Uniunea Europeană explorează pașapoartele de carbon pentru a limita călătoriile și a reduce poluarea
Uniunea Europeană explorează pașapoartele de carbon pentru a limita călătoriile și a reduce poluarea
Uniunea Europeană consideră introducerea pașapoartelor de carbon pentru a aborda problema poluării generate de călătoriile cetățenilor din statele membre. Oficialii UE propun alocarea unei cote anuale de carbon per călător european, care va fi înregistrată pe o cartelă și va limita implicit deplasările.
Potrivit informațiilor, amprenta medie anuală de carbon a unei persoane la nivel global se apropie de patru tone, iar pentru a contribui la salvarea planetei, cetățenii ar trebui să limiteze emisiile la maxim două tone pe an până în 2050.
Conceptul de „pașaport de carbon” presupune alocarea unei cote anuale de emisii pentru fiecare călător, limitând astfel călătoriile acestora. Cotele de emisii ar urma să raționalizeze modul în care oamenii călătoresc.
Un raport citat de CNN estimează că pașapoartele de carbon ar putea deveni o realitate până în 2040. În prezent, unele țări europene au deja legi și restricții care vizează schimbarea obiceiurilor de călătorie.
În Belgia, începând cu 1 aprilie 2023, pasagerii care zboară pe distanțe scurte și cei de la bordul aeronavelor mai vechi suportă taxe majorate, încurajându-i să considere alternative de călătorie. Franța a interzis zborurile interne pe distanțe scurte, iar o schemă similară se conturează în Germania.
Cu emisiile de dioxid de carbon provenite de la avioanele comerciale în creștere cu 32% între 2013 și 2018, oficialii europeni caută modalități de a reduce impactul asupra mediului. Cu toate acestea, se subliniază că pentru o reducere semnificativă a emisiilor, prețurile biletelor ar trebui să crească cu 1,4% în fiecare an, ceea ce nu s-a întâmplat, deocamdată, în realitate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Care este destinația „mărfii second-hand”?
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Unde ajunge „marfa second-hand”? România este fruntașă la exportul de „marfă second-hand”. Peste 100.000 de tone de deșeuri electronice generează țara noastră, anual, iar doar o mică parte ajuge în centrele de reciclare. Cea mai mare parte a deșeurilor este exportată spre țări din Asia, […]
PENSII 2025 | Este oficial: Când intră pensiile românilor în luna august. Anunțul Casei de Pensii
PENSII 2025 | Este oficial: Când intră pensiile românilor în luna august Pensiile din luna august 2025, primele după intrarea în vigoare a plății CASS, conform noului pachet de măsuri fiscale, vor fi livrate conform unui calendar devenit oficial odată cu un anunț al Casei Naționale de Pensii Publice. Citește și: PENSII 2025 | Clasamentul […]
Rovinieta, mai scumpă de la 1 septembrie 2025. Tariful anual pentru autoturisme și lista completă a noilor amenzi
Rovinieta, mai scumpă de la 1 septembrie 2025. Tariful anual pentru autoturisme și lista completă a noilor amenzi Din 1 septembrie 2025, vor intra în vigoare noi reglementări privind tarifele și sancțiunile aplicabile pentru utilizarea drumurilor naționale din România fără achitarea taxei de drum. Conform noilor dispoziții, tariful anual al rovinietei pentru autoturisme va crește […]