Uniunea Europeană explorează pașapoartele de carbon pentru a limita călătoriile și a reduce poluarea
Uniunea Europeană explorează pașapoartele de carbon pentru a limita călătoriile și a reduce poluarea
Uniunea Europeană consideră introducerea pașapoartelor de carbon pentru a aborda problema poluării generate de călătoriile cetățenilor din statele membre. Oficialii UE propun alocarea unei cote anuale de carbon per călător european, care va fi înregistrată pe o cartelă și va limita implicit deplasările.
Potrivit informațiilor, amprenta medie anuală de carbon a unei persoane la nivel global se apropie de patru tone, iar pentru a contribui la salvarea planetei, cetățenii ar trebui să limiteze emisiile la maxim două tone pe an până în 2050.
Conceptul de „pașaport de carbon” presupune alocarea unei cote anuale de emisii pentru fiecare călător, limitând astfel călătoriile acestora. Cotele de emisii ar urma să raționalizeze modul în care oamenii călătoresc.
Un raport citat de CNN estimează că pașapoartele de carbon ar putea deveni o realitate până în 2040. În prezent, unele țări europene au deja legi și restricții care vizează schimbarea obiceiurilor de călătorie.
În Belgia, începând cu 1 aprilie 2023, pasagerii care zboară pe distanțe scurte și cei de la bordul aeronavelor mai vechi suportă taxe majorate, încurajându-i să considere alternative de călătorie. Franța a interzis zborurile interne pe distanțe scurte, iar o schemă similară se conturează în Germania.
Cu emisiile de dioxid de carbon provenite de la avioanele comerciale în creștere cu 32% între 2013 și 2018, oficialii europeni caută modalități de a reduce impactul asupra mediului. Cu toate acestea, se subliniază că pentru o reducere semnificativă a emisiilor, prețurile biletelor ar trebui să crească cu 1,4% în fiecare an, ceea ce nu s-a întâmplat, deocamdată, în realitate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Blocul Național Sindical: Departamentul pentru Situații de Urgență pregătește concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare
Blocul Național Sindical: Departamentul pentru Situații de Urgență pregătește concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare Blocul Național Sindical (BNS) atrage atenția că Ministerul Afacerilor Interne (MAI), prin Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), nu poate iniția reforme în domeniul sănătății și că se pregătesc concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea […]
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar: Ce interdicții are fostul candidat la prezidențiale
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar: Ce interdicții are Călin Georgescu rămâne sub control judiciar în dosarul în care este judecat pentru declaraţiile sale în care a promovat idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, a decis definitiv, joi, 11 septembrie 2025 Tribunalul Bucureşti. Potrivit Agerpres, Tribunalul București a respins ca nefondată o […]
Rabla 2025 | Programul demarează cu etapa validării producătorilor auto: Când începe această procedură
Rabla 2025 | Programul demarează cu etapa validării producătorilor auto În ședința de Guvern din 11 septembrie 2025 a fost adoptată Hotărârea Guvernului privind Lista sumelor alocate categoriilor de proiecte prioritare finanțate din Fondul pentru mediu, inclusiv a bugetului noului Program Rabla Auto 2025. Noul ghid de finanțare al Programului Rabla Auto 2025 a fost […]