60% din site-urile verificate de Comisia Europeană au prezentat nereguli cu privire la preţuri şi reduceri
Mulţi consumatori se confruntă cu informaţii neclare cu privire la preţuri şi la reduceri atunci când fac cumpărături online.
Comisia Europeană şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări efectuate la nivelul UE a 560 de site-uri de comerţ electronic care oferă o gamă largă de bunuri, servicii şi conţinut digital, de la îmbrăcăminte sau încălţăminte la programe informatice sau bilete la spectacole, se arată într-un comunicat al executivului comunitar.
Conform rezultatelor verificărilor, aproximativ 60% din aceste site-uri au prezentat nereguli în ceea ce priveşte respectarea normelor UE în materie de protecţie a consumatorilor, în special modul în care sunt prezentate preţurile şi ofertele speciale.
Pentru mai mult de 31% din site-urile care ofereau reduceri, autorităţile de protecţie a consumatorilor suspectează că ofertele speciale nu erau autentice sau au constatat că modalitatea de calcul al preţului redus nu era clară.
Pe 211 site-uri, preţul final care trebuia plătit era mai mare decât preţul oferit iniţial. 39% din aceşti comercianţi nu incluseseră informaţii adecvate cu privire la taxele suplimentare care nu pot fi evitate la livrare, la metodele de plată, la taxele de rezervare şi la alte suprataxe similare. Legislaţia UE privind protecţia consumatorilor îi obligă pe comercianţi să prezinte preţuri care să includă toate costurile obligatorii şi, în cazul în care aceste costuri nu pot fi calculate în avans, consumatorul trebuie să fie informat în mod clar de existenţa lor.
În fiecare an, Comisia coordonează, cu ajutorul reţelei de cooperare în materie de protecţia consumatorului (CPC), verificarea site-urilor. Această reţea reuneşte autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor din 30 de ţări (cele 28 de state membre ale UE, Norvegia şi Islanda), care sunt responsabile de aplicarea legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor în UE.
Această verificare a fost efectuată în luna noiembrie a anului trecut de autorităţile de protecţie a consumatorilor din 24 de state membre ale UE, precum şi din Norvegia şi Islanda.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj: Ciolacu s-a ținut de cuvânt pentru că și-a tatuat pe mâna textul ”Nu se mărește TVA-ul!”, dar era de preferat să scrie: ”Reindustrializez România!”
Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj: Ciolacu s-a ținut de cuvânt pentru că și-a tatuat pe mâna textul ”Nu se mărește TVA-ul!”, dar era de preferat să scrie: ”Reindustrializez România!” Dragoș Damian, directorul Terapia Cluj, într-o postare pe facebook, mennționează că l-ar fi apreciat mai mult pe premierul Ciolacu, dacă în loc de ”Nu se mărește […]