Rămâi conectat
MA-RA-MU

Ştirea zilei

Modernizarea infrastructurii rutiere din comuna Avram Iancu: Undă verde din partea APM Alba

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Modernizarea infrastructurii rutiere din comuna Avram Iancu: Undă verde din partea APM Alba

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde pentru proiectul de modernizare modernizare a infractructurii rutiere din comuna Avram Iancu, județul Alba.

Varianta constructiva de realizare a investiţiei

Drumuri cu o bandă de circulaţie pe lungimea de 4,15km .

Structura rutiera semirigida formata din 4cm BA16(beton asfaltic), sau BAR16(beton asfaltic rutier); 6cm BAD22,4(beton asfaltic deschis), 20cm piatră spartă amestec optimal (0-63)mm, 10cm balast sau material mărunt de carieră, aşezate pe o zestre proprie de piatra si pământ în grosime de 30cm. Mixturile asfaltice se procură din zona Alba lulia şi se transportă pe o distanţă de 105 km. Această structură rutiera se adoptă şi pentru o lungime de 20 m din uliţele laterale, pe care drumul le intersectează. Acostamentele se realizează din piatra sparta amestec optimal (0-63)mm.

Sistemul de scurgere a apelor este format din rigola scafa, iar descărcarea se realizează prin podeţe tubulare tip „METALIC”cu diametrul de 600mm. în zonele unde nu exista posibilitatea amplasării podeţelor se recurge la descărcarea prin rigole carosabile dispuse transversal, aşezate pe o fundaţie din beton. Traversarea văilor se face peste un podeţ cadru tip „CADRU C3”, si un podeţ tubular tip „METALIC”cu diametrul de 1500mm.

Apărări cosolidări – anrocamente de bolovani din piatra brută 0,5-1,5 tone.

Ziduri de sprijin din gabioane cu inaltimea de 1,0 m

Lucrări accesorii: parapeti marcaje şi indicatoare de circulaţie.

Podeţele tubulare prevăzute pentru descărcarea apelor din şanţuri au diametrul tubului de 600 mm, L- 6 m si sunt in număr de 11 bucăţi.

Pentru traversarea unei ravene se va utiliza un podeţ cu diametrul tubului de 1500 mm, L – 6 m. La traversarea paraului Luminesti se amplaseaza un podeţ cadru „C3”.

Rigolele pentru preluarea apelor pluviale vor fi formate din : rigole scafa pe o lungime de 3945 m si rigole carosabile dispuse transversal pentru descărcarea apei din rigolele scafa pentru accese la proprietăţi , avand lungimea de 205 m.

De-a lungul traseului sunt necesare lucrări de aparare , consolidare pentru protejarea taluzului de rambleu si a platformei drumului împotriva eroziunii. Zidurile de sprijin sunt din zidărie dinpiatra cu mortar de ciment pe o lungime de 110 m.

Deoarece traseele drumurilor traversează râul Ariesul Mic si alte vai secundare se impune pe anumite porţiuni sa fie protejat pentru a nu fi spalata zona de rambleu. In acest sens , pe aceste porţiuni se vor executa gabioane cu inaltimea de 1 m pe o lungime de 20 m.

Arocamentele pe o lungime de 80 m se vor executa din blocuri de piatra iar prismul de arocamente se va încastra in albia văii la o adicime de 0,5 m.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

ACCIDENT rutier pe o stradă din Cugir: O persoană rănită, în urma impactului dintre două autoturisme. Trafic îngreunat

Bera Larisa

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe o stradă din Cugir: O persoană rănită, în urma impactului dintre două autoturisme. Trafic îngreunat Un accident rutier a avut loc joi, 19 decembrie 2024, în jurul orei 13.50, pe strada Râul Mic din orașul Cugir, în urma coliziunii dintre două mașini. Citește și: FOTO | ACCIDENT rutier pe centura ocolitoare a […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea