Rămâi conectat

Actualitate

Vlad Ignat aşteaptă să debuteze la Real Valladolid

Publicat

în

Portarul albaiulian Vlad Ignat continuă să se pregătească la grupele de juniori ale echipei spaniole Real Valladolid în aşteptarea rezolvării situaţiei sale. „Deşi a debutat Division de Honor Juvenile, deocamdată nu am primit drept de joc oficial, însă merg pe aceeaşi linie, să rămân aici şi să joc în Spania”, a spus portarul reprezentativei Under 17. Săptămâna trecută, goalkeeperul ex-unirist a şi evoluat într-un meci de verificare al echipei de tineret, într-un turneu de pregătire, 3-1 cu Castilla Parquesol. Fotbalistul ce va împlini 16 ani în 16 octombrie va reveni în ţară la începutul lunii viitoare pentru a se pregăti cu reprezentativa tricoloră în vederea turneului de calificare pentru Campionatul European 2012, în perioada 23-30 octombrie, cu Finlanda, Rusia şi Portugalia (ţara gazdă).
„Eu îmi văd de treabă aici, iau ore de limba spaniolă şi aştept să se rezolve problema transferului de la Alba Iulia. Deşi îmi este greu departe de casă, am tot sprijinul moral din partea părinţilor şi al prietenei mele Ana Maria Mariş. Le mulţumesc că îmi sunt alături”, a mai spus V. Ignat, care nu a răspuns convocării la naţională pentru a participa la dubla amicală dintre România şi Elveţia, din 13 şi 15 septembrie. (H.D.M.)

Publicitate

Actualitate

DSVSA Alba realizează controale oficiale prin tehnica denumită ”clientul misterios”. Recomandări pentru consumatori

Publicat

în

DSVSA Alba realizează controale oficiale prin tehnica denumită ”clientul misterios”. Recomandări pentru consumatori

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Alba realizează controale oficiale prin tehnica denumită ”clientul misterios” și recomandă tuturor consumatorilor să achiziționeze produse alimentare doar de la unități autorizate sau înregistrate sanitar veterinar, iar dacă au suspiciuni privind calitatea și siguranța lor să depună sesizări.

În cadrul acestor controale, inspectorii sanitar-veterinari verifică modul în care sunt respectate condițiile generale de igienă în cazul produselor de origine animală destinate consumului uman, ce sunt livrate la distanță, ca urmare a unor comenzi pe internet (online) sau prin telefon.

În fapt, inspectorii DSVSA Alba vor comanda printr-o solicitare directă, realizată anonim, fără declinarea calității oficiale, produse alimentare comercializate pe internet. Ulterior, acestea vor fi inspectate, analizate, testate sau supuse unei verificări a conformității. De asemenea, vor fi verificate trasabilitatea produselor, etichetele, condițiile generale de igienă și de comercializare. Inspectorii se vor asigura că mâncarea sau alimentele de origine animală respectă toate standardele de calitate impuse de lege.

Aceste controale se realizează pentru a ne asigura că alimentele de origine animală, comercializate și livrate la distanță, nu reprezintă un risc pentru sănătatea publică, iar activitatea celor care le prepară și livrează se realizează cu respectarea tuturor normelor și legislației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor.

În acest sens, îi rugăm pe consumatori să sesizeze DSVSA Alba în cazul în care au suspiciuni privind produsele alimentare pe care le comandă, la numărul de telefon: 0258 835 915 sau pe adresa de e-mail office-alba@ansvsa.ro.

În altă ordine de idei, transmitem populaţiei ca, în perioadele cu temperaturi ridicate, să acorde atenţie modului în care păstrează sau prepară alimentele şi a locurilor de unde acestea sunt cumpărate.
Astfel, consumatorilor li se recomandă:

Să cumpere produse alimentare numai din locuri sau spaţii înregistrate sau autorizate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, pentru că le oferă garanţia unor produse sigure, care au fost obținute în unități autorizate/înregistrate aflate sub supravegherea medicilor veterinari oficiali/inspectorilor oficiali din cadrul DSVSA;

Să nu cumpere produse alimentare expuse la vânzare în locuri şi condiţii necorespunzătoare (pe stradă, din portbagajul maşinilor etc.) cu atât mai mult în cazul alimentelor uşor perisabile – carne, peşte, ouă, lapte şi produse lactate;

Să aleagă alimentele cu atenţie, ținând cont de aspect, miros, termen de valabilitate;

Să ia în considerare temperatura la care trebuie păstrate alimentele ce necesită păstrare la rece;

Publicitate

Să verifice prospeţimea în momentul achiziţionării – să nu cumpere alimentele cu miros neplăcut sau având culoarea, consistenţa modificată sau care prezintă mucegai pe suprafaţă;

Să nu cumpere produse care poartă indicaţiile “păstraţi la frigider”, “păstraţi la rece” sau “păstraţi în congelator” şi care nu au fost depozitate în condiţii de refrigerare sau congelare.

Cât mai repede posibil după cumpărare, alimentele de origine animală să fie introduse în frigider, unde se păstrează astfel: carnea refrigerată, laptele, produsele din lapte şi ouăle, la o temperatură de refrigerare de preferinţă între 0˚C+4˚C şi separat în funcţie de categoria de produs, iar carnea congelată la o temperatură cât mai scăzută, respectiv sub -18˚C;

Să ambaleze separat alimentele care urmează a fi depozitate în frigider şi să le menţină în decursul perioadei de valabilitate, la temperaturile indicate pe ambalaj;

Să păstreze alimentele gătite în recipiente acoperite;

Produsele care au fost decongelate să nu se recongeleze, pentru a fi preparate sau consumate ulterior;

Să îndepărteze alimentele alterate, care sunt o sursă de contaminare pentru celelalte alimente;

Să spele bine fructele şi legumele înainte de a le depozita în frigider şi înainte de a le consuma.

Citește mai mult

Actualitate

Procedura de adopție a copiilor și măsurile de relaxare valabile de la 1 august, pe masa Guvernului în ședința de astăzi

Publicat

în

Procedura de adopție a copiilor și măsurile de relaxare valabile de la 1 august, pe masa Guvernului în ședința de astăzi

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de miercuri, printr-o hotărâre, anexa la HG nr. 579/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei.

Prin proiectul de act normativ, se arată în nota de fundamentare, pornind de la modificările aduse procedurii de adopţie prin Legea nr. 268/2020 şi de la dificultăţile identificate în practică, se propune, ca modificare, reglementarea procedurii de verificare anuală a îndeplinirea condiţiilor care au stat la baza eliberării atestatului, informează Agerpres.

De asemenea, se spune în document, au fost incluse prevederi referitoare la evaluarea anuală în situaţia în care adoptatorul/familia adoptatoare îşi schimbă domiciliul/reşedinţa după obţinerea atestatului şi stabilirea ierarhiei priorităţii la adopţie pentru familiile care au acest drept stabilit prin lege.

Prin acelaşi proiect de act normativ se are în vedere asigurarea premiselor accesului echitabil pentru toţi adoptatorii/familiile adoptatoare la intrarea pe liste în procesul de potrivire, stabilind un singur criteriu de ierarhizare, vechimea atestatelor, şi, respectiv, stabilirea unei perioade maxime în care se poate derula potrivirea practică, respectiv 3 luni de la acordul adoptatorului/familiei adoptatoare cu privire la continuarea procedurii de potrivire practică.

O altă modificare vizează eliminarea birocratizării excesive a anumitor etape ale procesului de adopţie, prin înlocuirea copiilor legalizate după anumite documente cu copii certificate de către direcţie, pentru conformitate cu originalul.

Pe agenda şedinţei de Executiv figurează şi un proiect de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Construirea unui centru de arşi şi reorganizarea fluxurilor medicale ale spitalului pentru o mai bună poziţionare şi conectare a Departamentelor Urgenţă, ATI şi chirurgie pentru Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş”.

Un alt proiect de hotărâre supus adoptării în Guvern vizează suplimentarea pe anul 2021 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin HG nr. 499/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Lărgire la 4 benzi – Centura Bucureşti Sud între A2 (km 23+600) şi A1 (km 55+520)”, precum şi modificarea şi completarea anexei nr. 2 la HG nr. 499/2010.

În aceeaşi şedinţă, Executivul va aproba, tot prin hotărâre, acordarea unui ajutor umanitar din rezerva Ministerului Sănătăţii, cu titlu gratuit, pentru Tunisia, în conformitate cu prevederile articolului 41 alineat (4) din Legea nr .95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.

Ajutorul, acordat în vederea gestionării epidemiei de COVID -19, constă în 187.200 de doze de vaccin COVID-19, din numărul de doze achiziţionate de Ministerul Sănătăţii şi livrate de către compania AstraZeneca.

Nu în ultimul rând, Guvernul urmează să aprobe pe ordinea suplimentară a şedinţei şi o hotărâre referitoare la mai multe măsuri de relaxare care urmează să fie aplicate de la 1 august privind organizarea de spectacole, evenimente sportive şi private, mitinguri, workshop-uri, precum şi referitoare la activităţile din baruri, cluburi, discoteci şi săli de jocuri propuse prin Hotărârea nr. 50 a CNSU.

Publicitate
Citește mai mult

Actualitate

Cărți de identitate cu CIP, începând cu 3 august, pentru toți românii, inclusiv copii sub 14 ani

Publicat

în

Cărți de identitate cu CIP, începând cu 3 august, pentru toți românii, inclusiv copii sub 14 ani

Cărțile de identitate cu cip vor avea dimensiunea unui card bancar și, pe lângă datele care se regăsesc și pe cărțile de identitate clasice, vor stoca o amprentă facială și două amprente digitale ale solicitantului.

Noile cărți de identitate vor fi introduse într-un program pilot, care va demara pe 3 august într-un municipiu din România. El va dura câteva luni, urmând ca, în baza datelor colectate, emiterea noilor documente de identitate să fie extinsă la nivelul întregii țări.

Cetățenii români vor avea posibilitatea să aleagă între buletinul biometric, cu cip, și buletinul clasic.

Cel clasic va fi emis la aceleași dimensiuni și cu aceleași caracteristici ca buletinul biometric. Singura diferență va fi că el nu va stoca imaginile faciale și amprentele. O alte diferență majoră este că, în baza lui, nu se va putea călători în străinătate, statele Uniunii Europene impunând condiția folosirii buletinului biometric. Cărțile de identitate vor putea fi preschimbate până pe 2 august 2031, în funcție de momentul la care actualele documente expiră.

Șeful Direcției pentru Evidența Persoanei și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului de Interne, comisarul-șef Cătălin Giulescu, a declarat pentru Radio Europa Liberă România că introducerea buletinului biometric va duce la stimularea autorităților locale și centrale să informatizeze sistemele de plată a taxelor locale sau de eliberare a altor tipuri de documente, operațiuni care vor putea fi efectuate online.

Este vorba despre servicii de înmatriculare, de eliberare a cazierului judiciare, plata taxelor sau a impozitelor. Accesarea se va face fără crearea de conturi pe platformele respective, doar pe baza cărții electronice, de la distanță.

De ce acte aveți nevoie pentru eliberarea cărții de identitate biometrice

Cerere pentru eliberare buletin
Certificatul de naștere, original și copie
Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate
În cazul în care actuala carte de identitate v-a fost furată, veți mai avea nevoie, în plus, de o dovadă dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul.

Când puteți cere eliberarea cărților de identitate biometrice

După începerea programului național, oricând sau la expirarea actualelor cărți de identitate. Cărțile de identitate actuale pot fi folosite în continuare pentru deplasarea în străinătate.

Publicitate

De când pot avea minorii cărți de identitate biometrice

De la naștere, la cererea părinților sau a tutorilor legali. De la 14 ani, cartea de identitate este obligatorie.

Cum își pot preschimba românii din străinătate buletinele

Ca și până acum, doar în țară.

Cât vor fi valabile noile documente

2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani;
4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani
10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2021 Ziarul Unirea