VIDEO/ Autostrada Sebeș-Turda: Prima tură oficială pe lotul 3. Inspecția CNAIR pentru recepția lucrărilor de la Aiud la Decea
În cadrul inspecției efectuate de o echipă a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), marți dimineața, pe Autostrada Sebeș-Turda, s-a efectuat prima tură oficială pe lotul 3, cu o lungime de 12,5 kilometri, care se întinde de la Aiud la Decea.
Oficialii CNAIR sunt prezenți aici pentru efectuarea recepției lucrărilor la acest tronson de autostradă. În urma inspecției se va întocmi un raport care, dacă va fi pozitiv, va permite deschiderea circulației peste câteva zile.
În decembrie 2017, CNAIR a explicat de ce a amânat deschiderea Autostrăzii Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4.
„Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi.
Principala problemă identificată este nerespectarea de către Antreprenor a propriului proiect tehnic de construcţie a căilor de rulare pe pod. Un alt element care a făcut imposibilă recepţia lucrărilor este reprezentat de existenţa unor zone cu exces de bitum. Aceste zone sunt foarte periculoase, în special pe timp de ploaie şi în perioada iernii deoarece nu asigură aderenţa minimă a pneurilor la suprafaţa de rulare”, conform CNAIR.
Autostrada Sebeş-Turda face legatura dintre Autostrada A1 şi Autostrada A3.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanțate din fondul de coeziune, 85%, și bugetul de stat – 15%.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Nicolae Ciucă, președintele PNL, și-a dat demisia după eșecul de la alegerile prezidențiale 2024
Nicolae Ciucă, președintele PNL, și-a dat demisia după eșecul de la alegerile prezidențiale 2024 După eșecul de la alegerile prezidențiale 2024, turul I, Nicolae Ciucă și-a dat demisia din funcția de președinte al PNL. Președintele PNL, Nicolae Ciucă, și-a dat demisia de onoare după eșecul de la alegerile de duminică, 24 noiembrie, când nu a […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918