Protestul cetățenilor din Apuseni a dat roade: A fost lansată licitația de peste 11 milioane de lei pentru reparația drumului național DN 74A
Protestul cetățenilor din Apuseni a dat roade: A fost lansată licitația de peste 11 milioane de lei pentru reparația drumului național DN 74A
După mai bine de doi ani de la inundațiile pe râul Abrudel, care au afectat structura de rezistență a drumului național DN 74A în mai multe zone, între Abrud și Câmpeni, CNAIR a scos la licitație contractul pentru lucrările de reparații.
Licitația a fost lansată în SEAP de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Locale (DRDP) Cluj. Contractul se referă la o porțiune de câteva sute de metri, aflată la limita teritorială dintre orașele Abrud și Câmpeni, unde corpul DN 74A a fost afectat în trei locuri.
Locuitorii din zonă au solicitat autorităților, în mai multe rânduri, efectuarea reparațiilor, având în vedre pericolul pentru traficul rutier. Recent, a fost organizat și un marș de protest cu mașini până la Alba Iulia, unde a avut loc o întâlnire la Instituția Prefectului Alba.
Valoarea estimată a contractului de lucrări se ridică la 11,65 de milioane de lei, fără TVA. Obiectul contractului îl reprezintă execuția lucrărilor pentru ,,Protejarea corpului și a platformei drumului pe DN 74A km 8+350, km 8+570, km 8+650”.
Citește și: Protest spontan al cetățenilor din Munții Apuseni: Moții cer reabilitarea drumului național DN 74
Potrivit caietului de sarcini, vor avea lucrări specifice de drum ce constau în realizarea părții carosabile, a acostamentului și amplasarea de parapet. Pentru asigurarea stabilității corpului drumului se vor executa lucrări de drenarea și scurgere a apelor și lucrări de consolidare cu structură de sprijin formată din coloane forate.
DN 74A are o lungime de 11 kilometri și face legătura între DN 74 și DN75, respectiv între orașele Abrud și Câmpeni. Viitura din 15-16 iulie 2021 produsă pe râul Abrud a afectat stabilitatea terasamentului drumului prin erodarea acestuia.
De asemenea, lucrările de utilități executate în vara anului 2022 pe partea dreaptă a drumului a favorizat infiltrarea apelor din precipitații în corpul drumului.
Lucrările de sprijinire prin piloți forați vor fi realizate în toate cele trei zone, pe o lungime totală de 150 de metri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
O nouă performanță a elevei Damaris Vasinc, de la Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș: Premiul I la etapa județeană a Concursului „Memoria Holocaustului” și calificare la etapa națională
O nouă performanță a elevei Damaris Vasinc, de la Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș: Premiul I la etapa județeană a Concursului „Memoria Holocaustului” și calificare la etapa națională Damaris Vasinc elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național Lucian Blaga din Sebeș s-a calificat la etapa națională a Concursului „Memoria Holocaustului”, după ce a obținut […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Martorii de bord – Care sunt cele mai importante semne din tabloul de bord al maşinii
-
Sănătatea și naturăacum 3 zile
Efectele miraculoase ale ceaiului negru: Ajută la slăbit, combate ridurile și menține dantura sănătoasă
-
Actualitateacum 15 ore
Micii producători, taxați de la 1 iulie 2024 pentru transportul propriilor produse la piață: Noul impozit este impus de ANAF
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
15 Mai: Ziua Naţională a Medicului Veterinar
-
Opinii - Comentariiacum 21 de ore
16 mai – Cuviosul Teodor cel Sfințit, un mare sfânt al cărui nume îl poartă foarte mulţi români
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
13 mai: Sfânta Glicheria. Povestea muceniței aruncată la fiare sălbatice, pentru că a refuzat să aducă jertfe idolului lui Zeus. Din moaștele ei a izvorât mir tămăduitor, care vindeca toate bolile