Gheorghe Damian:Transportul public local din Ciugud – un serviciu integrat, performant, în curs de definitivare, gestionat de Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local
Sentimentul pe care îl poţi avea după ce lecturezi un articol semnat de Constantin Bucea, consilier local al comunei Ciugud, este că dânsul a încălţat ghetele politice şi este pregătit să ia în crampoane orice şi pe oricine îi opune certitudini şi realizări. Dezinformarea, minciuna, afirmaţii neverificate, încercarea de a denatura adevărul în lipsa unor argumente par a-i fi mai la îndemână domnului Bucea decât adevărul, evidenţele şi sinceritatea. Ne pare rău să spunem că am fost colegi 4 ani, probabil în cel mai dinamic şi constructiv consiliu local rural de la nivelul întregului judeţ. Pentru că singurul efort al domnului Bucea, în aceşti ultimi 4 ani în care comuna Ciugud a devenit un reper de competenţă a fost să scufunde în noroiul mocirlos al politicii pătimaşe absolut orice s-a realizat. Iertată să ne fie îndrăzneala, dar suntem siguri că o eventuală analiză ne-ar arăta un profil de activist pentru care trecerea timpului nu a prescris şi nu a anulat apucăturile unui regim la care domnul Bucea s-a branşat voluntar, printr-o legătură ombilicală de care nu l-a dezlipit nici democraţia. Cu atribuţii bine stabilite în cadrul unor structuri, dornic să pună într-o lumină proastă instituţii, proiecte, organizaţii şi primari care suportă, pe lângă responsabilitatea ce derivă din funcţia pe care o deţin şi adevărate avalanşe de articole defăimătoare şi denigratoare, izvorâte în cele mai multe cazuri din nesinceritate, frustrare şi rea credinţă. Strada, casa, sala de şedinţe, vatra satului par confiscate de plăcerea de a spune şi de a face rău. Acuzaţii grandioase, atitudine ţanţoşă şi sfidătoare, acestea sunt singurele unelte de lucru pentru un consilier care participă la fiecare şedinţă cu pofta de a distruge, chiar şi cu preţul sacrificării viitorului comunei pe care o reprezintă. Deşi unii mi-au reproşat că „nu ţin minte răul”, că nu sunt consecvent în „războiul politic”, ci mai degrabă dispus să cad la pace şi reconciliere, mă simt nevoit de această dată să fac câteva precizări în legătură cu transportul public local de pe raza comunei Ciugud, acest subiect fiind tratat într-un articol al ziarului Unirea de acum câteva zile, scris de un consilier local care deşi se consideră jurnalist cu state vechi, dă încă o dată dovadă de slabă capacitate de analiză şi proastă informare. Vreau să aduc la cunoştinţa cetăţenilor comunei Ciugud şi cititorilor publicaţiei faptul că Asociaţia Intercomunitară Alba Iulia – Transport Local (A.I.D.A.-Transport Local) a fost înfiinţată iniţial de comuna Ciugud, împreună cu municipiul Alba Iulia şi comuna Sântimbru, ca membri fondatori. Comuna Ciugud nu a aderat la asociaţie, aşa cum dezinformează consilierul Bucea, ci a înfiinţat-o! Hotărârea la care face referire dl Bucea în articolul său viza aprobarea regulamentului şi a caietului de sarcini A.I.D.A – T.L. şi nu aderarea comunei la asociaţie, aceasta făcându-se cu 3 ani în urmă. În repetate rânduri i-am atras atenţia acestui consilier, sfătuindu-l să se documenteze mai bine înaintea şedinţelor sau pentru materialele de presă plătite şi concepute ca nişte „sentinţe” deoarece calitatea şi veridicitatea unui articol este direct proporţională cu calitatea morală şi recomandarea profesională a celui care-l semnează. Împreună cu aparatul de specialitate din subordinea mea am participat la elaborarea statutului şi la întreaga procedură de autorizare a asociaţiei ca şi autoritate competentă în a gestiona servicii de transport public local. Procedura de înfiinţare şi autorizare a asociaţiei a durat aproximativ 2 ani, perioadă în care am reuşit să convingem autorităţile naţionale de beneficiile abordării intercomunitare a sistemului de transport public local. În acest moment sistemul de transport este în faza de atribuire a gestiunii prin licitaţie deschisă, de către aparatul de specialitate din cadrul A.I.D.A.-T.L, urmând ca după finalizarea procedurii să fie aplicat pe raza comunei Ciugud, în toate cele 6 sate aparţinătoare comunei, fără a exclude vreunul dintre ele, aşa cum afirmă într-un derapaj total lipsit de cunoştinţă consilierul Bucea. Având în vedere prevederile legii cu privire la transportul public local şi delegarea de gestiune a acestuia către operator, procedură care presupune termene legale relativ lungi de respectat, la Ciugud situaţia creată este similară cu cea din transportul public local al municipiului Alba Iulia şi al comunei Sântimbru, în toate cazurile luându-se decizia optimă ca vechiul operator să presteze serviciile de transport până la data finalizării licitaţiei pentru gestiunea întregului sistem intercomunitar. Cu privire la preţul biletelor de transport public menţionez faptul că valoarea tichetului de transport pe rutele ce deservesc comuna Ciugud reprezintă un factor de evaluare în procedura de licitaţie, operatorul fiind stimulat astfel să scadă preţul unei curse. De asemenea, cetăţeanul din comuna Ciugud va avea posibilitatea să călătorească în orice zonă de pe raza municipiului Alba Iulia sau în localităţile învecinate achitând un singur tichet cu valoarea diminuată comparativ cu cea existentă în momentul de faţă. Un simplu exerciţiu de memorie ar trezi amintiri neplăcute pentru orice cetăţean care făcea naveta în urmă cu nu mai mult de 3 ani, între Ciugud şi Alba Iulia. Înghesuiţi, adresând rugăminţi de a se deschide geamul vara şi încercând să ne apărăm de crivăţ iarna, purtaţi de şansă până la destinaţie, tovarăşi de drum cu praful drumului, lipsa de civilizaţie şi scotocind în buzunare după bani pentru un bilet spre agonie. Confort şi civilizaţie, tranziţia spre un transport modern, nu improvizat, garanţia respectului pentru fiecare călător, asta propune AIDA-Transport Local. Sistemul de transport ce va deservi comuna Ciugud reprezintă o premieră la nivelul României, transpunând în regiune un model eficient de transport aplicat în zona metropolitană a oraşului Nantes, din Franţa şi reprezintă interesul general al locuitorilor pentru îmbunătăţirea calităţii transportului, în condiţiile unor tarife şi/sau taxe care să respecte limitele de suportabilitate ale populaţiei şi principiul „poluatorul plăteşte”, atingerea şi respectarea standardelor europene în ceea ce priveşte calitatea transportului şi protecţia mediului, precum şi creşterea capacităţii de atragere a fondurilor pentru finanţarea investiţiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară. Toate astea se construiesc cu discernământ şi responsabilitate, nu cu respingeri repetate dictate de cei ce-ţi călăuzesc destinul politic.
Deşi consilierul Bucea face referire la faptul că a fost sesizat de mai multe persoane cu privire la serviciul de transport de pe raza comunei, tind să cred că sunt minciuni sfruntate atâta timp cât la primărie nu s-a depus vreo petiţie sau sesizare în acest sens. Metodele pe care le aplică consilierul sunt lesne de înţeles prin faptul că toată activitatea sa de ales local se rezumă la acţiuni de propagandă politică pentru partidul din care face parte – PDL sau la afirmaţii defăimătoare la adresa mea, ca persoană şi ca demnitar al comunei, totul din obsesie, pentru a-mi afecta onorabilitatea. Puţini cunosc faptul că acest consilier, care ar trebui să reprezinte interesele cetăţenilor comunei, a votat împotriva instrumentării proiectului integrat finanţat de Uniunea Europeană, prin care comuna Ciugud beneficiază de fonduri pentru reţeaua de canalizare şi pentru asfaltarea tuturor străzilor din comună. Ţin să amintesc o vorbă din popor care spune astfel: „Minţile ilustre discută soluţii, minţile medii discută evenimente, iar minţile mediocre îi discută pe alţii”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918 În dupa-amiaza de 23 noiembrie, în iarna anului 1918, pe Câmpia Libertăţii de la Blaj, un aparat de zbor pilotat de un erou trecut apoi în uitare şi […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii