Vești bune pentru producătorii de țuică și pălincă din România: Finanțare de la stat pentru deschiderea unor mici fabrici de procesare
Vești bune pentru producătorii de țuică și pălincă din România: Finanțare de la stat pentru deschiderea unor mici fabrici de procesare
Adrian Chesnoiu, ministrul Agriculturii, a declarat faptul că producătorii de țuică și palincă din România ar putea primi o finanțare din partea Guvernului pentru a deschide mici fabrici cu dotări moderne pentru procesare. În Uniunea Europeană, România se află pe primul loc la producția de prune, iar în lume se află pe locul patru.
Pentru a valorifica producţia de prune, autorităţile vor să pună la dispoziţie bani pentru producătorii de ţuică şi palincă din România. Datele INS arată că producţia de prune în 2020 a fost de 775,6 mii de tone, ceea ce reprezintă mai bine de jumătate din producția totală de fructe a țării, de 1.601,3 mii tone, conform Ştirileprotv.
Cu toate acestea, producţia de palincă şi ţuică „premium” este salbă în România, iar în aceste condiţii o sticlă de băutură ar putea ajunge şi la 2.000 de euro.
În localitatea Medieșu Aurit din Satu Mare se produce palincă atât din prune, cât şi din cireşe amare, după o reţetă veche de 100 de ani. Producătorii spun că palinca, spre deosebire de ţuică, se savurează şi trebuie să aibă o aromă fină.
„De la nuanța alb cristalină până la cea auriu, rubiniu, accentuează proprietățile de bază. O guști și trebuie să aibă o nuanță fină, ușor aromată cu amprenta fructului din care provine”, a declarat Silviu Zetea, antreprenor.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
„Trenul fără naș”: Un șef de tren CFR, „uitat” în gara Buşteni. Garnitura a plecat fără el şi fără mai mulţi călători. Mecanicul şi-a dat seama abia în staţia următoare
„Trenul fără naș”: Un șef de tren CFR, „uitat” în gara Buşteni. Garnitura a plecat fără el şi fără mai mulţi călători. Mecanicul şi-a dat seama abia în staţia următoare Un șef de tren al CFR Călători a trăit o experiență neobișnuită în urmă cu două zile pe Valea Prahovei, fiind uitat, împreună cu alți […]
De ce va deveni traficul și mai dificil pe cea mai aglomerată șosea din România Începând de marți, 22 aprilie 2025, traficul rutier pe DN 1 Florești-Cluj-Napoca, cea mai aglomerată șosea din România, va fi deviat în zona șantierului viitorului Spital Regional de Urgență, ca urmare a lucrărilor necesare pentru construirea pasajului rutier. Asta va […]