AJUTOARE de URGENȚĂ pentru evacuații din ”Turturica” – 400 de lei pentru cine are contract de închiriere sau 300 de lei pentru cei cu declarație notarială de primire în spațiul locativ
După lungi discuții privind actele pe care persoanele evacuate din blocul ”Turturica” trebuie să le depună pentru a primi ajutorul de urgență promis de primărie, Consiliul Local Alba Iulia a aprobat acordarea a două tipuri de sume: 400 lei/familie (persoană singură)/lună pentru cei care aduc un contract de închiriere și 300 de lei/familie (persoană singură)/lună, pentru cei care vor avea doar o declarație notarială de primire în spațiul locativ.
Ajutoarele sunt acordate pe o perioadă de 6 luni, cu posibilitate de prelungire în cazurile speciale.
Asa cum am prevăzut într-un articol anterior, (CITEȘTE: Ce documente vor trebui să depună evacuații din ”Turturica” pentru a primi cei 400 de lei lunar? FOARTE PUȚINI dintre ei vor îndeplini condițiile) discuțiile din ședința CL s-au purtat mai mult pe tema dificultăților pe care potențialii beneficiari ar putea să le aibă în obținerea unui contract de închiriere, având în vedere că în prezent mare parte dintre aceștia s-au mutat pe la prieteni și rude din cartierul Lumea Nouă, unde foarte puțini au acte de proprietate și pot încheia un astfel de contract. Iar asta, fără să se mai pună la socoteală obligația declarării banilor obținuți din chirie la FISC, pentru impozitarea sumelor.
În final s-a convenit că solicitanții de ajutor de urgență pot depune la dosar și o declarație de primire în spațiul locativ (în situația aceasta suma primită fiind mai mică – 300 de lei), însă a rămas neclar dacă notarul va accepta să întocmească această declarație, dacă solicitantul nu prezintă dovada că deține spațiul respectiv.
Potrivit documentației care însoțește proiectul de hotărâre, printre cerințe se află și prezentarea altor acte – spre exemplu Carte de Identitate valabilă, cu domiciliul/reşedinţa în Alba Iulia sau dovadă că beneficiarul și-a achitat obligaţiile de plată la bugetul local – însă consilierii au considerat că acestea sunt ușor de obținut și nu vor constitui o piedică în întocmirea dosarului.
Pentru a beneficia de ajutorul de urgență, solicitanții trebuie să depună dosarele la sediul Direcției de Asistență Socială din subordine Primăriei Alba Iulia, până la data de 30 noiembrie 2017.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Sistemul de parcare cu plată din Cugir, într-o variantă actualizată: Multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile
Sistemul de parcare cu plată din Cugir, într-o variantă actualizată Începând cu 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local. Scopul acestor ajustări este de a face sistemul […]
AJPIS Alba: Contribuția la sănătate de 10%, reținută automat din indemnizațiile lunare. Beneficiarii rămân asigurați în sistemul public de sănătate fără demersuri suplimentare
AJPIS Alba: Contribuția la sănătate de 10%, reținută automat din indemnizațiile lunare. Beneficiarii rămân asigurați în sistemul public de sănătate fără demersuri suplimentare AJPIS Alba a transmis luni, 4 august 2025, o serie de clarificări privind menținerea calității de asigurat în sistemul public de sănătate pentru anumite categorii de beneficiari de prestații sociale. Agenția Județeană […]
Bărbat de 38 de ani, din Sălciua, fără permis, cu un ATV neînmatriculat, pe DN 75: Cum l-au identificat polițiștii
Bărbat de 38 de ani, din Sălciua, fără permis, cu un ATV neînmatriculat, pe DN 75 Un bărbat din Sălciua a condus fără permis un ATV neînmatriculat pe Drumul Național 75. Citește și: ACCIDENT la Arieșeni: Doi tineri de 18 și 20 de ani răniți după ce au intrat cu un ATV în zidul unei […]