Rămâi conectat

Economie

16 mai – termen limită pentru depunerea declaraţiei privind veniturile realizate în anul 2010

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba reaminteşte contribuabililor că termenul limită de depunere a Declaraţiei privind veniturile realizate în România – formular 200, pentru veniturile anului 2010, este data de 16 mai 2011. Declaraţia se completează şi se depune pentru următoarele categorii de venituri: 1. venituri din activităţi independente – activităţi comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuală: nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice pentru care impozitul reţinut de plătitorii de venituri este final, potrivit opţiunii contribuabililor, în conformitate cu prevederile Codului fiscal; nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din activităţi independente impuse pe bază de norme de venit, cu excepţia persoanelor care au depus declaraţiile de venit estimativ în luna decembrie şi pentru care nu s-au stabilit plăţi anticipate, conform legii. 2. venituri din cedarea folosinţei bunurilor – închirieri sau arendă: nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosinţei bunurilor pentru care chiria prevăzută în contractul încheiat între părţi este stabilită în lei, nu au optat pentru determinarea venitului net în sistem real şi la sfârşitul anului anterior nu îndeplinesc condiţiile pentru calificarea veniturilor în categoria veniturilor din activităţi independente, pentru care plăţile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat şi impozitul este final; 3 – venituri din activităţi agricole determinate în sistem real; 4 – venituri realizate într-o formă de asociere – venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuită din asociere; 5 – transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise; 6 – venituri din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi orice alte operaţiuni similare, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacţionate pe pieţe autorizate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare. Pentru toate celelalte categorii de venituri obţinute de către contribuabili în anul 2010, respectiv venituri din: salarii şi venituri asimilate salariilor; investiţii, altele decât cele menţionate anterior; premii şi din jocuri de noroc; pensii; activităţi agricole a căror impunere este finală, respectiv veniturile obţinute prin valorificarea produselor vândute către unităţi specializate pentru colectare, unităţi de procesare industrială sau către alte unităţi pentru utilizare ca atare, pentru care impozitul s-a calculat prin reţinere la sursă, prin aplicarea cotei de 2 la sută asupra valorii produselor livrate; transferul proprietăţilor imobiliare; alte surse NU SE DEPUN DECLARAŢII privind venitul realizat. Cu ocazia completării şi depunerii Declaraţiei privind veniturile realizate în România, contribuabilii pot dispune asupra destinaţiei unei sume, reprezentând până la 2 la sută din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil, câştigul net anual din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii, unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii. De asemenea, aceeaşi posibilitate este acordată şi contribuabililor care în anul 2010 au obţinut venituri din salarii sau asimilate salariilor, care îşi pot exprima opţiunea prin completarea şi depunerea „Formularului 230 – Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul pe venitul anual şi deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea în sistem colectiv pentru domeniul locativ”. Formularele 200 şi 230 se completează de către contribuabili, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect, datele prevăzute de acestea şi se depun personal sau prin împuternicit legal, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată. Formularul 200 se completează pentru fiecare sursă şi categorie de venit. „Formularul 200 – Declaraţia privind veniturile realizate din România” se poate depune şi on-line, pe site-ul www.anaf.ro, dacă contribuabilul dispune de un certificat digital calificat, obţinut conform prevederilor legale. Contribuabili care au obţinut venituri din investiţii, pentru care au obligaţia completării şi depunerii formularului 200, nu vor mai anexa la acesta documentele emise de către intermediari (fişele de portofoliu) dacă documentele respective au fost anexate la formularul 225. Organele fiscale competente pentru primirea formularelor 200 sunt cele în a căror rază teritorială contribuabilii îşi au domiciliul fiscal. Depunerea „Declaraţiei privind veniturile realizate din România” – formular 200, după data de 16 mai 2011 se sancţionează cu amendă cuprinsă între 10 şi 100 lei. Formularele 200 se pot obţine de la sediul unităţilor fiscale sau pot fi descărcate de pe site-ul ANAF – link-ul asistenţă contribuabili/toate formularele. Informaţii detaliate se pot obţine la: birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din judeţ; telefonic, la Biroul „Asistenţă contribuabili” al DGFP Alba, (tel. 0258 819 825), Centrul de asistenţă a contribuabililor, tel. 031-4039160; accesând pagina www.anaf.ro. (A.D.T.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” – orașul Zlatna anunță începerea proiectului Construirea de insule ecologice digitalizate în orașul Zlatna

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă

Orașul Zlatna anunță începerea proiectului cu titlul Construirea de insule ecologice digitalizate în orașul Zlatna, județul Alba, implementat de orașul Zlatna, conform contractului de finanțare nr. C3I1B0122000058 /27.02.2023, finanțat în cadrul componentei 3 – Managementul Deșeurilor a PNRR.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul se derulează pe perioada cuprinsă între  27.02.2023 și 31.12.2024.

Obiectivul proiectului îl reprezintă construirea de insule ecologice digitalizate în orașul Zlatna.

Rezultatele urmărite prin implementarea proiectului sunt următoarele:

  • 9 insule ecologice digitalizate înființate și operaționale;
  • 541,00 kg de deșeuri reciclabile colectate separat și reciclate;
  • 670,00 kg de deșeuri biodegradabile colectate separat și reciclate.

Valoarea totală a finanțării nerambursabile este de 442.755,00 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 84.123,45 lei.

Persoană de contact:

Negrea Alexandra Maria

www.primaria-zlatna.ro

[email protected]

0258.856.337

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

(P) INTEK 2023 – platformă de inovare, business și networking pentru transformarea industrială

Andreea Ștefan

Publicat

în

TEHNIC MEDIA vă invită la prima ediție INTEK – singurul târg expozițional din România dedicat transformării proceselor industriale, organizat între 4 și 7 aprilie 2023, la Centrul de Evenimente Lux Divina, Brașov.

INTEK are ca scop aducerea în prim-plan a trendurilor internaționale în materie de automatizare, robotizare și digitalizare, cu un accent deosebit pe aplicațiile practice și soluțiile tehnologice, și va reuni branduri importante, lideri de piață la nivel global și furnizori locali de tehnologie, specialiști din diverse domenii și decidenți din mediul de afaceri.

Elit - Gustul Desăvârșit

Evenimentul include o expoziție, în care vor fi prezentate cele mai noi și inovative echipamente și tehnologii dedicate transformării industriale, și mai multe conferințe și prezentări susținute de experți din domeniu, de reprezentanți ai autorităților centrale și locale, ai mediului de afaceri și din învățământul universitar. În cadrul acestora se vor discuta subiecte importante referitoare la noile tehnologii și la impactul lor asupra afacerilor, industriei și societății în general.

INTEK este o oportunitate unică pentru evoluția afacerilor din industrie. Suntem încântați să aducem la Brașov un eveniment cu o tematică atât de presantă la nivel global: automatizarea, robotizarea și digitalizarea proceselor de producție. INTEK este o platformă excelentă ce oferă specialiștilor interesați acces la instrumente esențiale pentru dezvoltarea afacerilor. Este o ocazie unică pentru a întâlni și discuta cu experți din companiile de top din domeniu și de a explora împreună cu ei cele mai recente tendințe și inovații din domeniile automatizărilor, robotizării și digitalizării, singurele capabile să ajute firmele să rămână competitive și să-și îmbunătățească decisiv eficiența proceselor. Asimilarea în ritm accelerat a tehnologiilor emergente este singura șansă pentru viitorul afacerilor din industrie.”, declară Onuț ILIESCU, Director general TEHNIC MEDIA, organizator INTEK.

Companiile românești au acum oportunitatea, datorită fondurilor disponibile prin PNRR și prin Programele Regionale, să investească în digitalizarea și automatizarea proceselor, prin achiziția de soluții și sisteme care să le sprijine în creșterea eficienței, a productivității și a competitivității la nivel local și regional.

În acest context, INTEK oferă un cadru ideal pentru dezvoltarea de noi parteneriate de afaceri și pentru crearea unor rețele solide de colaborare, fiind un eveniment de referință pentru toți cei care doresc să-și dezvolte afacerile în mod eficient și sustenabil. (mai multe detalii, pe www.intek.ro)

Vino la INTEK, între 4-7 aprilie, la Brașov!

INTEK se bucură de sprijinul: Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM); Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane (AHK România), Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România (CCIFER), Organizației Patronale din Industria Aeronautică Română (OPIAR), Camerei de Comerț Belgia Luxemburg România Moldova (BEROCC), Clubului Economic German Brașov (DWK), Clubului francofon de afaceri din Brașov (CFAB), Asociației Române de Logistică (ARILOG), Asociației Patronatul Român din industria Electrotehnică (APREL), Asociației Producătorilor de Mobilă din România (APMR), Camerei de Comerț și Industrie Brașov, ICEBERG, FIT – Digital Innovation Hub, EIT Manufacturing, EIT Urban Mobility, ALT Brașov – Cluster pentru inovare și tehnologie, TRANSILVANIA IT CLUSTER și TRANSILVANIA DIGITAL INNOVATION HUB.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț începere proiect „REFACEREA CAPACITĂȚII DE REZILIENȚĂ A SOCIETĂȚII SPERANTA E.L. SRL”

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă

Societatea SPERANTA E.L. SRL, cod de identificare fiscală 3704230, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J1/112/1993, în calitate de Beneficiar, implementează începând cu data de 10.02.2023 proiectul cu titlul „REFACEREA CAPACITĂȚII DE REZILIENȚĂ A SOCIETĂȚII SPERANȚA E.L. SRL” , RUE 1484, Cod SMIS 160384, în baza contractului de finanțare nr. 973/POC/411/AS încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea poziției pe piață a firmei în domeniul transporturilor, dupa pierderea suferite în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19.

Rezultatele finale în urma implementării proiectului determinate de atingerea obiectivelor general și specifice sunt:

  1. Dotarea societății cu mijloace fixe performante, care vor asigura transportul în timpi optimi și la un nivel calitativ superior, optimizării procesului și asigurarea protejării mediului înconjurător în urma utilizării unor mașini prietenoase cu mediul prin reducerea emisiilor poluante.
  2. Creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate.
  3. Menținerea locurilor de muncă existente la nivelul anului 2020 în vederea reducerii fluctuației de personal, având un impact pozitiv asupra activității societății deoarece îi oferă stabilitate.

Valoarea totală a proiectului este de 4.318.750,41 lei.

Valoarea totală a finanţării nerambursabile este în sumă maximă de 2.348.697,59 lei, formată din:FEDR/FC/FSE/ILMT: 1.967.409,69 lei și Buget național: 381.287,90 lei, echivalentă cu 65% din valoarea totală eligibilă aprobată.

Perioada de implementare a proiectului de la data de 10.02.2023, data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 și până la data de 31.12.2023.

Proiect co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020.

Date de Contact

SPERANTA E.L. SRL

Sediu social: Str. Garii, FN, Localitatea Cetatea de Baltă, județul Alba, România

Reprezentant legal: Natanael NAGY

Telefon: 0744335776

E-mail: [email protected]

„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”

Comunicat 17 martie 2023

Comunicat 18 martie 2023


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare