Modele de SUBIECTE Evaluare Națională 2023 la clasa a II-a: SUBIECTELE primite anul trecut. Testarea începe pe 9 mai
Modele de SUBIECTE Evaluare Națională 2023 la clasa a 2-a: SUBIECTELE primite anul trecut. Testarea începe pe 9 mai
Evaluarea Națională la clasa a II-a începe în data de 9 mai, cu proba scrisă la Limba română, potrivit calendarului oficial.
Citește și: EVALUARE NAŢIONALĂ 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME, la română și matematică pentru elevii de clasa a 8-a din anii trecuți: 2018, 2019, 2020, 2021, 2022
În aceeași zi este organizată și proba scrisă la Limba maternă. Proba de citit la Limba română are loc pe 10 mai, iar elevii de clasa a II-a vor susține proba la Matematică pe 11 mai. Vezi mai jos, în articol, ce timp de lucru au elevii care susțin evaluările naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a și care este structura subiectelor.
Subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii la evaluările naționale de anul trecut:
Click pentru: Evaluarea Națională 2023 la Clasa a II-a Subiecte Limba română – scris
Click pentru: Evaluarea Națională 2023 la Clasa a II-a Subiecte Limba română – citit – clasa a II-a
Click pentru: Evaluarea Națională 2023 la Clasa a II-a Subiecte Matematică
- Metodologia din 12 ianuarie 2016 este cea care stabilește cum se organizează și cum se desfășoară evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a.
Timpul de lucru pentru fiecare evaluare națională, conform metodologiei, este după cum urmează:
- de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;
- de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;
- de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI;
Evaluările de la finalul claselor a II-a , a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și vor ține seama de următoarele cerințe, conform metodologiei:
CITEȘTE ȘI: BACALAUREAT 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME din anii precedenți
„a) să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu;
b) să aibă un nivel mediu de dificultate.”
Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale, după cum se arată în document. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document-tip elaborat de CNEE, potrivit sursei citate.
Unde se desfășoară testul
La art. 16 din metodologie apare că sălile în care se susţine evaluarea națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării.
Structura subiectelor
La clasa a II-a, subiectele sunt structurate astfel, după cum este menționat în documentul de mai sus:
- a) primul test vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise;
- b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite;
- c) al treilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.
Pentru clasa a IV-a, elevii care au urmat cursurile în limba română vor avea testele structurate astfel:
- a) primul test vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română;
- b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.
Art. 11 – „(3) Elevilor aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile în limba maternă li se asigură testele de matematică atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română.”
La clasa a VI-a, testele elaborate sunt structurate astfel:
- a) primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Limbă şi comunicare”;
- b) al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.
Art. 12 – „(2) Elevilor aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile în limba maternă li se asigură testul care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Matematică şi Ştiinţe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română.”
Citește și: TESTE de ANTRENAMENT Evaluare Națională
Instructajul elevilor
„Înainte de începerea testului, administratorul de test realizează, într-o manieră motivantă, instructajul elevilor cu privire la proceduri şi la importanţa acestei evaluări”, conform metodologie.
Art. 16 – „(4) Fiecărui elev i se distribuie testul din ziua respectivă, pe care îşi scrie numele, prenumele şi unitatea de învăţământ.
(5) Înregistrarea şi monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de către administratorul de test.
(6) Pe durata evaluării, administratorul de test asigură respectarea ordinii şi a liniştii în sala de clasă.”
După ce se termină timpul alocat, profesorul recuperează testele de la elevi, conform procedurilor.
Ce este interzis
Se interzice administratorului de test să le ofere elevilor indicaţii referitoare la rezolvarea testelor, să facă modificări ale testelor sau să realizeze completări ale rezolvărilor testelor, după cum este menționat în metodologie.
Evaluarea testelor
Fiecare test de la clasele a II-a și a IV-a este evaluat de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă, după cum se arată în document.
Pentru clasa a VI-a, „testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă. În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formată din trei cadre didactice, două având specializările menţionate anterior, iar al treilea având specialitatea limba şi literatura maternă.”
Tot la clasa a VI-a, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.
Rezultatele elevilor
Articolul 25– „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:
a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;
b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.
(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”
Evaluarea națională de la clasa a II-a:
- Limba română scris — marți, 9 mai 2023
- Limba maternă scris — marți, 9 mai 2023
- Limba română citit — miercuri, 10 mai 2023
- Limba maternă citit — miercuri, 10 mai 2023
- Matematică — joi, 11 mai 2023
- Limba română pentru minoritățile naționale, scris-citit — vineri, 12 mai 2023
Evaluarea națională de la clasa a IV-a:
- Limba română — marți, 16 mai 2023
- Matematică — miercuri, 17 mai 2023
- Limba maternă — joi, 18 mai 2023
Evaluarea națională de la clasa a VI-a:
- Limbă și comunicare — miercuri, 24 mai 2023
- Matematică și Științe ale naturii — joi, 25 mai 2023
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act La data de 23 noiembrie 1940 a avut loc aderarea României la Pactul Tripartit. Generalul Ion Antonescu, şeful statului român între 1940-1944, a semnat, la Berlin adeziunea României la Pactul Tripartit împotriva Uniunii […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Sportacum 3 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum o zi
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918