Exclusivitate ministrul Dan Șova: Autostrada Sebeș-Turda este finanțată din fonduri europene și va fi finalizată până la sfârșitul lui 2016
În urmă cu o săptămână vă informam în legătură cu un proiect de infrastructură de mare impact pentru judeţul Alba, respectiv realizarea unei autostrăzi, Sebeş – Turda, care să traverseze judeţul nostru. Având în vedere importanţa acestei investiţii strategice de infrastructură rutieră l-am contactat pe domul Dan Şova, ministrul Marilor Proiecte, pentru a ne edifica de la cea mai autorizată sursă despre acest subiect. Acesta a menţionat faptul că pentru materializarea proiectului a contat foarte mult implicarea unor lideri din administraţia publică locală din zona viitoarei autostrăzi, din judeţul nostru nominalizându-l pe Florin Roman, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, ca fiind unul dintre cei mai stăruitori.
Domnule ministru Dan Șova, s-au spus și auzit multe despre proiectul de drum expres, și mai recent autostrada Sebeș-Turda, dar aș dori, dacă se poate, să am confirmările dumneavostră în legatura cu începerea, durata și sursele de finanțare pentru această investiție importantă.
„Se poate domnule Presecan! Am să vă spun pe scurt despre ce este vorba. Autostrada Sebeş – Turda este finanţată din fonduri europene, ceea ce înseamnă că în proporţie de 85 % din investiţie vor proveni din surse europene. Mai mult decât atât, am găsit o formulă pentru a finanţa această autostradă din alocarea financiară pentru 2007 – 2013, cea ce înseamnă că va trebui să o finalizăm până la sfârşitul anului 2016, ca să beneficiem de facilitatea M plus 3.
Tronsonul Sebeş – Turda va avea o distanţă de 78 de kilometri şi în acest moment avem la dispoziţie următoarele trei luni, a început deja de vreo două săptămâni, refacerea studiului de fezabilitate, ca să transformăm drumul expres care era proiectat iniţial pentru Sebeş – Turda, în autostradă.”
Cum a ajuns aceast obiectiv între marile proiecte ale ministerului pe care îl conduceți, și de ce așa de repede?
„Pot să vă spun ca a existat un interes mare din partea mai multor persoane din administrația publică locală. Pot șă vă dau câteva exemple, pe județe! De la Sibiu s-a discutat cu domnul președinte Cindrea (n.a. Ioan Cindrea presedintele Consiliului Judetean Sibiu), de la Cluj s-a discutat cu președintele PSD-ului, domnul Lăpușan (Remus Lăpusan, presedinte PSD Cluj) și cu președintele Consiliului Județean, domnul Horea Uioreanu, iar de la Alba cu domnul vicepreședinte al Consiliului Județean Florin Roman, care a insistat foarte mult pentru acest proiect.
Toate persoanele pe care le-am enumerat nu pot să spun că au făcut lobby dar au insistat foarte mult pe lângă administrația publică centrală pentru a demara acest proiect și este adevărat că am avut și noroc să găsim posibilitatea de a o finanța chiar pe alocarea 2007-2013, dar contactul cu autoritățile județene a fost foarte important pentru noi și materializarea proiectului.”
Finațarea investiției va fi făcută prin Programul Reţeaua trans-Europeană de transport (TEN-T), care presupune interconectarea şi interoperabilitatea reţelelor naţionale de transport precum şi accesul la acestea.
Autostrada Sebeș – Turda va face legatura între Culoarul IV Paneuropean și Autostrada Transilvania. Practic acest tronson va prelua traficul pe DN 1 de la Sebes si pana la Turda, reducând semnificativ timpul necesar pentru a ajunge din Alba Iulia la Cluj-Napoca și reducând de asemenea riscurile pe care drumul național cu 2 benzi le presupune la acest moment pentru cei care circulă pe această rută. Odată finalizată, autostrda va funcționa practic și ca o centură pentru toate localitățile dintre Alba Iulia și Câmpia Turzii (Teiuș, Aiud, Unirea).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918 În dupa-amiaza de 23 noiembrie, în iarna anului 1918, pe Câmpia Libertăţii de la Blaj, un aparat de zbor pilotat de un erou trecut apoi în uitare şi […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii