Concurs pentru inspectori la IȘJ Alba: 5 din cele 23 de funcții nu au candidați; concurență doar pentru 3 posturi
Concursul anunțat de Ministerul Educației Naționale pentru ocuparea funcțiilor de inspectori nu va aduce mari modificări la nivelul județului Alba. Din cele 23 de funcții scoase la concurs, un număr de 5 au rămas neocupate, ceea ce înseamnă că inspectorii care le ocupă în prezent vor rămâne și după terminarea examenului fiind numiți, până la sfârșitul anului școlar, prin delegare. Concurență există doar pentru 3 posturi, unde s-au înscris câte doi candidați, după cum reiese din lista de mai jos. În total s-au depus 21 de dosare, dintre care doar 6 nume sunt noi; s-au înscris majoritatea inspectorilor care ocupă, în prezent, aceste funcții.
Înscrierea la concurs s-a terminat marți, 5 mai, la ora 16.00. Probele vor avea loc în perioada 20 mai – 5 iunie.
- Inspector şcolar pentru monitorizarea programelor privind accesul la educaţie – 1/2 normă – Corina Popoviciu (ocupă funcția)
- Inspector şcolar pentru educaţia timpurie – 1 normă; Paven Rodica (ocupă funcția) și Aurora Vârtei
- Inspector şcolar pentru învăţământul primar – 1 normă – Ioan Bordean (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru limba şi literatura română – 1 normă – Vasilca Doina Carmen; Adriana Todoran care ocupă acum această funcție nu mai candidează
- Inspector şcolar pentru limbi moderne – 1 normă – Radu Corina (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru matematică, informatică – 1 normă – nu este candidat pentru această funcție ocupată în prezent de Ionel Trifon
- Inspector şcolar pentru fizică, chimie – 1 normă – nu este candidat pentru această funcție ocupată în prezent de Rodica Băruță.
- Inspector şcolar pentru biologie – 1/2 normă – Istina Badu
- Inspector şcolar pentru istorie, discipline socio-umane – nu este candidat pentru această funcție ocupată în prezent Ioan Muntean.
- Inspector şcolar pentru arte – 1/2 normă – nu este candidat pentru această funcție ocupată în prezent Alexandrina Filip
- Inspector şcolar pentru religie – 1/2 normă – Nicolae Bolea (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru educaţie fizică şi sport – 1 normă – nu este candidat pentru această funcție ocupată în prezent Ștefan Bardi
- Inspector şcolar pentru învăţământ profesional şi tehnic – 1 normă – Dan Cherecheș, Dorina Budoiu
- Inspector şcolar pentru minoritatea maghiară – 1/2 normă – Helga Lorincz (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru minoritatea rromă – 1/2 normă – Petaca Daniela (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru învăţământ special – 1/2 normă – Dumitru Panța (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru management instituţional – 1 normă – Elena Adriana Boghici (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane – 1 normă – Constantin Negucioiu (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru dezvoltarea resursei umane – 1 normă – Monalisa Borza (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru educaţie permanentă – 1/2 normă – Corina Popoviciu (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru proiecte educaţionale – 1 normă – Laura Staicu (pe funcție)
- Inspector şcolar pentru învăţământ particular şi alternative educaţionale – 1 normă – Delia Gheorghiță (pe funcție) și Anca Steluța Sântimbrean.
- Inspector şcolar pentru activităţi extraşcolare – 1/2 normă Codruța Lodroman (pe funcție)
Funcțiile ocupate prin concurs sunt pe o durată de 4 ani.
Potrivit Ordinului nr. 5558/2011 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din inspectoratele şcolare, concursul va avea următoarele probe:
Art. 15. Evaluarea curriculumului vitae se face în plenul comisiei de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere. Analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi competenţelor personale se realizează pe baza itemilor şi a punctajului menţionaţi în grila de evaluare prevăzută în anexa nr. 4. Punctajul maxim al probei este de 10 puncte reprezentând media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei
Art. 16. Evaluarea inspecţiei speciale la clasă, a proiectării şi realizării lecţiei de către candidat se face, în plenul comisiei, conform fişei de evaluare a lecţiei prevăzute în anexa nr. 5. Punctajul maxim este de 10 puncte reprezentând media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei
Art. 17. Evaluarea probei practice asistenţa la o oră, analiza lecţiei, întocmirea procesului verbal de inspecţie se realizează în plenul comisiei, conform fişei de evaluare prevăzute în anexa nr. 6.
Art. 18. Evaluarea probei de interviu privind managementul educaţional şi deontologia profesională se face în plenul comisiei de concurs utilizânduse fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 7
Art. 19. Proba scrisă în profilul postului pentru care candidează reprezintă un test grilă din management educaţional şi legislaţie, a cărui evaluare se face în plenul comisiei de concurs utilizându-se fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 8.
Punctajul total maxim este de 50 puncte, iar punctajul minim de promovare a concursului este de 35 puncte, cu condiţia promovării fiecărei probe în parte.
La concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar din inspectoratele școlare a putut candida cadrul didactic care a îndeplinit, cumulativ, următoarele condiţii:
- este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată cu diplomă de licenţă sau al ciclului II Bologna cu diplomă de master;
- este titular, având încheiat contract de muncă individual pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor, cu vechime efectivă la catedră de minimum 7 ani în învăţământul preuniversitar;
- a obţinut calificativul anual „foarte bine” în ultimii 5 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în aceeaşi perioadă, până la înscrierea la concurs;
- nu a fost condamnat penal pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, îndrumare ori control prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de condamnare penală;
- este apt din punct de vedere medical;
- este membru al Corpului naţional de experţi în management educaţional, în conformitate cu prevederile art. 246 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.
Pentru funcţia de inspector şcolar pentru educaţia timpurie, respectiv pentru cea de inspector şcolar pentru învăţământul primar, candidatul trebuie să fie absolvent cel puţin al ciclului I Bologna, având funcţia didactică de profesor pentru învăţământ preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământ primar.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Cristian Păun, profesor ASE originar din Alba. Despre aur, moneda Bitcoin și NFT-uri: „Prost ești dacă te chinui să mai produci cartofi”
Cristian Păun, profesor ASE originar din Alba. Despre aur, moneda Bitcoin și NFT-uri: „Prost ești dacă te chinui să mai produci cartofi” Cristian Păun, profesor universitar în cadrul Academiei de Studii Economice București, originar din județul Alba, revine în atenția publicului cu un nou avertisment, de această dată cu privire la reforma sistemului monetar actual […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 27 de minute
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii