Rămâi conectat

Politică Administrație

Nicolaie Moldovan: ”La Primăria Alba Iulia nu ne jucăm cu legalitatea!”

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Indexarea cu rata inflaţiei a taxelor şi impozitelor locale în municipiul Alba Iulia se pare că nu a fost înţeleasă pe deplin nici în ceea ce priveşte necesitatea, dar mai cu seamă în ceea ce priveşte procedura legală. Executivul local, adică Primăria Alba Iulia a fost acuzată că a procedat nelegal.

Vreau să demonstrez logic şi cronologic cum s-au derulat lucrurile pentru ca albaiulienii să nu cadă în capcană şi să poată judeca singuri. Prin HG nr. 1309/2012, adoptată de Guvernul României în şedinţa din data de 27 decembrie 2012 şi publicată în Monitorul Oficial nr. 898/28.12.2012, care înlocuieşte anexa nr. 1, la Normele Metodologice de Aplicare a prevederilor Titlului IX din Codul Fiscal, sunt stabilite impozitele şi taxele locale, aplicabile începând cu anul 2013.

În art. 1, alin. 2 din HG nr. 1309/2012, se prevedecă autorităţile deliberative ale administraţiei publice locale, completează, modifică şi/sau abrogă dupa caz, hotărârile adoptate cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2013, până la data de 31 decembrie 2012, pentru a asigura corelarea cu prevederile Legii nr. 571/2003, privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Ca urmare, introducerea proiectului de hotărâre, privind impozitele şi taxele locale pe anul 2013, pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare a Consiliului Local Alba Iulia nu a fost făcută în grabă, ci reprezintă un mod de a intra în legalitate.

Fiecare consiliu local, trebuia să adopte o hotărâre în baza HG nr. 1309/2012 şi numai după adoptarea acesteia se poate trece la eventuale modificări, în sensul reducerii valorilor impozabile, impozitelor şi taxelor locale. De asemenea, hotărârea trebuia adoptată, deoarece la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţa a Persoanei, s-a primit de la Ministerul Afacerilor Interne – Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Evidenţă a Bazelor de Date, adresa nr. 3721904/03.01.2013, prin care se comunică noile taxe extrajudiciare de timbru, obligatorii de aplicat.

În acest sens, în dimineata zilei de 3 ianuarie 2013, la Direcţia de Venituri s-au emis chitanţe cu taxe extrajudiciare de timbru vechi, iar după primirea adresei mai sus menţionate, s-au emis chitanţe pentru diferenţe, la SPCLEP, nefiind altfel luate în considerare. La fel s-a întâmplat şi la Serviciul Înmatriculări Auto.

Art. 4, alin. 1 din Codul Fiscal prevede că: „prezentul cod se modifică şi se completează numai prin lege promovata, de regulă, cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare a acesteia”, iar aliniatul 2 al aceluiaşi articol dispune că „orice modificare sau completare la prezentul cod, intră in vigoare cu începere din prima zi a anului următor celei în care a fost adoptată prin lege”.

Majorarea aplicată prin HG 1309/2012, la nivelul Municipiului Alba Iulia, la impozitul pe clădiri, pentru persoane fizice şi impozitul pe teren pentru persoane fizice şi juridice se ridică la suma de 1.200.000 lei, adică 1.5% din veniturile proprii, respectiv 0.512%, din total venituri, raportat la bugetul anului 2012.

Consider ca prevederile HCL sunt legale şi adoptate cu respectarea dispoziţiilor HG. Din suma cu care cresc veniturile bugetului local, vedem că ea este departe de suma corecţiilor financiare aplicate unora dintre proiectele cu finanţare europeană derulate de Primăria Alba Iulia. Cât despre acest subiect promit că voi reveni pe larg, lămuritor şi sincer.

Nicolaie MOLDOVAN, administrator public al municipiului Alba Iulia


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Dezvoltarea sistemului informatic în primăria comunei Doștat: Licitație lansată pe SEAP pentru simplificarea procedurilor administrative pentru cetățeni

Bera Larisa

Publicat

în

Dezvoltarea sistemului informatic în primăria comunei Doștat: Licitație lansată pe SEAP pentru simplificarea procedurilor administrative pentru cetățeni Administrația comunei Doștat, a scos licitația, pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, care prevede implementarea unui sistem informatic pentru simplificarea procedurilor administrative în primărie. Citește și: Reabilitarea și modernizarea primăriei Doștat: Licitația de aproape jumătate de milion de lei, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea