FOTO: Elevii din Abrud au experimentat pentru o zi ce înseamnă un loc de muncă în programul Job Shadow Day – ediţia a XIV-a
20 de elevi din clasa a XI-a Filologie – Intensiv Engleză de la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud coordonați de profesoara Liliana Cristina Onețiu, au experimentat, timp de o zi, statutul de angajat într-o companie sau o instituție, aflând mai multe informații despre profesii chiar de la cei care le practică. Această acțiune face parte din programul internațional Job Shadow Day, derulat de Junior Achievement (JA) România și școlile partenere, tinerii alegând profesioniștii din diverse domenii pe care i-au urmărit „din umbră”, în funcție de meseriile pe care doresc să le practice ca adulți.
Programul educațional de orientare profesională este format dintr-o serie de evenimente locale și naționale desfășurate în săptămâna „Școala Altfel” din perioada 18 – 22 aprilie, implicând atât elevii din clasele Pregătitoare – a X-a care merg la locul de muncă al părinților, cât și elevii din clasele terminale de liceu, care merg în shadowing la companii și instituții locale. Toate acestea au scopul de a stimula curiozitatea tinerilor, de a-i motiva să învețe mai bine și să aplice ceea ce știu în comunitățile lor, sprijinind astfel dezvoltarea locală a acestora.
„Mă bucur că am avut ocazia să particip la acest program. Am petrecut câteva ore împreună cu angajați ai Poliției Orașului Abrud – Poliția Rutieră, pe teren, unde am aflat cum se monitorizează viteza participanților la trafic cu ajutorul aparatului ”Radar”, care sunt contravențiile pe care le riscă cei care depășesc viteza admisă, cum se întocmește un proces – verbal și multe altele. Îmi doresc să devin polițist, așa că experiența aceasta nu poate decât să mă ajute!”, a declarat un elev participant la program.
Programul Job Shadow Day este implementat de 14 ani în România. Prin intermediul acestuia, elevilor li se oferă oportunitatea de a intra în contact cu mediul unui loc de muncă pentru a înțelege mai bine meseria, sarcinile, responsabilitățile, dar și abilitățile și competențele de care au nevoie pentru profesia respectivă. De asemenea, ei observă cum se desfășoară o zi de lucru obișnuită și cum trebuie să se pregătească pentru acea meserie.
Tinerii descoperă noi opțiuni de carieră și află cum pot răspunde la unele dintre cele mai grele întrebări: „Ce vreau să devin după ce termin școala?”, „Unde vreau să lucrez?”, „Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”. Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, elevii trebuie sprijiniți să înțeleagă ce fel de meserie le-ar putea aduce satisfacție și să ia contact încă din şcoală cu mediul profesional în care doresc să pătrundă. La edițiile anterioare, elevii înscriși în program au descoperit meserii și profesii spre care s-ar putea orienta în viitoarea carieră profesională.
Junior Achievement România a transmis că în acest an școlar, la nivel național, peste 16.000 de elevi și peste 550 de cadre didactice derulează activități de consiliere și orientare profesională, beneficiind de materiale educaționale gratuite (Manualul Profesorului Job Shadow, Manualul Elevului Job Shadow, materiale auxiliare) oferite de Junior Achievement România. Aceasta este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață, 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmând programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și cu susținerea financiară a comunității de afaceri, mai multe informații găsindu-se pe site-ul www.jaromania.org.
Ovidiu CULDA
[nggallery id=2006]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
VIDEO | Proiectul educaţional „Şi eu am un vis”, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia: Dezbateri și prezentări privind aspecte din viaţa cotidiană, performanţele şi realizările obţinute de persoanele cu dizabilități
Proiectul educaţional „Şi eu am un vis”, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia: Dezbateri și prezentări privind aspecte din viaţa cotidiană, performanţele şi realizările obţinute de persoanele cu dizabilități 3 Decembrie marchează, pe întreg mapamondul, Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilități. Este ziua în care fiecare dintre noi poate deveni mai conștient […]
Secțiune Articole Similare
-
Curier Județeanacum 21 de ore
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfântul Daniel 2024. Viața Sf Daniel și semnificația numelui
-
Curier Județeanacum o zi
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Sfântul Daniel 2024: URARI, FELICITARI și SMS-uri de LA MULȚI ANI pe care le poți trimite celor dragi
-
Actualitateacum 13 ore
De ce se taie porcul pe 20 decembrie, de IGNAT. Tradiții și obiceiuri
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
17 decembrie 2024: Creștinii ortodocși îl sărbătoresc pe Sfântul Daniel. Rugăciunile proorocului și a celor trei tineri aruncați în cuptor