Veste proastă pentru elevi – Ministerul Educaţiei va scădea la 25% ponderea mediei anilor de gimnaziu din media de admitere în liceu
6 septembrie 2013 | Ministerul Educaţiei Naţionale a decis ca, din anul şcolar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, proporţia mediei celor patru ani de gimnaziu să fie de doar 25%, redusă aşadar, comparativ cu cea existentă până acum, de 50%. Media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, faţă de 50%, cât era până acum, potrivit unui comunicat postat astăzi, 6 septembrie, pe site-ul oficial www.edu.ro.
Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora.
Ruptura între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe, printre care şi Alba, unde în cele 107 şcoli s-a înregistat o medie a mediilor de absolvire a claselor V – VIII de 8,76 şi o medie a mediilor de evaluare naţională de 6,88, diferenţa fiind de 2,21 puncte, cea mai mare diferenţă, de 4,07 puncte înregistrându-se la Şcoala Gimnazială Doştat, unde media mediilor de absolvire a gimnaziului a fost 7,77, iar cea de la evaluarea naţională, de numai 3,70. Vezi aici date calitative despre Şcolile gimnaziale din Alba.
O situaţie îngrijorătoare o reprezintă şi faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Naţională, nu au reuşit să obţină minim 5. O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional. De asemenea, abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale.
„Toate unităţile de învăţământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant.Inspectoratele şcolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile şcolilor vizate vor fi evaluate în funcţie de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătăţirea procesului de predare – învăţare.
Menţionăm că toate măsurile adoptate de ministrul Educaţiei au fost discutate şi agreate cu partenerii sociali – sindicatele reprezentative, asociaţiile de părinţi”, se mai arată în comunicat.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
5 mai – Sfânta Mare Muceniţă Irina. Povestea sfintei al cărui nume îl poartă multe românce
5 mai – Sfânta Mare Muceniţă Irina. Povestea sfintei al cărui nume îl poartă multe românce Sărbătoare MARE pentru creştin-ortodocşi, astăzi. În fiecare an, pe 5 mai, Biserica Ortodoxă o prăznuieşte pe Sfânta Mare Muceniţă Irina. Singura fiică a lui Liciniu, rege în Cetatea Maghedon, aceasta s-a născut păgână, iar numele ei a fost la […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 11 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 16 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum o zi
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale
-
Actualitateacum 2 zile
Superstiții în Vinerea Mare: Ce NU ai voie să faci în această zi