Aproximativ 40% din tineri achiziționează intenționat produse contrafăcute: Care este motivul pentru care românii aleg aceste bunuri. STUDIU InfoCons
Aproximativ 40% din tineri achiziționează intenționat produse contrafăcute: Care este motivul pentru care românii aleg aceste bunuri. STUDIU InfoCons
Aproape 40% din tinerii din România au cumpărat în mod intenționat un produs contrafăcut, și 14% au accesat conținut piratat în mod voluntar, conform unui studiu realizat în perioada 7-28 februarie, arată InfoCons.
Conform aceluiaşi studiu, 61% dintre tinerii români preferă să acceseze conţinut digital din surse legitime, faţă de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% în anul 2019.
Printre factorii ce stau la baza achiziţionării produselor contrafăcute şi a accesării conţinutului piratat se regăsesc: preţul, disponibilitatea, influenţa socială.
În ceea ce priveşte factorii care descurajează acest comportament, se află: ameninţările cibernetice, frauda cibernetică, impactul asupra mediului înconjurător.
Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăţilor Civile, lansează ediţia a treia a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), oferind o actualizare despre percepţia şi comportamentul tinerilor în ceea ce priveşte încălcarea proprietăţii intelectuale în contextul post-pandemie.
În cadrul Proiectului a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, din cele 27 de state membre UE.
„A treia ediţie a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului”, confirmă tendinţele identificate în ediţiile anterioare, oferind perspective mai amănunţite cu privire la percepţiile şi atitudiniele tinerilor.
Într-o perioadă în care comerţul online şi consumul digital au crescut semnificativ, creşterea achiziţiilor voluntare şi involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În cee ace priveşte pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conţinut provenit din surse legitime.
Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părţilor interesate, factorilor de decizie politică, cât şi educatorilor şi organizaţiilor civile în formarea iniţiativelor de conştientizare pentru a susţine alegerile informate ale tinerilor noştri cetăţeni şi consumatori”, a afirmat directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Legea mirosurilor te poate lăsa fără bani în portofel! Amenzi de 30.000 de lei pentru cei care stau la bloc pentru mirosul de mâncare gătită!
Legea mirosurilor te poate lăsa fără bani în portofel! Amenzi de 30.000 de lei pentru cei care stau la bloc pentru mirosul de mâncare gătită! Inițiatorii legii mirosurilor au explicat cum pot fi trași la răspundere cei care stau la bloc, în cazul în care ceilalți locatari se plâng de mirosul de mâncare gătită. Legea […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2025 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Paste fericit. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum o zi
SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ. Ce nu ai voie să faci în săptămâna de după Paști. Tradiții și superstiții
-
Curier Județeanacum 20 de ore
Obiceiuri în a doua zi de Paște: Tradiția stropitului fetelor de măritat ori a nevestelor este păstrata cu sfințenie în unele localități
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale