(P) Emil-Anton COMŞA propune susţinerea brandului Alba Iulia
Proiectele propuse în această campanie pentru locuitorii municipiului Alba Iulia sunt în măsură să stârnească interesul major al colectivităţii pentru dezvoltarea viitoare. Acestea sunt subscrise necesităţii reafirmării municipiului Alba Iulia ca o adevărată Capitală a Comunităţilor Europene.
În ultimii ani au fost încununate de succes proiectele de punere în valoare a Cetăţii Alba Carolina, cel mai important edificiu militar din sud estul Europei, efort răsplătit cu acordarea în 2012 a titlului de Destinaţie de Excelenţă, în proiectul European EDEN, după Primul Congres Internaţional de Turism Rural desfăşurat în 2011 în Alba Iulia.
Puţine oraşe din lume se pot afişa cu o istorie atât de valoroasă privind dezvoltarea comunităţilor europene aşa cum o poate face Municipiul Alba Iulia şi zona metropolitană – Cealaltă Capitală:
– Dacii Apuli au construit o importantă zonă fortificată la confluenţa a trei râuri importante: Mureş, Sebeş şi Ampoi;
– Romanii au construit cel mai important centru militar economic Apulum, devenit apoi Gyulafehervar-Bălgrad-Karlsburg, astăzi Alba Iulia;
– Alba Iulia a fost Centrul Bisericilor Transilvaniei unde au fost creştinaţi şi regi ai Ungariei;
– Alba Iulia a fost Capitală Regală la 1199;
– Alba Iulia a fost Prima capitală a trei provincii româneşti (1584-1600);
– Alba Iulia a fost Capitala principatului Transilvaniei (1542-1690);
– Alba Iulia a fost Centrul Învăţământului transilvănean, 1622 Academia Gabriel Bethlen;
– Alba Iulia a fost unul dintre centrele monetare importante ale Europei Centrale;
– La 1 Decembrie 1918 prin Declaraţia de la Alba Iulia s-a consfinţit Marea Unire;
– La 15 Octombrie 1922 în Alba Iulia avea loc Unirea tuturor provinciilor istorice ale României sub sceptrul aceluiaşi monarh.
Utilizarea brandului care cuprinde cetatea metropolitană – Vauban, reiterează mesajul de apartenenţă a Cetăţii la clubul select format de oraşele istorice.
Regenerarea urbană în Zona Metropolitană a Municipiului Alba Iulia trebuie asociată acestui brand:
1. Alba Iulia – Metropolitan EDEN – Reabilitarea clădirilor şi a infrastructurii metropolitane;
2. Dezvoltarea economică bazată pe turism şi servicii asociată proiectului strategic de dezvoltare metropolitană;
3. Mediul social şi înconjurător asociat strategiei de dezvoltare metropolitane.
Emil-Anton COMŞA propune şi susţine Alba Iulia Smart City
Locuitorii municipiului Alba Iulia s-ar putea bucura de o excelentă oportunitate de a implementa o strategie de dezvoltare susţinută guvernamental, în pregătirea aniversărilor din anul 2018.
Acest proiect gigantic implică şi un efort civic colectiv prin alinierea proiectelor individuale la acest proiect de dezvoltare prin transformare a municipiului Alba Iulia:
1. În Alba Iulia se iau deciziile în mod inteligent, pe baza unor seturi de date extrem de voluminoase obţinute din senzoristică, obţinute din experienţele de zi cu zi ale oamenilor, din tot ceea ce se poate obţine ca dată pentru a lua decizii inteligente… ;
2. Alba Iulia are mult mai multe muzee… ;
3. Alba Iulia are mii de locuri de cazare şi parcare… ;
4. Alba Iulia are canale navigabile… ;
5. Alba Iulia are mii de locuri de muncă bine plătite… etc.
Parteneriatele public privat vor juca un rol esenţial în implementarea acestor proiecte care implică întreaga comunitate. Vor fi înfiinţate noi servicii cum ar fi Serviciul pentru Promovare şi Informare turistică care presupune:
– realizarea şi susţinerea unei reţele de puncte de informare turistică pe raza municipiului;
– realizarea, întreţinerea şi difuzarea pe Internet a bazei de date turistice pentru vizitatori, structuri turistice şi de agrement, instituţii de cultură, educaţie şi administraţie locală;
– conceperea, editarea şi difuzarea de lucrări de specialitate cu caracter informativ din domeniul turismului şi pe suport scris, audio-video şi digital: „broşuri, pliante, ghiduri, albume, hărţi, cataloage, casete audio, filme documentare şi alte materiale”
– conceperea, amplasarea de sisteme de panotaj local şi periurban;
– organizarea de manifestări expoziţionale de turism pe plan local şi regional şi de activităţi generale de marketing intern şi extern;
– crearea de oportunităţi sporite pentru evenimente culturale şi comunităţi neconvenţionale;
– organizarea de manifestări culturale cu caracter local, naţional şi internaţional: „congrese, festivaluri, târguri, concursuri şi expoziţii etc.”
Serviciile publice existente vor fi modernizate, iar multe activităţi vor fi externalizate:
1. Putem utiliza puterea şi experienţa cetăţenilor în vârstă în proiectul de oraş inteligent?
2. Poate oraşul inteligent să ne elibereze de corupţie?
3. Beneficiarii principali ai oraşului inteligent sunt cei săraci şi nevoiaşi?
4. Putem da gratuit educaţie şi sănătate de calitate la „cetăţenii inteligenţi” în proiectul de oraş inteligent?
Răspunsul este cu siguranţă DA. Acestea Nu sunt numai întrebări. Acestea sunt sugestii preţioase. Nu numai guvernul, noi toţi trebuie să gândim şi să punem în aplicare aceste sugestii. Dacă aceste sugestii vor fi implementate în oraşul nostru – Alba Iulia, vom fi cu siguranţă „Smart”…
Susţine Brandul Alba Iulia Smart City
Obţinerea mandatului ca independent este un exerciţiu meritoriu şi important pentru orice democraţie. Conceptualizarea şi punerea cu succes în practică a două importante branduri pentru judeţul Alba, Târgul Naţional de Turism Rural din Albac în 2005 şi Clusterul Transylvania – Lands în 2014 sunt cele mai bune exemple de implicare civică a lui Emil-Anton COMŞA în dezvoltarea comunităţii.
Efortul de a prezenta o alternativă viabilă de proiecte comunitare este remarcabil şi trebuie susţinut aproape cu orice preţ prin efort civic colectiv!
Publicitate electorală, candidat independent Emil-Anton COMŞA
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă Bogdan Dogar, USR Alba: Finalul de an găsește administrația locală într-o veritabilă haiducie bugetară
Comunicat de presă Bogdan Dogar, USR Alba: Finalul de an găsește administrația locală într-o veritabilă haiducie bugetară Luăm împrumut și nu ne rugăm de nimeni pare să fie motto-ul administrației Pleșa. Astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare, organizată online, fără ca publicul și cetățenii să fie martori ai ineficienței administrative, fără o dezbatere serioasă, datoria […]
Secțiune Articole Similare
-
Curier Județeanacum 20 de ore
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfântul Daniel 2024. Viața Sf Daniel și semnificația numelui
-
Curier Județeanacum o zi
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Sfântul Daniel 2024: URARI, FELICITARI și SMS-uri de LA MULȚI ANI pe care le poți trimite celor dragi
-
Actualitateacum 12 ore
De ce se taie porcul pe 20 decembrie, de IGNAT. Tradiții și obiceiuri
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
17 decembrie 2024: Creștinii ortodocși îl sărbătoresc pe Sfântul Daniel. Rugăciunile proorocului și a celor trei tineri aruncați în cuptor