Vești bune pentru românii care doresc să achiziționeze o mașină nouă: Stimulent de 3.000 de lei, în cadrul unui nou program Rabla
Vești bune pentru românii care doresc să achiziționeze o mașină nouă: Stimulent de 3.000 de lei, în cadrul unui nou program Rabla
Proprietarii vehiculelor poluante, cu o vechime mai mare de 15 ani, care vor fi scoase din circulație, vor putea solicita primăriilor de care aparțin, în cadrul programului Rabla Local, un stimulent de casare în valoare de 3.000 de lei.
Regulile noului program Rabla, care se va alătura celor deja existente, respectiv Rabla Clasic și Rabla Plus, se găsesc într-un proiect de ordin aflat în dezbatere publică la Ministerul Mediului.
Mai exact, ghidul de finanțare al programului Rabla Local stabilește că cei ce vor casa și radia din circulație mașini vechi și poluante, adică cu normă de poluare mai mică sau egală cu Euro 3 și mai vechi de 15 ani, vor putea primi, de la primăria de domiciliu, un stimulent financiar în valoare de 3.000 de lei. De asemenea, mașina va trebui să fie înmatriculată în țara noastră de mai mult de trei ani.
Autovehiculele care vor putea fi casate prin programul Rabla Local sunt mașinile mici, microbuzele (cel mult 22 de locuri pe scaune), autoutilitarele ușoare (fie de mărfuri, fie mixte – destinate transportului simultan de persoane şi mărfuri în compartimente separate) și autospecialele ușoare (mașinile cu o funcţie specifică ce necesită adaptări ale caroseriei şi/ sau echipamente speciale) de până la 3,5 tone.
În mod evident, vehiculele menționate trebuie să îndeplinească condiția vârstei (mai mare de 15 ani) și a normei de poluare (Euro 3 sau mai mică).
Pentru a putea cere cei 3.000 de lei, proprietarul mașinii vechi va trebui să îndeplinească următoarele condiții:
să aibă domiciliul sau reședința în România, pe raza primăriei la care face solicitarea;
să dețină un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său și să fie în evidențele fiscale ale primăriei respective;
să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat și bugetul local;
să nu folosească aceeași mașină pentru a obține diverse alte finanțări, inclusiv prin Rabla Clasic sau Rabla Plus;
să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului.
Suma obținută poate fi cheltuită după cum dorește fiecare, adică beneficiarul nu va fi obligat s-o folosească, de pildă, la cumpărarea uneia noi. Totuși, beneficiarii vor avea o interdicție, și anume nu vor putea cumpăra, timp de trei ani de la obținerea banilor, o mașină cu normă de poluare Euro 4 sau mai mică.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Reformă legislativă și culturală pentru protecția și bunăstarea animalelor din România. Ce prevede proiectul ambițios? Va asigura cu adevărat protecția lor?
Reformă legislativă și culturală pentru protecția și bunăstarea animalelor din România. Ce prevede proiectul ambițios? Va asigura cu adevărat protecția lor? Tot mai multe animale abandonate, cazuri de cruzime care circulă viral pe rețelele sociale și o legislație adesea ignorată de autorități – aceasta este realitatea actuală a României în privința protecției animalelor, care îi […]
Din 14 iulie 2025: Un nou instrument digital pentru monitorizarea bunăstării bolnavilor din spitale, pus la dispoziție de Ministrul Sănătății
Din 14 iulie 2025: Un nou instrument digital pentru monitorizarea bunăstării bolnavilor din spitale, pus la dispoziție de Ministrul Sănătății Începând cu data de 14 iulie 2025, pacienții și aparținătorii vor putea semnala direct Ministerului Sănătății nemulțumirile legate de calitatea alimentației din spitale, printr-un formular online ce va fi disponibil pe site-ul oficial al instituției. […]
Ce taxe se regăsesc în factura de energie: 4 centrale similare cu cea făcută de OMV Petrom la Brazi puteau fi construite din banii strânși din 2011
Ce taxe se regăsesc în factura de energie: 4 centrale similare cu cea făcută de OMV Petrom la Brazi puteau fi construite din banii strânși din 2011 Lună de lună, consumatorii de energie din România plătesc o colecţie de taxe greu de descifrat, una dintre acestea fiind contribuţia pentru cogenerare, bani care ajung la producătorii […]