Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Economie

Florea Grup va executa consolidarea unui sector de drum, pe DJ 107K – contract de 2 milioane de euro

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Consiliul Județean Alba a atribuit contractul pentru lucrările de consolidare a unei porțiuni de 17,7 km pe DJ 107K: Galda de Jos (DJ 107H) – Mesentea – Benic – Întregalde – Mogoș (DJ 107I) cu o valoare estimată la 14,5 milioane de lei. Câștigătorul licitației este Florea Grup care a depus oferta cea mai bună dintre cei 7 participanți, respectiv pun preț de execuție de 9,4 milioane de lei (aproximativ 2 milioane de euro).

Potrivit memoriului tehnic, drumul este clasificat ca asfaltat pe primii 17,7 km (între pozitiile kilometrice 0+000 şi 17+700), şi ca drum pietruit între km 17+700 – 37+500.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Tronsonul de drum care va fi consolidat este pozitionat cu circa 300 m înainte de intrarea în localitatea Poiana Galdei, până la km 17+700. Drumul pe acest sector este de clasa tehnica IV, fiind un drum asfaltat, însă cu durata de viată depășită și într-o stare avansată de degradare din cauza creșterii traficului din zonă, a proastei exploatări, a lipsei întreținerii curente şi a calamităților naturale din ultimul timp, ceea ce face ca circulația să se desfășoare cu dificultate, nefiind asigurate condițiile minime de siguranță şi confort.

”Drumul traverseaza zone importante din punct de vedere economic şi turistic, modernizarea acestuia având drept scop dezvoltarea unor dotări turistice complexe şi încurajarea construirii unor case de vacanță”, spun cei care au întocmit proiectul.

Drumul județean este amenajat pe malurile pârâului Galda (în cea mai mare parte pe malul drept, însă şi pe malul stang). Există 5 poduri și 8 podețe. Acostamentele nu sunt amenajate şi sunt acoperite în cea mai mare parte de vegetație, din această cauză apărând rupturi de margine ale părții carosabile. Deși drumul este asfaltat, îmbrăcămintea este deteriorată, fapt care a condus la apariția numeroaselor gropi, degradarea medie a sistemului rutier fiind apreciată la 25%.

”Referitor la starea tehnică a suprafeţei carosabile remarcăm gradul avansat de uzură şi

degradare manifestat prin extrem de multe gropi şi chiar porţiuni mai mari unde asfaltul lipseşte complet, făcînd circulaţia extrem de dificilă. În mai multe zone râul a erodat malul afectând drumul care pe lungimi de 10-255 m necesită consolidări, cu refacerea întregului sistem rutier pe lățimi de 1,50 – 2,00 m”, se mai arată în memoriul tehnic.

Potrivit proiectanților, în vederea aducerii drumului la o stare normală de exploatare, care să asigure siguranța şi confortul circulației trebuie să se efectueze lucrări de reparare a părții carosabile prin frezare și plombare; să se realizeze o îmbrăcăminte asfaltică în două straturi; reparații ale zidurilor din beton și piatră brută; montare sau înlocuire de parapeți (în zonele în care aceștia sunt degradați); semnalizare și marcare rutiera corespunzătoare, atât în perioada executării lucrărilor, cât și după darea în exploatare etc.

Durata de execuție este de 10 luni incepand de la data atribuirii contractului.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Economie

Economie

De ce devine egld alegerea criptoentuziaștilor: avantaje și tendințe (P)

Andreea Ștefan

Publicat

în

Lumea criptomonedelor este una extrem de complexă și nu mulți o înțeleg. Aceia care i-au descoperit, însă, tainele devin tot mai interesați de EGLD și rețeaua Elrond. Din ce în ce mai atractivă pentru investitori și pentru aceia pasionați de tehnologie, această monedă digitală a devenit cunoscută pentru inovația și pentru performanțele solide pe care […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea