Rămâi conectat

Ştirea zilei

Traseele pentru transportul călătorilor din județul Alba: Licitația de peste 200 de milioane de lei, lansată de Consiliul Județean Alba

Publicat

în

Mega-licitația Consiliului Județean Alba, cu valoarea estimată de aproximativ 200 de milioane de lei pentru delegarea gestiunii serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate pe teritoriul judeţului.

Documentaţia a fost publicată în SEAP în data de 9 aprilie 2021. Anterior, Consiliul Judeţean a aprobat documentaţia care stă la baza procedurii de achiziţie printre care se află studiul de oportunitate; caietul de sarcini; programele de circulaţie pentru fiecare traseu; criteriile de calificare şi selecţie a ofertelor şi valoarea estimată a contractului de delegare a gestiunii serviciului public cuprinsă între 198.227.620 lei şi 218.050.383 lei, fără TVA.

Contractul va avea o durată de 6 ani, iar atribuirea se va realiza pe loturi corespunzătoare fiecărui traseu din programul de transport. Programul cuprinde 70 de trasee în lungime de aproape 3.700 de km. Ofertele pot fi depuse de către firmele de transport interesate până la data de 14 mai 2021. În programul de transport judeţean

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit caietului de sarcini, în vederea asigurării capacităţii de transport pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale judeţul Alba sunt necesare un număr de 98 mijloace de transport în comun. Programele de circulaţie variază în funcţie de traseu, dar este situat în general între orele 5:00 – 23:00. Licitaţia se va desfăşura pe 70 de loturi, reprezentând tot atâte atrasee.
Traseele cele mai bănoase

Cel mai valoros traseu este Sebeş – Lancrăm – Alba Iulia, cu o valoare estimată între 14 milioane de lei şi 15,4 milioane de lei. Urmează traseul Alba Iulia – Meteş – Zlatna (între 13,77 şi 15,15 milioane de lei), Cugir – Vinţu de Jos – Alba Iulia (între 11,9 şi 13,11 milioane de lei), Aiud – Teiuş – Alba Iulia (între 10 şi 11 milioane de lei), Sebeş – Săsciori – Dobra (între 9,99 şi 10,99 milioane de lei), Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (între 8 şi 8,9 milioane de lei) şi Alba Iulia – Coşlariu – Blaj (între 7,4 şi 8,15 milioane de lei).

Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului. Astfel, preţul va conta în procent de maximum 25% din ofertă, la fel ca şi norma de poluare a autobuzului. Cel mai important factor de evaluare (30%) va fi vechimea medie a parcului de autobuze.

Dotarea cu aer condiţionat va conta în procent de 5%, clasificarea autobuzelor – 10%, iar utilizarea combustibililor alternativi – 5%. Aceste punctaje sunt maxime, evaluarea urmând a se face în funcţie de documentele prezentate.

De exemplu, un autobuz nou, fabricat în 2021, va primi 30 de puncte, unul cu patru ani vechime va fi notat cu 10 puncte, iar altul de 11 ani va primi zero puncte. Tarifele de călătorie se vor stabili, prin calcul, de către Consiliul Judeţean în baza tarifului mediu pe km/loc ofertat de către operatorul de transport rutier desemnat câştigător al procedurii.
Condiţii de participare

Pentru realizarea serviciului operatorii economici trebuie să îndeplinească câteva cerinţe: sunt organizaţi ca întreprindere publică sau privată sau orice grup de astfel de întreprinderi care exploatează servicii publice de transport de călători; obiectul contractului are corespondenţă în codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC; deţin licenţa comunitară conform prevederilor OG nr. 27/2011 sau un document similar cu cel solicitat, valabil în ţara de origine; sunt înscrişi în Registrul de Evidenţă a Prelucrătorilor de Date cu Caracter Personal; dispun (în proprietate sau în leasing) de numărul minim de mijloace de transport prevăzut în ”Programul de transport” pentru lotul/loturile pentru care depun oferta şi trebuie să fie conformă cu specificaţia din CIV – poziţia nr. 1 sau din certificatul de înmatriculare – lit. J) (categoria vehiculului); vor presta serviciul public de transport judeţean de persoane prin curse regulate cu mijloace de transport proprii.

Pentru mijloacele de transport deţinute în proprietate, care sunt înmatriculate sau înregistrate într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau în alt judeţ decât Alba, ofertantul va prezenta un angajament ferm prin care se obligă irevocabil si necondiţionat ca, în situaţia în oferta depusă va fi declarată câştigătoare, va face toate demersurile necesare în vederea înmatriculării mijloacelor de transport în Judeţul Alba.

De asemenea, pentru mijloacele de transport în leasing care nu se află pe teritoriul României sau pentru cele care se află în alt judeţ decât Alba, ofertantul va prezenta angajamentul ferm al proprietarului privind punerea la dispoziţia ofertantului a respectivelor mijloace de transport, pe durata implicării ofertantului în executarea contractului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Alba Iulia, în top 10 al orașelor în merită să trăiești: Care este orașul cu cel mai multe de oferit

Publicat

în

Alba, în top 10 al orașelor în merită să trăiești: Care este orașul cu cel mai multe de oferit

Potrivit unui top 10 al orașelor din România în care merită să trăiești, municipiul Alba Iulia se află pe locul al patrulea, chiar înainte de Cluj Napoca.

Clasamentul a fost realizat după ce românii din orașele de peste 30.000 de locuitori au dat note localităților în care trăiesc, în funcție de criterii precum siguranța, spațiile verzi, costul vieții, curățenie, administrație, trafic, soluții de smart city și calitatea vieții.

10. Timișoara

Elit - Gustul Desăvârșit

Locuitorii Timișoarei sunt mulțumiți de siguranța, calitatea vieții și spațiile verzi ale orașului, dar nu apreciază la fel de mult administrația, traficul sau curățenia.

9. Craiova

Craiova a intrat în top 10, pentru că locuitorii apreciază siguranța, spațiile verzi și calitatea vieții, dar nu văd cu ochi buni administrația, traficul și funcțiile de smart city.

8. Iași

În Iași, locuitorii sunt mulțumiți de aspecte precum siguranța, calitatea vieții și curățenia, însă apreciază mai puțin traficul, administrația și funcțiile de smart city.

7. Baia Mare

Baia Mare primește apreciere pentru costul vieții, siguranță și curățenie, dar nu și pentru calitatea administrației, trafic și funcțiile de smart city.

6. Brașov

Brașovenii sunt mulțumiți de siguranța, calitatea vieții și curățenia orașului. Administrația, spațiile verzi, traficul și funcțiile smart îi nemulțumesc pe locuitori.

5. Cluj-Napoca

În Cluj, locuitorii sunt mândri de orașul lor. Note mari au dat pentru calitatea vieții și funcțiile de smart city. Totuși, orașul nu stă prea bine în ceea ce privește traficul și costul vieții.

4. Alba-Iulia

Alba Iulia stă bine la siguranță, costul și calitatea vieții, dar nu și la administrație și spații verzi. Aici, locuitorii sunt în mare parte mulțumiți, dar nu foarte entuziaști în vreo privință.

3. Târgoviște

Târgoviște se află pe locul 3 pentru costul vieții, siguranță și calitatea vieții. Mai puțin bine stă la partea de smart city și trafic.

2. Sibiu

Pitorescul Sibiu este foarte apreciat de locuitorii lui, fiind și primul din țară care și-a renovat centrul vechi. Astfel, a ajuns să fie foarte aproape de nivelul orașelor europene.

1. Oradea

Oradea este fruntaș în acest top, pentru că locuitorii lui i-au dat cele mai mari note. La toate capitolele, punctajele date de orădeni au fost foarte mari.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Maia Morgenstern la Festivalul Internațional de Teatru „Povești”, Alba Iulia: „De la poveste începe totul și în povești mă refugiez”

Publicat

în

VIDEO| Maia Morgenstern la Festivalul Internațional de Teatru „Povești”, Alba Iulia: „De la poveste începe totul și în povești mă refugiez”

Miercuri, 18 mai, marii actori ai teatrului românesc Maia Morgenstern și Horațiu Mălăele, sunt capetele de afiș în cea de-a patra zi a Festivalui Internațional de Teatru „Povești”, de la Alba Iulia.

De la ora 12.30, Maia Morgenstern a vorbit și a răspuns întrebărilor celor prezenți la Art Cafe despre povești, despre importanța acestora.

„De la poveste începe totul și în povești mă refugiez. De altfel spectacolul care a avut onoarea de a fi invitat la festival, este despre poveștile mele, care vin la suprafață, povești pe care aproape nu le mai recunosc, povești uitate. Gustul, mirosul, senzațiile, sunetul, aduc la suprafață povești dintr-o tinerețe de mult uitată, dintr-o copilărie de acum pierdută aș putea spune, dar ea se întoarce cumva și o retrăiesc în felul ăsta”, a spus Maia Morgenstern.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebată ce tehnici folosește pentru pentru a construi poveștile din spectacol, marea actriță a oferit un răspuns savuros, spre amuzamentul celor prezenți: „Nu știu, habar n-am. Nu sunt scriitor și nici nu mă încearcă ambiția asta. Desigur că o să puteți recunoaște într-o poveste sau alta ce ma influențează.”

Spectacolul la care am învățat cel mai greu textul a fost „NU SUNT EU”. Fără o repetiție, două înainte nu intru pe scenă, mai ales fiind autorul în sală”

În spectacolul-confesiune NU SUNT EU, Maia Morgenstern împărtășește cu tandrețe, nostalgie și umor povești din copilărie și carieră.

Imaginea părinților, „amintirea lor veșnic binecuvântată” și lecțiile prețioase despre demnitate și onoare conturează un tablou emoționant în destinul creator al unei artiste de excepție. Timp de o oră și jumătate, însoțiți de muzica live, spectatorii vor fi purtați într-un carusel al amintirilor, confidenți de încredere pentru secrete nemărturisite până acum, părtași ai bucuriilor mici și mari, martori ai unor situații nedrepte prin care „o elevă ce nu voia altceva decât să fie cum sunt ceilalți copii” a fost nevoită să treacă, notează teatruldramaturgilor.ro.

„În ziua în care am îmbătrânit, am plâns. Un pic. Știu eu de ce. În ziua în care am îmbătrânit, am obosit un pic. Am respirat greu și m-am rezemat de un copac. Am respirat și am uitat unde am plecat. Și-am râs, nu știu de ce. A fost frumos.”

PROGRAM MIERCURI, 18 MAI 2022

10:00 ORICE ȘOARECE IUBEȘTE CAȘCAVALUL, regia Béres László

Teatrul pentru Copii și Tineret Merlin Timișoara
Spectacol de teatru pentru copii / 3+
Sala 67, Teatrul de Păpuși Prichindel / 60 min.

11:00 AVENTURILE LUI CHIȚ MIȚ, regia Georgeta Lozincă

Teatrul pentru Copii și Tineret Ariel Târgu Mureș
Spectacol de teatru pentru copii / 4+
Casa de Cultură a Studenților / 45 min.

11:00 ȚINUTUL DE VIS AL LUI KIBUKI

Kabaré Púpala Marionetas, Germania
Spectacol non-verbal pentru copii / 3+
Liceul Sf. Iosif Alba Iulia / 40 min.

12.00 CAFEAUA CU TÂLC

Conferinţă de presă
Art Cafe

12:30 NU SUNT EU, de Maia Morgenstern

Lansare de carte
Art Cafe / 30 min

18:00 – 20:00
Expoziții permanente de costume și artă plastică realizate de UNATC I.L. Caragiale București

Curator și coordonator: prof.univ.dr. Ștefania Cenean
Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor
Foaier Casa de Cultură a Studenților

18:00 NU SUNT EU. Maia Morgenstern, O biografie, direcția de scenă Victor Ioan Frunză

Teatrul Dramaturgilor Români București
One-woman show / 12+
Casa de Cultură a Studenților / 1h 40 min.

20:00 TACHE, IANKE ȘI CADÂR, regia Horațiu Mălăele

Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra București
Spectacol de teatru / 14+
Casa de Cultură a Sindicatelor / 1h 20 min.

21:30 O POVESTE CAM CIUDATĂ și alte două povestiri
POEZII ȘI VORBE-N VÂNT, de Horațiu Mălăele

Lansare de carte
Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor / 30 min


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Înscrieri la creșe în Alba Iulia 2022: CALENDAR, ACTE necesare, procedură și criterii privind punctarea cererilor

Publicat

în

Înscrieri la creșe în Alba Iulia 2022: CALENDAR, ACTE necesare, procedură și criterii privind punctarea cererilor

Înscrierile copiilor pentru anul școlar următor se vor face în luna iulie, conform calendarului aprobat de conducere și afișat la sediul unităților, precum și pe site-ul primăriei.

CALENDAR

  • 04.07.2022-15.07.2022 – preluarea dosarelor la sediul Creșei 1 Cetate, str. Alexandru cel Bun, nr.13 și online pe adresa de mail [email protected], între orele 9-15.
  • 18.07.2022-22.07.2022 – evaluarea dosarelor de către comisia de înscrieri.
  • 25.07.2022 -afișarea rezultatelor pe site-ul primăriei și la sediul celor 3 creșe.
  • 26.07.2022-27.07.2022 – depunerea contestațiilor pe adresa de mail [email protected], între orele 9-15.
  • 28.07.2022-29.07.2022 – analizarea contestațiilor de către comisia de contestații și afișarea rezultatelor finale.
  • 01.09.2022-09.09.2022 – prezentarea părinților la creșă pentru planificarea zilei de intrare în colectivitate a copilului.

Click aici pentru: Model de cerere înscriere cresă

LISTA CU ACTELE NECESARE ÎNSCRIERII COPILULUI ÎN CREȘĂ

1.Cererea de înscriere ( se poate procura de pe site-ul Primăriei municipiului Alba Iulia, www.apulum.ro sau de la cam.8-birou relații cu publicul, din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia, Calea Moților, nr.5A);

Elit - Gustul Desăvârșit

2.Copie după certificatul de naștere al copilului;

3.Copie față-verso după actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali,
copie după certificatele de naștere ale fraților minori și după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;

4.Copie după certificatul de căsătorie;

5.Orice act care dovedește uniunea consensuală;

6.Adeverință de venituri pentru fiecare dintre părinți/reprezentanți legali. Acestea pot fi:

-adeverință cu venitul brut al părintelui realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii, cu
precizarea valabilității contractului de muncă;
-copie după decizia de stabilire a indemnizației pentru creșterea copilului( în cazul în care unul dintre părinți se află în concediu pentru creșterea copilului) eliberată de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba;
-copie după decizia de reluare a activității profesionale în care să se specifice data reluării activității părintelui care a beneficiat de indemnizația pentru creșterea copilului, pentru cei care își reiau activitatea înainte de împlinirea vârstei de 1 an, respectiv 2 ani, a copilului, în funcție de opțiunea aleasă;
-decizia de suspendare a activității profesionale;
-cupoane de pensie, șomaj; alte acte doveditoare de venituri, după caz;

7.Pentru persoanele care au realizat venituri în străinătate în ultimele 6 luni anterioare înscrierii, se prezintă contractul de muncă tradus în limba română, iar pentru cei care declară că nu realizează venituri, adeverință de la Administrația Financiară;

8.Adeverință de la medicul de familie, în care să se menționeze ca respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă;

9.Fișa de imunizări;

10.Certificat de încadrare în grad de handicap grav pentru copil( unde este cazul, altul din familie decât cel pentru care solicită înscrierea în creșă);

11.Certificatul de deces / sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic;

12.Adeverință pentru frații care frecventează în anul școlar următor, grădinița din apropierea creșelor ( Grădinița nr.13 și Grădinița nr.14);

13.Adeverință de student, masterand la zi pentru părintele/reprezentantul legal al copilului, cu precizarea continuității studiilor și în anul școlar următor;

14.Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctaj.

15.Pentru locurile sociale se depun și următoarele acte:

-Acte care să demonstreze situația de urgență a familiei ( moartea subită a unuia dintre părinți/reprezentanți legali, accident al unuia dintre părinți, etc.)
-plan de serviciu și anchetă socială de la Direcția de Asistență Socială Alba Iulia (pentru situația în care copilul este cu risc de separare de familie).

PROCEDURA DE ÎNSCRIERE A COPIILOR ÎN CREȘELE DIN MUNICIPIUL ALBA IULIA

În cazul în care se solicită înscrierea fraților sau a copiilor aflați în îngrijirea aceluiași părinte/reprezentant legal și nu este liber decât un loc, se va suplimenta numărul de locuri cu numărul de copii aflați în aceeași situație. La înscrierea copiilor la creșă nu se percep taxe de înscriere.

Cererea de înscriere a copilului în creșă va putea fi depusă doar de părintele/reprezentantul legal al copilului. După finalizarea perioadei de înscriere, Comisia de verificare a dosarelor va evalua fiecare dosar soluționând în litera legii fiecare caz în parte. La nevoie va solicita noi acte în funcție de caz. Dosarele depuse pentru înscrierea copiilor la creșă pentru anul școlar următor vor fi analizate ținându-se cont în primul rând de opțiunea părintelui, referitor la creșa dorită, apoi se vor aplica criteriile. În urma aplicării criteriilor pentru departajarea copiilor la înscriere se va stabili lista cu copiii admiși în limita locurilor disponibile, pe fiecare creșă în parte, de către Comisia de soluționare a dosarelor. Fiecare solicitant poate opta pentru înscrierea copilului său într-o singură creșă, cu mențiunea că dacă nu obține loc în creșa dorită, optează și pentru alta, prin redistribuire, în ordinea descrescătoare a punctajului, în limita locurilor disponibile din acea creșă.

În cazul în care în urma aplicării criteriilor, două sau mai multe cereri au același punctaj, pentru ocuparea locurilor disponibile, departajarea se va face în favoarea copilului a cărui părinte/reprezentant legal începe serviciul mai devreme. Dacă și după aplicarea acestei condiții vor exista două sau mai multe cereri în aceeași situație se va ține cont de numărul de înregistrare a cererii.

Lista nominală cu punctajul stabilit pentru fiecare copil pentru care s-a depus dosar de înscriere pentru a frecventa creșa în anul școlar următor, respectiv luna septembrie, va fi afișată la sediul creșelor, pe site-ul primăriei și la sediul primăriei.

Punctajul stabilit și acordat fiecărui copil în baza actelor depuse la dosar poate fi contestat în termenul de 3 zile lucrătoare de la data afișării. Contestațiile vor fi analizate de o Comisie de soluționare a contestațiilor, în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a contestațiilor. După expirarea acestei perioade de contestație se va aproba lista cu copiii înscriși și admiși pentru a frecventa creșa pentru anul școlar următor, respectiv septembrie.

Copiii vor fi admiși pentru a frecventa creșa în ordinea descrescătoare a punctajului obținut și în funcție de locurile disponibile în creșă pentru anul școlar următor. Copiii care nu îndeplinesc punctajul necesar pentru a fi admiși să frecventeze creșa, vor rămâne înscriși pe lista de rezervă.

În momentul în care se eliberează un loc la creșă, pe parcursul anului școlar acesta va fi ocupat de următorul copil care se află pe lista de rezervă. Dacă pe parcursul anului școlar vor fi locuri disponibile în creșă, iar cei din lista de rezervă nu doresc ocuparea acestor locuri și există o nouă solicitare de înscriere în creșă, copilul va fi acceptat pe locurile disponibile, cu condiția ca ambii părinți/părinte unic să lucreze.

După admiterea copilului în creșă, dosarul se va completa de către părinte/reprezentant legal cu următoarele acte:

1.Avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie cu 24-48 de ore înainte de începerea frecventării creșei de către copil
2.Fișă imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății
3.Analize medicale: examen coprobacteriologic, coproparazitologic și exudat faringian.
4.Alte analize sau adeverințe medicale, după caz.
5.Acte doveditoare de venituri (în cazul unor modificări apărute în situația familială în perioada dintre înscriere și intrarea în colectivitate).

CRITERII privind punctarea cererilor de înscriere a copiilor în creșele din municipiul Alba Iulia

Criteriile de departajare se vor aplica doar în cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile pentru înscrieri în cadrul creșelor.

1.Locul de muncă al părinților/reprezentan ților legali ( care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat) 5 puncte pentru fiecare
2.Data reluării activității profesionale de către părintele care se află în concediu pentru îngrijirea copilului:
– celor care își reiau activitatea până în 31 august 5 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna septembrie 4 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna octombrie 3 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna noiembrie 2 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna decembrie 1 punct
– celor care și reiau activitatea începând cu luna ianuarie a anului următor 0
puncte
3.Frați sau surori care frecventează deja creșa sau grădința care funcționează în apropierea creșelor( Grădinița nr.13 și Grădința nr.14) 1 punct
4.Situația familială:
– Familie monoparentală 10 puncte
– Familie biparentală (căsătoriți, uniune consensuală) 5 puncte
5.Număr copii minori în întreținere:
– 1 copil – 1 punct
– 2 copii – 2 puncte
– 3 copii sau mai mulți de 3 copii – 3 puncte
6.Copii gemeni/tripleți ( se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) 1 punct
7.Unul dintre părinți/reprezentanți legali sau părinte unic urmează o formă de învățământ la zi ( student/masterand) 2 puncte
8.Familie care are un copil cu handicap grav ( altul decât cel pentru care optează înscrierea în creșă) 2 puncte

Condiții eliminatorii:

Nu se vor lua în calcul cererile părinților( ambii părinți/părinte unic), care nu au domiciliul/reședința în municipiul Alba Iulia.

Nu se vor înscrie în creșă copii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință cu textul clinic sănătos și apt pentru intrare în creșă și fișa de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății cu privire la intrarea copilului în colectivitate. În situația în care copilul nu are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe fișa de imunizări faptul că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă și că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare