Ştirea zilei
Veste bună pentru instructorii auto! Ordinul 733, suspendat! Tarifele la şcolile de şoferi din Alba râmân neschimbate
Începând din această lună, ar fi trebuit să intre în vigoare controversatul ordin 733/2013 dat de Ministerului Transporturilor în luna apriliie, prin care se stabilesc noi reguli privind funcţionarea şcolilor de şoferi. În loc de ordine a creat haos la şcolile de şoferi.
Informație de ultimă oră – Potrivit Autorității Rutiere Române ordinul ar fi fost suspendat de Ministerul Transporturilor, urmând ca în cursul zilei de astăzi sau cel târziu mâine, toate Agentiile Teritoriale ale ARR să primească înștiințări oficiale în acest sens
Cele mai importante măsuri se referă la suspendarea activității școlilor de șoferi care nu au promovabilitate de peste 50% într-un an, cu exceptia primului an, când se acceptă 40%. Dacă au promovabilitate mai mare de 60%, la cererea lor pot să reducă numărul de ore practice de instruire a elevilor; obligativitatea dotării autoturismelor “Școală” cu camere video și harduri de stocare necesare în timpul examinării prectice a cursanților; obligativitatea deţinerii unor săli încăpătoare ;i dotate corespunzător pentru cursurile de legislaţie rutieră; de asemenea persoanele fizice care își desfăşurau activitatea de instructor auto sunt obligate să-şi facă PFA, însă o mare parte dintre ei au preferat varianta angajării la şcolile de şoferi.
Confuzie și revoltă din partea instructorilor auto independenti
Problema este că nici la această oră, mulți dintre reprezentanții școlilor de șoferi din județul Alba nu sunt siguri dacă ordinul 733/2013 a intrat în vigoare cum era prevăzut, sau a fost suspendat. Asta, deoarece instantele din Suceava, Bacau si Brasov au suspendat deja prin hotarare judecatorească acest ordin, iar alte procese similare, intentate de instructorii auto din țară, se află pe rolul instanțelor.
Cei care au atacat și obținut suspendarea în justiție al acetui Ordin sunt de parere ca ministerul lezează drepturile instructorilor auto independenti și protejeaza școlile de șoferi.
Tarifele în Alba Iulia râmân neschimbate
Efectul cel mai important al acestor măsuri vehiculat în ultima perioadă în presă, pentru clienții școlilor de șoferi, ar fi majorarea tarifelor pentru cei care vor să obțină un permis deconducere, indiferent de categoria vizată. Am cerut în acest sens opinia reprezentantului unei Școli de Șoferi din Alba Iulia.
Acesta a precizat faptul că, cel puțin pentru moment nu s-a cerut la examinarea cursanților, care a avut loc zilele trecute, ca autoturismele să fie doatate cu echipamente de supraveghere. Din punctul său de vedere, aceasta ar fi una dintre principalele cheltuieli la care îl noile reglementări. Costurile pentru dotarea unei sibgure mașini “Școală” ridicându-se la minim 1.000 de lei.
Cu toate acestea, instructorul auto a afirmat că nu va majora tarifele pentru cursanți, fiind vorba de o investiție pe care o face o singură dată, pe care o va suporta singur. Reprezentantul Școlii de Șoferi, a precizat faptul că prețul acestor servicii vor crește de fiecare dată când este majorat prețul carburanților.
IMPORTANT! În prezent, în Alba Iulia, tarifele pentru a urma cursurile unei școli de șoferi sunt cuprinse între 1000 și 1250 de lei. În schimbul acestor bani, pe parcursul a 4 săptămâni, cursantul trebuie să beneficieze de 30 de ore de conducere și 24 de ore de cursuri de legislație rutieră.
O altă problemă semnalată de interlocutorul nostru se referă la acei intructori auto independenți, care pentru a își găsi clienți practică niște tarife “de dumping”, de respectiv 700-800 de lei, dar care nu îi permit să asigure numărul obligatoriu de ore de conducere elevilor săi, din moment ce costurile unui instructor cu un cursant se ridică, dacă sunt respectate orele de pregătire, la minim 700 de lei.
O mare „bătaie de cap” pentru instructorii auto și școlile de șoferi se referă la obligativitatea, din 30 noiembrie, a completării Registrului National al Cursantilor, o aplicație informatică online unde fiecare instructor este obligat să introducă la zi, rezultatul evalurii practice (inregistrare audio/video) pentru fiecare cursant.
Partea bună a acestor măsuri este că, după aplicarea noii legi, vor rămâne pe piaţă doar şcolile serioase de şoferi şi nu cele care scot pe bandă rulantă şoferi care au dat de o zece ori examenul.
Potrivit reprezentanților Agentiei Teritoriale ARR Alba, până la această oră nu a fost primită nicio înștiințare cu privire la o eventuală suspendare a ordinului 733/2013.
Vezi AICI școlile auto din județul Alba cu promovabilitate mică

Ştirea zilei
16 mai 2022, COVID-19 în Alba. 3 noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ
16 mai 2022, COVID-19 în Alba. 3 noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ
La nivelul județului Alba, luni, 16 mai 2022, s-au înregistrat 3 cazuri noi de infectare cu COVID-19 potrivit datelor transmise de DSP Alba. Raportul prezintă și incidența actualizată și cazurile active de coronavirus pe localități.
Citește și situația cazurilor din Alba, de ieri, 15 mai 2022, COVID-19 în Alba. 4 noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ
În ultimele 24 de ore, la nivelul județului Alba, nu a fost înregistrat niciun deces, în rândul persoanelor bolnave de COVID-19.
Astfel, numărul total al cazurilor înregistrate ajunge la 53834 de persoane confirmate, 52431 persoane vindecate, 1.290 decese.
Duminică, în județul Alba au fost prelucrate în total 241 teste, 148 PCR, 93 teste rapide. Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 465454 mai exact, 356338 de teste PCR și 108968 de teste rapide.
Localitățile din care provin cele 3 noi cazuri de coronavirus:
ALBA IULIA – 1
CIUGUD – 1
SASCIORI – 1
Lista cazurilor active de COVID-19 și INCIDENȚA LOCALITĂȚILOR din județul Alba:
Localitate | Populatie | Incidenta | Cazuri active |
POŞAGA | 893 | 2.24 | 2 |
RIMETEA | 990 | 2.02 | 2 |
OHABA | 583 | 1.72 | 1 |
VALEA LUNGĂ | 3115 | 1.28 | 4 |
ORAŞ OCNA MUREŞ | 13788 | 0.8 | 11 |
METEŞ | 2751 | 0.73 | 2 |
LUPŞA | 2836 | 0.71 | 2 |
MUNICIPIUL BLAJ | 20622 | 0.68 | 14 |
SÂNTIMBRU | 3019 | 0.66 | 2 |
ORAŞ TEIUŞ | 7148 | 0.56 | 4 |
NOŞLAC | 1816 | 0.55 | 1 |
CRICĂU | 1965 | 0.51 | 1 |
MIRĂSLĂU | 1945 | 0.51 | 1 |
MUNICIPIUL ALBA IULIA | 76685 | 0.51 | 39 |
LOPADEA NOUĂ | 2494 | 0.4 | 1 |
ŞPRING | 2537 | 0.39 | 1 |
ŞUGAG | 2856 | 0.35 | 1 |
ORAŞ CUGIR | 25354 | 0.32 | 8 |
MIHALŢ | 3213 | 0.31 | 1 |
CIUGUD | 3293 | 0.3 | 1 |
PIANU | 3563 | 0.28 | 1 |
ORAŞ ZLATNA | 7779 | 0.26 | 2 |
GALDA DE JOS | 4414 | 0.23 | 1 |
ŞONA | 4365 | 0.23 | 1 |
MUNICIPIUL AIUD | 25133 | 0.2 | 5 |
MUNICIPIUL SEBEŞ | 32855 | 0.12 | 4 |
ALBAC | 1939 | 0 | 0 |
ALMAŞU MARE | 1197 | 0 | 0 |
ARIEŞENI | 1533 | 0 | 0 |
AVRAM IANCU | 1411 | 0 | 0 |
BERGHIN | 1882 | 0 | 0 |
BISTRA | 4496 | 0 | 0 |
BLANDIANA | 877 | 0 | 0 |
BUCERDEA GRÂNOASĂ | 2259 | 0 | 0 |
BUCIUM | 1379 | 0 | 0 |
CÂLNIC | 1932 | 0 | 0 |
CENADE | 1046 | 0 | 0 |
CERGĂU | 1629 | 0 | 0 |
CERU-BĂCĂINŢI | 227 | 0 | 0 |
CETATEA DE BALTĂ | 3061 | 0 | 0 |
CIURULEASA | 1123 | 0 | 0 |
CRĂCIUNELU DE JOS | 2142 | 0 | 0 |
CUT | 1272 | 0 | 0 |
DAIA ROMÂNĂ | 3115 | 0 | 0 |
DOŞTAT | 1014 | 0 | 0 |
FĂRĂU | 1470 | 0 | 0 |
GÂRBOVA | 2133 | 0 | 0 |
GÂRDA DE SUS | 1467 | 0 | 0 |
HOPÂRTA | 1157 | 0 | 0 |
HOREA | 1898 | 0 | 0 |
IGHIU | 7110 | 0 | 0 |
ÎNTREGALDE | 551 | 0 | 0 |
JIDVEI | 5301 | 0 | 0 |
LIVEZILE | 1147 | 0 | 0 |
LUNCA MUREŞULUI | 2540 | 0 | 0 |
MOGOŞ | 744 | 0 | 0 |
OCOLIŞ | 498 | 0 | 0 |
ORAŞ ABRUD | 5141 | 0 | 0 |
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ | 3743 | 0 | 0 |
ORAŞ CÂMPENI | 7120 | 0 | 0 |
POIANA VADULUI | 1041 | 0 | 0 |
PONOR | 574 | 0 | 0 |
RĂDEŞTI | 1271 | 0 | 0 |
RÂMEŢ | 491 | 0 | 0 |
ROŞIA DE SECAŞ | 1580 | 0 | 0 |
ROŞIA MONTANĂ | 2690 | 0 | 0 |
SĂLCIUA | 1367 | 0 | 0 |
SĂLIŞTEA | 2327 | 0 | 0 |
SÂNCEL | 2579 | 0 | 0 |
SĂSCIORI | 6485 | 0 | 0 |
SCĂRIŞOARA | 1486 | 0 | 0 |
ŞIBOT | 2327 | 0 | 0 |
SOHODOL | 1658 | 0 | 0 |
STREMŢ | 2419 | 0 | 0 |
UNIREA | 4823 | 0 | 0 |
VADU MOŢILOR | 1268 | 0 | 0 |
VIDRA | 1500 | 0 | 0 |
VINŢU DE JOS | 5528 | 0 | 0 |
Ştirea zilei
Accident rutier la Abrud: Un șofer „alcoolizat” a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism
Accident rutier la Abrud: Un șofer „alcoolizat” a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism
Un accident rutier a avut loc duminică, 15 mai, în Abrud, unde un șofer, cu o alcoolemie de 0,80 mg/l a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism.
La data de 15 mai 2021, în jurul orei 04.40, polițiștii din Abrud, au intervenit pe strada Gura Cornei din oraș, pentru soluționarea unui eveniment rutier, soldat cu pagube materiale.
Un bărbat de 32 de ani, din comuna Roșia Montană, în timp ce conducea un autoturism, a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism.
În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,80 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.
Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.
Ştirea zilei
Cum era spionată fabrica de arme de la Cugir de americani, în timpul Războiului Rece: Cîți dolari primea un informator
Cum era spionată fabrica de arme de la Cugir de americani, în timpul Războiului Rece: Cîți dolari primea un informator
După terminarea celui de-al Doilea Război Mondial si debutul Războiului Rece, când „Cortina de Fier” a despărțit democrațiile occidentale de URSS și statele satelit ale acestuia, agenția americană de informații CIA a reuşit să dezvolte în România o reţea bine pusă la punct de agenţi şi informatori. Potrivit arhivelor, unii dintre aceştia erau plătiţi lunar cu sume de la 50, 75, 80 până la 100 de dolari.
Aceştia aveau nume conspirative dar fiecare avea o descriere în care era prezentat locul de muncă, abilităţile şi studiile sale. Majoritatea erau români nemulţumiţi de influenţa şi comportamentul Rusiei în România. Spionajul american urmărea, în primii ani ai regimului comunist, în special fabricile de armament din România. Una dintre aceste funcționa la Cugir, un oraș mic izolat la poalele munților.
Uzina de la Cugir începuse să producă arme din 1935, însă un sector al ei era dedicat fabricării maşinilor de cusut, iar mai târziu și mașinilor de spălat. Una dintre piesele faimoase produse la Cugir a fost Oriţa, primul pistol-mitralieră de calibrul 9 mm fabricat în România.
Arma a fost numită după căpitanul Marin Oriţa, care a omologat în România acest model, şi a fost un proiect româno – ceh. În 1949, la Cugir se mai produceau doar maşini de cusut, însă doi ani mai târziu, uzina a fost reconvertită pentru manufacturarea armelor mici: pistoale, puşti automate, mitraliere şi muniţii. Aproape 4.000 de oameni erau angajaţi ai întreprinderii din Cugir în 1951, arăta un raport al CIA din 1952.
Vizată de raiduri americane în timpul războiului
„Utilajele folosite în fabrică sunt de producţie germană şi elveţiană şi se spune că sunt de o calitate excelentă. Unele dintre instalaţii sunt noi şi încă nu au fost folosite. Fabrica este bine organizată şi cei mai mulţi dintre angajaţi şi-au menţinut poziţiile pe care le aveau în trecut”, arătau spionii CIA, în nota secretă. În timpul războiului, fabrica a fost ţinta raidurilor aviaţiei americane, iar patru avioane au fost doborâte în zonă. Totuşi, bombele nu i-au provocat distrugeri mari.
”Fabrica era înconjurată de un gard de doi metri de fier care are deasupra sârmă ghimpată. Trupele române înarmate cu puşti automate, păzeau din turnurile de observaţie (…) Un control foarte strict este exercitat atât asupra civililor cât şi asupra personalului. Fiecare muncitor civil trebuia să aibă un card de identificare emis de fabrică, cu o ştampilă specială aplicată de conducerea administrativă a fabricii de armament.
Acelaşi tip de control era aplicat şi unităţilor care aparţineau de Ministerul Muncii. Muncitorii civili care intrau în fabrică prin poarta nr. 18 erau subiectul unui verificări stricte. Era un tren special care aducea muncitorii din satele vecine dimineaţa devreme şi îi ducea înapoi seara târziu. Se lucrează 24 de ore în trei schimburi de câte opt ore”, se mai arată într-un document al CIA.
Fabrica de la Cugir s-a dezvoltat mult în perioada comunistă, ajungând să producă atât armament greu, cât și pistoale și celebrele mitraliere AKM.
Sursa: ziare.com
-
Sportacum 23 de ore
Liga a 4-a: Industria Galda, cea mai bună echipă din retur, cu 13 meciuri imbatabile! Performanța, victorie-spectacol
-
Ştirea zileiacum 18 ore
Alba, în top 5 al traficului de cocaină: Aproape o tonă de droguri confiscate într-un singur an
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
16 mai| Prima eclipsă totală de lună din 2022: De unde se poate vedea „Luna sângerie”, în România
-
Actualitateacum 6 ore
Alimente care nu au dată de expirare. Care sunt produsele din care puteți face stocuri fără teama de a se strica
-
Actualitateacum 22 de ore
FOTO| Studenții Facultății de Istorie și Filologie ai UAB s-au bucurat de succes la Noaptea Muzeelor 2022: Au atras privirile albaiulienilor și turiștilor, îmbrăcați în diverse veșminte istorice
-
Ştirea zileiacum 20 de ore
FOTO VIDEO| „Creăm pentru căței” în memoria Ioanei Sfârlea la acțiunea Asociației „Prietenii lui Azor” din șanțurile Cetății Alba Carolina
-
Actualitateacum 18 ore
FOTO| 10 întrebări și 10 gânduri ale unui elev de nota 10: Iulius Urieşu, Liceul Teoretic „David Prodan”, Cugir
-
Ştirea zileiacum 17 ore
Cum era spionată fabrica de arme de la Cugir de americani, în timpul Războiului Rece: Cîți dolari primea un informator
-
Actualitateacum 24 de ore
FOTO VIDEO| Turneu de fotbal între familii, în Cetatea Alba Carolina: Cei mici joacă împreună cu părinții lor, de Ziua Familiei
-
Actualitateacum 16 ore
Nevoie mare de bani la buget: Noul șef al ANAF anunță controale extinse. Ce domenii sunt vizate
-
Ştirea zileiacum 23 de ore
Un bărbat din Alba și alți doi din Sibiu își jefuiau victimele intrând noaptea peste ele mascați cu cagule și înarmați: Pedepse aspre decise de instanță
-
Curier Județeanacum 23 de ore
Luni, 16 mai| Primăria Aiud va începe distribuirea pachetelor alimentare pentru persoane defavorizate: PROGRAM