INFORMAŢII EXACTE, NU APROXIMATIVE PRIVIND REZULTATELE COLEGIULUI TEHNIC „ION D. LĂZĂRESCU” CUGIR
Este regretabil faptul că unii sunt specializaţi în căutarea unor vinovaţi, neavând capacitatea de a găsi soluţii sau de a demara şi implementa proiecte educaţionale care să ajute tânăra generaţie de a-şi găsi adevăratele valori sau de a descoperi valoarea muncii. Şi mai regretabil este faptul că cineva nu-şi asumă greşelile care au fost făcute în sistemul de învăţământ preuniversitar de-a lungul celor douăzeci de ani, că fiecare ministru al educaţiei a ţinut să schimbe neapărat ceva, chiar dacă unii au reuşit să schimbe doar denumirea şi ştampila ministerului, uitând de ceea ce este mai important – COPIII NOŞTRI.
Având în vedere aceste aspecte, deviza sub care s-a desfăşurat examenul naţional de bacalaureat din acest an este realistă, iar rezultatele examenului de bacalaureat din acest an sunt cele corecte, iar acestea evidenţiază faptul că renunţarea la învăţământul profesional a fost o mare greşeală, pe care cineva ar trebui să şi-o asume. Trebuie să spunem lucrurilor pe nume, să fim realişti şi conştienţi că elevul „modern” de astăzi a uitat să înveţe 3-4 ore pe zi cum făceam noi când eram elevi, părinţii au uitat să pretindă şi să motiveze copiii în funcţie de rezultate, profesorii nu sunt suficient de exigenţi, etc. Astfel sunt de acord cu faptul „că există o multitudine de cauze care au generat situaţia actuală”.
Atunci când faci anumite afirmaţii, trebuie să fii informat exact, să analizezi rezultatele colegiilor de pe filieră teoretică separat iar rezultatele colegiilor de pe filieră tehnologică separat, fără a amesteca lucrurile. Din punct de vedere al promovabilităţii, Colegiul Naţional „David Prodan” Cugir cu procentul de 76,85 se situează pe locul 5 între colegiile de pe filieră teoretică, iar Colegiu Tehnic „Ion D. Lăzărescu”cu procentul de 20,32 se situează pe locul 5 între colegiile de pe filieră tehnologică.
Ţin să subliniez faptul că rezultatele examenului de bacalaureat reprezintă activitatea elevilor şi a cadrelor didactice pe o perioadă de 4 ani (ruta directă) sau 5 ani (ruta progresivă). Deci, am „moştenit” 75% din „marea performanţă”, asumându-mi procentul de 25% şi am în vedere permanent, responsabilitatea pe care mi-am asumat-o începând cu anul şcolar 2010-2011.
Astfel, având în vedere că au în echipă un inspector de specialitate remarcabil, ar fi trebuit să ştie că directorul unei unităţi de învăţământ este subordonat ISJ Alba, deci are un şef, nu poate pleca din unitate decât pe baza unor decizii a acestuia, sau a MECTS cu anunţarea ISJ Alba (vezi nota MECTS NR 4890/08.09.2010 şi Nota ISJ ALBA). Fiind un om serios şi responsabil vă anunţ spre dezamăgirea dumneavoastră, domnilor liberali, că m-am achitat de toate sarcinile pe care le-am primit, renumele şcolii cugirene l-am purtat cu mine, indiferent de locul în care am păşit. Tot persoanele „marcante” la care dumneavoastră faceţi referire ar fi trebuit să vă informeze corect şi responsabil, că dintre elevii de pe ruta directă au promovat 46,83%, iar dintre elevii de pe rută progresivă, doar 5 elevi au avut promovat examenul Teste Naţionale la intrarea în colegiul nostru, iar un număr de 31 de elevi au fost restanţieri (14,69% din elevii înscrişi), deci era de aşteptat ca aceşti elevi să întâmpine dificultăţi în promovarea bacalaureatului fiind necesară nota 6. Aceşti elevi ar fi putut fi excelenţi strungari, electricieni, mecanici auto, etc., să dea un examen de bacalaureat diferenţiat, care să le permită cel mult accesul la o şcoală postliceală tehnică. Constat că nu sunteţi informaţi nici vis a vis de programul de pregătire pentru bacalaureat din cadrul colegiului nostru, încă de la începutul anului şcolar 2010-2011, orele fiind incluse în orarul claselor terminale, iar cadrele didactice desfăşurând cu rigurozitate pregătirea suplimentară, de multe ori doar cu un număr foarte mic de elevi, chiar dacă nu au fost remuneraţi. Interesul echipei manageriale şi a cadrelor didactice pentru promovarea examenului de bacalaureat din toamnă, de către toţi elevii noştri, este dovedit şi cu programul de pregătire, care se va desfăşura începând cu data de 18.07.2011. Acest tip de activitate de pregătire suplimentară nu a mai fost desfăşurată până acum de alte echipe manageriale, chiar dacă colegiul a mai obţinut rezultate modeste. Solicităm astfel sprijinul părinţilor elevilor care doresc pregătirea suplimentară.
Referitor la „Zilele Colegiului Tehnic I.D.Lăzărescu” Cugir, ar fi trebuit să vă întrebaţi reprezentanţii dumneavoastră care fac parte din CA şi aţi fi ştiut că a fost o strategie de promovare a imaginii colegiului nostru, aprobată de acest organism de conducere, care nu a mai fost avută în vedere de alte echipe manageriale, activităţile au fost planificate după orele de curs, elevii nu au fost scoşi de la ore pentru aceste activităţi. Promovarea colegiului am realizat-o pe întreg anul şcolar prin activităţile cadrelor didactice, obiectivul pe care ni l-am stabilit l-am atins, dacă în 2010 era imposibil de realizat planul de şcolarizare (4 clase), prin activitatea noastră am demonstrat că se poate. Putem să vă informăm astfel, cu bucurie, realizarea planului de şcolarizare de către Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir: 30 locuri economic, 30 locuri electromecanic, 30 locuri electric, 27 locuri mecanic,12 locuri învăţământ special (pentru prima data există aceasta clasă).
Elevii se simt în siguranţă în incinta şcolii, Consiliul Elevilor a fost ales democratic şi în conformitate cu legislaţia în vigoare, aşa cum nu se întâmpla înainte de 2010. Prin departamentul specializat al acestuia se asigură în pauze muzică – în curtea şcolii – atenţie! – nu pe coridoare cum eronat sunteţi informaţi. Pot spune că anul acesta am fost mai exigenţi comparativ cu alţi ani. Ca argument va informez că în anul şcolar 2010-2011 am avut cu 10 elevi mai mulţi decât în precedentul, absenţele nemotivate au fost mai puţine cu 64 iar notele scăzute la purtare au fost mai multe cu 34. Puteţi observa cu uşurinţă că am fost mai exigenţi în acest an şcolar. Nu doresc să intru în detalii, pentru că aş dori să prezint realizările colegiului nostru într-un articol separat, însă dacă până nu demult nu se punea accent pe proiecte, am reuşit în acest an să atragem elevii cu ajutorul cadrelor didactice dedicate spre aceste activităţi extraşcolare şi extracurriculare. Personal consider că elevilor trebuie să li se dea, trebuie să li se pretindă, pentru că depinde de noi dacă dorim să schimbăm ceva.
Le mulţumesc domnilor liberali pentru „grija” pe care mi-o poartă şi nu mă mir de atitudinea lor, pentru că mă aşteptam. Tot căutau ei un vinovat, mai întâi l-au găsit pe ministru, apoi camerele de supravegheat, apoi profesorii care erau „umiliţi” de sistem iar acum directorul Dumitrean. Este bine că această analiză vă rezolvă problemele domnilor! Vă recomand mai mult realism şi corectitudine.
„Institutul de analiză” din cadrul BP PNL Cugir amestecă problemele în stilul caracteristic, uitând anumite aspecte pe care, văd că dânşii doresc a fi clarificate prin intermediul ziarului Unirea. De aceea, rămân surprinsă să constat că există convingerea că directorii liberali au fost schimbaţi în 2010 datorită rezultatelor de la Bacalaureat. Eronat! Schimbarea s-a produs, dânşii ştiu şi de ce, iar dacă vor ajunge ei mâine la guvernare, a doua zi vor schimba tot, fără a ţine seama de „politizarea excesivă a sistemului educaţional, făcută prin numiri politice, în afara oricăror criterii de competenţă şi performanţă”. Aş putea, însă, dacă doresc, să fac câteva referiri la datoria colegiului nostru – facturi neachitate – în valoare de 690 000 lei (angajare cheltuieli fără susţinere bugetară), pe care am reuşit să o achităm sau poate doresc să fac referire la alte aspecte, care nu le-ar fi utile dacă le-aş enumera.
Consider că echipa managerială actuală a adus un plus de valoare acestei unităţi de învăţământ. Vă asigur că împreună cu colectivul de cadre didactice, cu părinţii elevilor noştri voi milita pentru calitate, pentru seriozitate şi mulţumesc tuturor celor care cred în Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir.
Împreună vom reuşi !
DIRECTOR
Prof: Camelia DUMITREAN
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
MARȚI: SKEPSIS prezintă Domnul de Pourceaugnac, o comedie clasică, pe scena Casei de Cultură a Studenților din Alba Iulia
MARȚI: SKEPSIS prezintă Domnul de Pourceaugnac, o comedie clasică, pe scena Casei de Cultură a Studenților din Alba Iulia Marți, 26 noiembrie 2024, de la ora 19.00, sunteți invitați la Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia, la spectacolul Domnul de Pourceaugnac, după Moliere, o comedie clasică din repertoriul SKEPSIS. Domnul de Pourceugnac este un […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918