Un pod nou peste Mureş la Alba Iulia!

Ultimele luni ne-au arătat cât de dependenţi suntem de podul de peste Mureş. Închiderea lui şi lucrările derulate mult prea încet au sugrumat viaţa Alba Iuliei şi a economiei din zonă. Zeci de mii de oameni afectaţi, mii de afaceri lovite în plin. Pentru moment, pentru o perioadă podul s-a redeschis, dar el este vechi, lucrările de acum sunt doar nişte cârpeli şi viitorul nu arată prea roz.
Trebuie să fim realişti: acest pod nu mai e de actualitate. Problema reparaţiilor lui va reveni din ce în ce mai des în următorii ani, iar oraşul va fi din ce în ce mai des blocat. Nu ne permitem. Uzura podului actual este mare, este un pod foarte vechi şi, în condiţiile lumii de azi, a devenit şi neîncăpător şi nefuncţional. Se ştie limpede, au spus-o şi autorităţile, că reparaţiile de acum nu au rezolvat problemele esenţiale ale podului – din lipsă de bani.
Soluţia este construirea unui nou pod peste Mureş şi am susţinut-o deja de mai mult timp. În loc să aruncăm bani pe reparaţii o dată la câţiva ani mai bine investim sănătos într-un pod nou. Vorba „avem prea puţini bani ca să ne permitem lucruri la mâna a doua” se aplică şi aici.
O altă problemă a podului actual e îngustimea lui, fapt pentru care nu e funcţional. Traficul mare din ziua de azi îl face să gâtuie mai degrabă circulaţia – o ştim toţi cei care intrăm şi ieşim des din Alba Iulia. Circulaţia până în zona podului se face pe două benzi aducând un flux mare de maşini. Însă podul nu poate prelua acest trafic decât pe o bandă provocând blocaje şi nervi.
Cu autostrăzi care vor ocoli practic Alba Iulia, dacă ne mai şi faultăm singuri cu asemenea probleme, blocându-ne singuri accesul în oraş, oraşul nostru va ajunge în 4-5 ani unul izolat, impracticabil, nefrecventabil. Atunci Alba Iulia va muri definitiv.
Un pod nou se poate face aproape de cel actual. Există însă şi soluţii complementare. Un PUG (Plan Urbanistic General) al Alba Iuliei, din anii 90, prevedea un al doilea pod în zona Recea, adică un pod secundar spre Pâclişa, care să preia o parte din traficul din cartierul Cetate. De ce s-a renunţat la această soluţie? Există alte variante? Nu există un răspuns la aceste întrebări. De altfel nu există un PUG al oraşului adus la zi în ultimii 15 ani. De ce este ignorată totuşi soluţia acelui pod prevăzută de peste 17 ani? Alba Iulia suferă pentru că nu există o minte limpede care să facă un proiect nou şi modern al oraşului.
Municipalitatea trebuie să se implice. Nu va promova nimeni altcineva interesul oraşului şi ideea unui pod nou. Iar interesul oraşului e să nu ajungă izolat. Din contră: interesul nostru e să primim afluxuri de turişti în viitor, să asigurăm un trafic liniştit oamenilor din judeţul Alba, să nu rămânem izolaţi de circuitele economice majore şi viitoarele autostrăzi şi în nici un caz să ne mai sufocăm în Alba Iulia, fără a avea cum să trecem Mureşul!
Trebuie revenit urgent la Planul Urbanistic General care e rămas în urmă şi uitat de actualii conducători. Trebuie făcută rapid o opţiune pentru noul pod şi demarate proiectele. Nu e timp de pierdut!
Simone ALBANI, vicepreşedinte al PNL Alba

ELIT

Mihail David - 2020

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

6 Comentarii

Unu de la PNL 25 noiembrie 2010 at 5:40

Chiar tu ai spus-o..nu ne permitem.

jiji 25 noiembrie 2010 at 8:30

da-cine mama…eşti tu măi macaronarule de vi să ne dai nouă lecţii? ? ? sau vrei să te bagi şi tu în seamă pe aici.

Viorel 25 noiembrie 2010 at 8:52

eu cred ca Hava ar putea sa ne faca el cadou podul de intrare peste Mures, cu cata spaga a primit de cand este primar si cu grosul pe care il primeste acuma din lucrarile in cetate.BANII SUNT, DAR NU PENTRU CETATENI!!!

DOBRIN CORDOVANU 25 noiembrie 2010 at 9:29

Ba Jiji prost mai esti….decat reparari de borduri si carari prin santu cetatii,mai bine un nou pod pe langa gradina lu Oancea-Berze ca si asta s-a intins pana in sosea cu crisma sa si nu vede nimeni ca are relatii ! Jiji mai biner de mancai ceva de tufa !

alexandru 25 noiembrie 2010 at 9:31

DECI PNL REVINE CU PODU…vad ca e roman foileton chestia asta.propunere: tinand cont ca un pod nou costa milioane de euro, nu puteti gasi totusi un alt subiect politic?domnule simone exista varianta de a folosi si trenul daca tot va plimbati asa de mult, e un mijloc de transport promovat intens in uniunea europeana, e ecologic .sau nu va sta asa de bine ca intr-o masina germana?administratia locala albaiuliana are destule proiecte in derulare, mi se pare penibil sa vii cu idei sf, auzi pod la paclisa…si iti mai spun odata: desi nu poti pricepe deloc chestia asta: podul este administrat de cnadr si nu de primaria alba iulia.si va mai mirati toti ca castiga nea mircea alegerile…..pai nu are cu cine sa se bata.si o intrebare : de ce nu ai venit cu ideea asta cand era tariceanu premier?..

gicu123 25 noiembrie 2010 at 17:32

Un pod mai mare…inseamna sa tai din gradina lu` baiatu ala de la PNL care fi sigur… ca deabea asteapta sa-i vanda statului 200 mp de gradina cu 800 euro metrul patrat…. Interesele sunt mari….chiar foarte mari………

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...