice atât cu caracter fiscal, cât şi nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunţuri de valorificare a bunurilor, anunţuri de achiziţii de bunuri şi servicii, etc.).
Cum te înregistrezi online
- Pentru înrolarea în Spaţiul Privat Virtual (SPV) , persoanele juridice, entităţile fără personalitate juridică, împuterniciţii persoanelor fizice, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere care în relaţia cu organul fiscal se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de Înregistrare completează un formular electronic şi se identifică electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.
- persoanele fizice trebuie să completeze online un formular într-o pagină web securizată (https) şi, din motive de securitate şi protecţie a datelor personale, să-şi certifice identitatea prin indicarea unei informaţii fiscale cunoscute numai de ANAF şi persoana respectivă, aşa cum este cerută de aplicaţia informatică, respectiv numărul de înregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele său.
- În cazul în care contribuabilul nu este în posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesară deplasarea la ghişeul oricărui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate.
Serviciile de comunicare electronică oferite prin SPV sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.
Cele mai utilizate tipuri de declaraţii fiscale pentru ANAF:
- Declaraţia 100 – Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat
- Declaraţia 101 – Declaraţie privind impozitul pe profit
- Declaraţia 112 – Declaraţie privind obligaţiile de plată a CAS, CASS, impozit pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate
- Declaraţia 120 – Decont privind accizele
- Declaraţia 300 – Decont TVA
- Declaraţia 390 – Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri
- Declaraţia 394 – Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional
- Declaraţia 710 – Declaraţie rectificativă
DE REŢINUT: Toate declaraţiile, actele şi cererile care trebuie depuse la Fisc de către persoanele fizice sau juridice pot fi depuse online cât şi în scris la sediile ANAF, cel puţin până la o nouă decizie în acest sens a instituţiei.
Certificatele digitale se obţin de la firme specializate, acreditate, care pot fi găsite în Registrul furnizorilor de servicii de acreditare.
Sursa: hotnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România, în prezent, aproape de situația economică din 2023, a Argentinei. Guvernul Bolojan a ales calea cea mai grea
România, în prezent, aproape de situația economică din 2023, a Argentinei. Guvernul Bolojan a ales calea cea mai grea Fostul ministru al Economiei, Claudiu Năsui, a explicat joi, 10 iulie 2025, într-o postare în mediul online, cum a reușit Javier Milei să salveze economia Argentinei, la finele anului 2023. Citește și: Radu Georgescu: „România are […]
Incredibil, dar adevărat: „Spor de femeie”, încasat de bărbații din Consiliului de Administrație al unei companii de stat
Incredibil, dar adevărat: „Spor de femeie”, încasat de bărbații din Consiliului de Administrație al unei companii de stat În urma unei descoperiri halucinante, Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a anunțat joi, 10 iulie 2025, la Antena3 CNN, că a trimis Corpul de Control la Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie (SAPE), o companie aflată în […]
„Toţi pe front, nimeni în fotoliu” – Deputaţii şi senatorii, trimiși ”la arme” în caz de mobilizare, stare de asediu sau război, ca orice alt cetăţean român. Propunere legislativă
„Toţi pe front, nimeni în fotoliu” – Deputaţii şi senatorii, trimiși ”la arme” în caz de mobilizare, stare de asediu sau război, ca orice alt cetăţean român. Propunere legislativă În caz de mobilizare, stare de asediu sau război, deputaţii şi senatorii au aceleaşi obligaţii militare ca orice alt cetăţean român, urmând a fi concentraţi sau […]