Rămâi conectat

Actualitate

Proiectul ”Măsuri integrate în domeniul turismului” a ajutat 65 de persoane să își găsească un loc de muncă

Bogdan Presecan

Publicat

în

Asociația Pakiv România a fost beneficiara, începând cu luna noiembrie 2010, a unui contract de finanțare în valoare de 2.083.400 lei. Împreună cu partenerul său SC Synthesis Management Consultants – SMC SRL, Asociația Pakiv România a implementat în ultimii doi ani proiectul ”Măsuri integrate în domeniul turismului” finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

Realizările acestui proiect au fost prezentate marți, 23 octombrie 2012, începând cu orele 10.00, la Sala Senatului din cadrul Universității ”1 Decembrie 1918” Alba Iulia (Palatul Apor) în cadrul unei conferințe de diseminare a rezultatelor obținute în urma implementării proiectului.

La eveniment au participat aproape 70 de persoane, reprezentanți ai instituțiilor publice, ai mediului de afaceri și ai societății civile. Evenimentul a cuprins prezentarea rezultatelor obținute în urmă implementării proiectului care a vizat formarea profesională a 200 de șomeri și persoane în căutarea unui loc de muncă din județul Alba în vederea facilitării accesului pe piața muncii. Aceste persoane au fost pregătite profesional în meserii cu căutare în domeniul turismului: lucrător în pensiune turistică, recepționer, agent în turism și ghid turistic. Acest proiect a cuprins și măsuri active de ocupare, fiind prevăzută plasarea pe piața muncii a 60 de persoane.

În cadrul conferinței au luat cuvântul managerul proiectului, Viorel Bumbu, reprezentantul OIR POSDRU Regiunea Centru, Todor Nechifor, președintele ANTREC Alba, Emil Comșa, precum și un absolvent al cursurilor de formare derulate în cadrul proiectului, Cristian Crasnaveț.

Ultimele luni de implementare ale proiectului au fost dedicate plasării pe piața muncii a 60 de persoane instruite profesional în cadrul proiectului, precum și pregătirii documentelor necesare la finalizarea perioadei de implementare a proiectului. Această activitate s-a desfășurat cu succes, fiind plasate de piața muncii 65 de persoane, depășindu-se astfel indicatorul prevăzut în proiect.

”Implementarea acestui proiect este un succes. Am reușit să depășim indicatori. Spre exemplu, în cadrul acestui proiect trebuia să sprijinim 60 de persoane să se angajeze, iar la final 65 de persoane au reușit să acceseze piața muncii. Proiectul punea accent pe informarea, consiliere și intruirea femeilor, ca și categorie vulnerabilă. Noi trebuia să avem în indicatori 100 de femei care să participe la curs și au participat 155 de persoane de sex feminin. Considerăm că rezultatele obținute recomandă acest proiect ca un exemplu de bună practică. Ne bucurăm să vedem că participarea la acest eveniment a fost atât de numeroasă, iar interesul publicului față de modul de implementare nu poate decât să ne aducă satisfacție”, a declarat managerul proiectului ”Măsuri integrate în domeniul turismului”, Viorel Bumbu.

Experții proiectului au conceput website-ul proiectului, pakiv-turism.ro, care conține o platformă de comunicare, precum și o bursă electronică a locurilor de muncă. Pe website-ul proiectului BURSA ELECTRONICĂ A LOCURILOR DE MUNCĂ în domeniul turismului a fost pusă, în mod gratuit, la dispoziția persoanelor care au urmat programele de formare profesională în cadrul proiectului, precum și angajatorilor interesați.

Începutul anului 2012 a fost marcat de lansarea bursei electronice a locurilor de muncă, absolvenții programelor de formare profesională în meseriile de Lucrător în pensiune, Recepționer, Ghid turistic și Agent de turism, fiind îndrumați să își înregistreze CV-urile în aplicația bursa electronică a locurilor de muncă pentru a putea fi contactați de angajatorii interesați.

Proiectul ”Măsuri integrate în domeniul turismului” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Controale de amploare ale ANAF firmele care fac ITP: Ce nereguli au descoperit inspectorii

Ziarul Unirea

Publicat

în

Controale de amploare ale ANAF firmele care fac ITP: Ce nereguli au descoperit inspectorii Controale de amploare au fost declanșate de Direcția Generală Antifraudă Fiscală în sectorul inspecțiilor tehnice periodice (ITP) pentru autovehicule. Acțiunile de control ale inspectorilor au scos la iveală neconcordanțe importante între numărul prestațiilor ITP efectuate și veniturile impozabile declarate de contribuabili. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea