FOTO: Peste 10 kilometri de drum urmează să fie modernizat în Roșia Montană: Primăria a primit undă verde din partea APM Alba
FOTO: Peste 10 kilometri de drum urmează să fie modernizat în Roșia Montană: Primăria a primit undă verde din partea APM Alba
Primăria Roșia Montană se pregătește să modernizeze patru drumuri comunale cu o lungime totală de aproape 11 kilometri. Este vorba despre DC 146, DC Coasta Henții, DC Hondru Curături – tronosnul 1 și tronsonul 2.
Starea actuală a drumurilor este una necorespunzătoare pentru desfășurarea circulației în condiții normale, cu defecțiuni ale suprafeței de rulare și ale complexului rutier frecvente și pe suprafețe extinse.
Conform documentației, următoarele drumuri urmează să fie modernizate:
Drumul comunal DC 146, își are începutul tronsonului proiectat în centrul istoric Roșia Montană, zona Casina, și sfârșitul tronsonului proiectat în satul Gârda Bărbulești, având o lungime proiectată de 3,15 km.
Drumul local Coasta Henții, pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului din satul Coasta Henții și urcă pe versanții abrupți ai dealului Coasta Henții și Dăroaia, având o lungime proiectată de 2,10 km.
Drumul local Hondru Curături – Tronson I, pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului și după aproximativ 200 m se bifurcă, o ramură (dreapta) urcă pe versanții abrupți ai dealului Curaturi, până în zona de izvoare a Văii Uliului, până la limita administrativă cu orașul Câmpeni, iar cealaltă ramificație (stânga) urcă pe versanții abrupți ai dealului Curaturi, aproape de limita administrativă a orașului Câmpeni, având o lungime proiectată de 3,95 km.
Citește și: Două drumuri locale din comuna Bucium urmează să fie modernizate: Licitația de peste 3,2 milioane de lei, lansată pe SEAP
Drumul local Hondru Curături – Tronson II, pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului și urcă pe versanții abrupți ai dealului Curaturi, până în zona de izvoare a Văii Henții, până la cca. 500 de metri de limita administrativă cu comuna Sohodol, având o lungime proiectată de 1,75 km.
Pentru modernizarea drumului comunal DC 146 (km 0+000 – km 0+390), sector de drum situat în zona istorică Casina și zona istorică Berg, se va prevedea o structură rutieră suplă formată din următoarele straturi:
– 10 cm strat de formă din balast;
– 20 cm strat inferior de fundație din balast;
– 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
– 3…5 cm substrat de nisip pilonat;
– 10…12 cm pavaj din piatră naturală;
Pentru modernizarea drumului comunal DC 146 (km 0+390 – km 3+150) și drumurile locale Coasta Henții (km 0+000 – 1+750) și Hondru Curaturi Tronson I și tronson II:
– 15 cm strat de formă din balast;
– 20 cm strat inferior de fundație din balast;
– 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
– 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu pietriș concasat;
– 4 cm strat de uzură din beton asfaltic.
Acostamentele se vor realiza din aceeași structură rutieră ca și partea carosabilă.
Citește și: FOTO | Se lucrează cu motoarele turate la maxim la Școala Gimnazială nr. 3 din Cugir: Când vor fi finalizate lucrările de reabilitare
Pentru modernizarea drumului local Coasta Henții (km 1+750 – km 2+100), sector de drum situat în zona cu declivități excepționale, se va prevedea o structură rutieră suplă formată din următoarele straturi:
– 15 cm strat de formă din balast;
– 20 cm strat inferior de fundație din balast;
– 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
– 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu pietriș concasat;
– 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată.
Drumurile laterale ce se vor amenaja sunt în număr de 17, și se vor amenaja pe o lungime de cca. 10…15,0 m și o lățime de 3,5 m a platformei cu aceeași structură rutieră cu cea a drumurilor prezentă pe tronsonul respectiv de drum.
Citește și: Comuna Vadu Moților va avea primărie nouă: Licitația de peste 1,3 milioane de lei, lansată pe SEAP
Deoarece drumurile au fost proiectate cu o parte carosabilă de 2,75 m și o platformă de 3,5 m, au fost prevăzute 51 stații de încrucișare. Acestea au o lățime de 2,75 m, o lungime de 10,0 m….15 m și pene de racordare de 2 x 5,0 m și vor fi amenajate cu o structură rutieră nouă, ca și a drumului comunal prezentă tronsonul respectiv de drum.
Proiectul are o valoare totală de peste 22 de milioane de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum 2 zile
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan